955 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Skat!! Skat!!

Nøøj hvor er jeg træt af skat fortiden..

Først for min kæreste en rykker fra skat på 8000 kr den betaler han så, så får han en regning på 8200 kr. Han ringer så ind og spørg hvordan det kan være og den slags så får han afvide at han faktisk bare skal indberette moms ( han har haft eget firma ) og så får han pengene tilbage udentagen omkring 600 kr i moms.
Det er så også fint nok, men nu har han fået en regning igen på 94.000 og en anden regning på 23.000 fordi de han skulle betale skat i hele 2009 også selvom han ingen penge tjente i 2009.
Heldigvis så ringer han på Mandag..

Men jeg syntes bare det er vidlt hvor mange problemer vi pludselig får med skat. og syntes det er så synd for min kæreste at han skal skylde så meget væk.

Er min kæreste den eneste der har problemer med skat ?

Havde lige brug for at komme ud med det herinde.

tsk det er sikkert fordi en af de der politikere mangler en masse penge til ferie DOOH

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skat!!
  • #1   5. feb 2011 Hvordan kan det være SKATs skyld at din kæreste hverken har betalt b-skat, amb eller indberret moms???

• #2   5. feb 2011 Ja det lyder da som om han har "glemt" noget regnskab til skat ?

• #3   5. feb 2011 den med moms er en fejl og den er også fin nok..

men man skal ikke betale skat hvis du ikke tjener nogen penge.. derfor har min kæreste jo ikke glemt noget andet end at tjene penge selvfølgelig..

så det er en fejl fra skats side af.

• #4   5. feb 2011 Det ved så ikke om han har..

Jeg har dog aldrig lavet sådan et skat regnskab og har aldrig fået nogen regning som jeg skulle betale.

Syntes bare han er så uheldig.

• #5   5. feb 2011 Alt efter selskabsformen skal der betales skat løbende - jeg har flere kunder med underskud som løbende skal betale b-skat og amb... Sådan er reglerne nu engang!

At din kæreste ikke har styr på sine ting kan aldrig være SKAT's skyld - men det er selvfølgelig nemmere at pege fingre ad dem og komme med barnlige kommentarer om at det nok er en politikker der mangler penge til ferien, fremfor at erkende at man selv har fejlet...

• #6   5. feb 2011 Michelle

Du kan ikke betale skat af nogen penge du ikke tjener..

Jeg mener ikke det er selve selvskaber skyld. men der bliver lavet fejl og momsen var en fejl altså at den kom 2 gange og det undskylde de selvfølgelig..

Jeg ved ikke lige hvorfor du har et behov for at hentyde til jeg er barnlig fordi jeg skriver en politikker mangler penge til en ferie.. der har nemlig været en sag hvor vores skattepenge gik til en politikkers ferie..

• #7   5. feb 2011 Du skriver han har betalt 8.000 til skat, hvor får han de penge fra hvis han ingenting tjener?

• #8   5. feb 2011 Nana - jo, hvis man har en enkeltmandsvirksomhed så skal virksomhedsejer betale aconto b-skat og amb uagtet om virksomheden tjener penge... Længere er den sådan set ikke!

Det er da irrelevant hvorvidt en enkelt politikker har snydt med nogle penge - det har jo intet med din kærestes situation at gøre... Derfor finder jeg det barnligt at nævne! Uanset hvad så har din kæreste lavet en fejl, og det kan aldrig være SKAT's fejl!

• #9   5. feb 2011 Umiddelbart lyder det som om din kæreste ikke har styr på sine papirer ang. skat. Det lyder som om han slet ikke har fået sendt ind og betalt det der kræves..

Min far har været selvstændig i knap 30 år, og der plejer altså ikke bare liige at dumpe regninger ind af døren, medmindre han har betalt for lidt smiley

• #10   5. feb 2011 Min svigerfar er også selvstændig, og får heller ikke pludselige regninger, og han tjener skam også penge til sig selv smiley hvorfor have et firma hvis man ingen penge tjener til sig selv..?

• #11   5. feb 2011 Min kæreste er revisor og der er bare rigtig mange selvstændige der ender i samme situation som din kæreste fordi skats regler er indviklede.
    MEN der findes altså råd for sådan nogle regninger og det hedder en revisor.

Men må så i samme åndedrag indrømme at min sympati ligger på et meget lille sted. Det er ALTID smartere at ansætte en revisor til at lave revision for dit firma end at du selv sidder og leger rundt med det. Med mindre du selvfølgelig selv har taget en HD + en cand.merc.aud.

du beder jo heller ikke VVS'eren om at installere parabol + internet?

Tror det bedste for din kæreste ville være at han tog kontakt til en revisor ASAP og fik sin sag bragt i orden. For hvis det samme gentager sig næste år kan SKAT sådanset gå ind og tvangsopløse firmaet...
    Og det er da surt at et firma går til grunde af den grund.

• #12   5. feb 2011 Hvad har han så levet af hvis han ikke har tjent en krone

SKAT kommer efter en hvis man ikke har styr på sine ting - og de kan gå langt tilbage.

• #13   5. feb 2011 **Anne aka. Truntes Mor * - Eller bogfører, de er som regl billigere..

• #14   5. feb 2011 Suzy - nu er revisor jo ikke en beskyttet titel og de fleste bogfører kalder sig selv revisorer (er blot ikke registrerede) så tror vi er på samme side her. smiley og ja bogfører er ofte langt billigere. Men hvis hans firma er et Aps så skal bogføreren alligevel ud og fiske en underskrift fra en registreret revisor for at årsregnskabet bliver godkendt af SKAT.

Min pointe var blot at han skulle få en uddannet til det istedet for at prøve selv, da man næsten er garanteret MANGE grå hår samt en masse unødvendig bøvl der ikke er de sparede penge værd.

• #15   5. feb 2011 **Anne aka. Truntes Mor * - Nej det gør de ikke.. En revisor må lave nogle ting en bogfører ikke må..

Min svigerfar er bogføre smiley

Og jeg tvivler på at et enkeltmands firma er APS smiley

• #16   5. feb 2011 Njord: Vi er helt enige smiley Eg REGISTRERET revisor har langt flere beføjelser til at håndtere større regnskaber end en "selvudnævnt" revisor aka. bogfører eller revisor assistent.
    Kender flere enkeltmandsfirmaer der er Aps. Grunden til at man som enkeltmandsfirma opretter et Aps er fordi de ikke er interesserede i at involvere deres privatøkonomi i deres firma. Evt. for at beskytte private aktiver som bil, hus, sommer hus mv.

• #17   5. feb 2011 **Anne aka. Truntes Mor * - Det er ikke alle bogfører der kalder sig revisore :S Jeg ved ikke hvor du har det fra..

Jeg tvivler på en der ikke har sin skat iorden har et APS.. Det kræver alligevel en hel del penge at oprette sådan et..

• #18   5. feb 2011 Njord: Nej det siger jeg heller ikke, men mange kalder sig det selvom de ikke har deres registrering og derudover er revisor som sagt ikke en beskyttet titel.

Du skulle bare vide hvor mange spader der har Aps. Det kræver desværre ikke noget IQ-test at oprette et selskab eller Aps, Det at eje et APs er desværre ikke lig med orden i regnskaberne.

• #19   5. feb 2011 Nej, men det kræver penge, og det er de færreste ny opstartede der har

• #20   5. feb 2011 Jeg har også en del problemer med skat for tiden, fordi jeg ikke har indberettet noget, jeg åbenbart skulle, men hvor pokker skulle jeg vide det fra? Forstår ikke hvor andre ved alt det om skat fra..? Man har jo aldrig fået noget at vide

• #21   5. feb 2011 Alt hvad jeg ved omkring økonomistyring ved jeg igennem min kæreste og min svigermor der henholdsvis er ved at læse til revisor og har en merkonom.

Kommentér på:
Skat!!

Annonce