{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.062 visninger | Oprettet:

Radiograf {{forumTopicSubject}}

Hvis jeg ikke formår at skaffe mig en elevplads til sommer, overvejer jeg at læse videre til radiograf.

Jeg har læst hvad jeg kan finde på nettet, men jeg vil meget gerne høre nogle personlige erfaringer - både hvad gælder uddannelse og selve jobbet.

Kom frisk med nogle erfaringer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Radiograf
  • #2   10. feb 2011 Jeg bor i Nordjylland smiley Tak for svaret

Kunne godt forestille mig, at det er noget af et arbejde, med de latinske navne, men det skal ikke afskrække mig ;O)

• #3   10. feb 2011 Kanon uddannelse :o) Dejlig udfordrende og aldrig kedeligt. Der er altid noget man kan udforske selv som uddannet.

Der er en skole i Aalborg og jeg mener det er skolen der skaffer praktikpladser. Sådan er det i hvert fald i region Syddanmark.

Man skal være forberedt at arbejde på alle tider af døgnet, søn og helligedage, juleaften, påske, pinse, nytår mm.

Helt afgjort et spændende job, hvis man kan lide at have med mennesker at gøre og samtidig godt kan lide teknik.

Jeg har været uddannet i 13 år som radiograf, så du spørger bare, hvis du vil vide mere smiley

• #4   10. feb 2011 Ps. Jeg kunne ikke noget som helst latin inden start. Det kommer hurtigt, da det er medicinsk latin og de ord man bruger i hverdagen.

Man bruger også mange danske navne. Feks kalder man aldrig et lårben for lårben, men femur. Men man kalder aldrig et knæ for genus men kun for knæ, så det er egentlig en lidt sjov verden ;o)

• #5   10. feb 2011 Gitte

Dejligt med nogle erfaringer!
    Én af de ting der gør mig interesseret er, at jeg kan forestille mig, at det er et meget varierende job. At man møder op, uden helt at være sikker på hvad dagen bringer. Har jeg ret i den opfattelse? smiley

Hvad synes du om selve uddannelsen? Er den meget hård?
    Jeg er sådan set rigtig god boglig, men jeg kan hurtigt miste lysten, hvis det er sådan man nemt ryger alt for langt bagud. Er det til at følge med i undervisningen?

• #6   10. feb 2011 Nu er jeg jo uddannet efter den gamle elev uddannelse og jeg er ikke 100 % inde i den nye form, hvor det jo er en bachelor. Det gode ved uddannelsen er jo, at den veksler mellem skole og praktik, derfor føles det ikke kedeligt.
    Der er mange radiografer rundt om i DK, som er villige til at hjælpe de studerende bedst muligt og nede ved os kan man i hvert fald altid komme og spørge, hvis man er i tvivl om noget. De fleste ser det ikke som en byrde at have studerende med, men snare som en udfordring. Selvom man er "gammel" i faget kan man sagtens lære noget at de studerende.
    Nu taler jeg jo mest af egne erfaringer i Sønderborg, hvordan vi har det med studerende. Jeg ved ikke noget om resten af landet....
    Det kan da godt være hårde perioder af uddannelsen feks på nogle af skoleopholdene eller lige op til en klinisk prøve, men det vil det jo være på alle uddannelser :o)

• #8   10. feb 2011 Louise + Gitte

Tusind tak for svarene!
    Jeg bliver mere og mere tændt på ideen. Jeg synes rigtig godt om tanken om, at dagene varierer - også selvom det kan være til det værre - og det faktum at der er indlagt praktik også. smiley

Kommentér på:
Radiograf

Annonce