{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

hvor meget må en fragtmand løfte ? {{forumTopicSubject}}

Har lige fået leveret varer i min butik.
Varerne var på en lille palle ( ikke europalle) og vejer 50 kg.

Fragtmanden bærer pallen med varer ind... inegn palleløfter eller sækkevogn... Han BÆRER det ind....

Vildt synes jeg..
Alle andre fragtmænd der kommer her sætter pallen på fortovet og så kan jeg selv slæbe varer ind.
Og det synes jeg i øvrigt er helt rimeligt..

Forstår simpelthen ikke han vil risikere at ødelægge sig selv ved at slæbe sådan, for det kan jeg forestille mig han gør flere steder..

Ja det var bare en lille undren herfra... Super lækkert han gjorde det idag med regnvejr, men jeg forstår det stadig ikke

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor meget må en fragtmand løfte ?
  • AndersN
    AndersN Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 159
    #1   10. feb 2011 Din fragtmand har været flink;-) Har selv kørt lastbil og den hed til aflæsningsrampe eller til fortorvskanten.... ikke noget med at slæbe/løfte unødvendigt der.... Er mange tons man flytter om dagen så havde ikke selv løftet det ind... Men mener faktisk ikke det er mere en 5kg man må tage og løfte før der skal sækkevogn eller palleløfter til smiley

• #2   10. feb 2011 Uha, det tror jeg i hvert fald ikke hans forsikring dækker. I tilfælde af at der skulle ske noget..

Pænt af ham, men samtidig rigtig dumt..

Håber han kender sin krop, og ikke belaster sig selv for meget..

• AndersN
    AndersN Tilmeldt:
    aug 2010

#3   10. feb 2011 Self spiller størrelse og form også ind men sådan 5kg flyttekasse eksembelvis.... smiley

• #4   10. feb 2011 Ja, det er utroligt, hvad de fragtmænd, nogle gange kan magte smiley Jeg har også nogle flinke af slagsen, som altid bærer varerne helt ind i butikken - og det endda med et smil og en venlig kommentar. Dejligt for mig, men måske knap så godt, for deres rygge, Men du har da ret i, at der sikkert findes nogle regler for, hvor meget, de må løfte - jeg har bare ingen ide :-). Måske man skulle spørge en dag!

• AndersN
    AndersN Tilmeldt:
    aug 2010

#5   10. feb 2011 30kg??? Seriøst??? Det er over 1/3 del af vægten for en god stor voksen mand..... Jamen det rammer dem om nogle år ingen tvivl om det....

• AndersN
    AndersN Tilmeldt:
    aug 2010

#7   10. feb 2011 J*P Sad lige og kiggede min tidliger kontrakter igennem der hed den 5.2 kg. Over det skulle den enkelte fragtmand vurdere op til 8kg. 8Kg og derover så dækkede forsikringen ikke ved skader osv....

• #8   10. feb 2011 Vi fik at vide da jeg gik til genoptræning efter diskusoperation,At arbejdstilsynet siger max 20 kilo.
    Tilhøre en af dem der har ødelagt sin ryg af for mange tunge løft smiley

• #9   10. feb 2011 Hold da op.... 8 kg..
    Der er sørme langt op til de 50 kg ham her slæber ind for mig.
    det er rimelig håndterbart ... fodersække på en lille palle med plastik viklet omkring så det holdes sammen

Jeg er også utrolig glad for at han gør det men samtidig siger jeg til ham at nu skal han huske at passe på sig selv... ja ja siger han bare og smiler

• #11   10. feb 2011 8 eller 10 kg..... det her var 50 !!!!!!! Der er immervæk langt op og ikke bare noget der ligger i en gråzone

• #12   10. feb 2011 Du har været heldig Tina..:-))
    Hos mig plejer de at komme ind med det på en sækkevogn, hvis det vejer mere end 8-10 kg.
    Men jeg har også en rampe op til butikken så kunderne kan komme ud med deres varer på en vogn..

dog kommer jeg tit ud til fragtbilerne med en af mine vogne, så de slipper for turen. og jeg får lidt luft...-))

Tina, har du forresten fået det nye hundeblad Hund og Hund i din butik ?
    -Det er et nyt gratis hundeblad der udkommer ca 6 gange om året...

• #13   10. feb 2011 Nobel : Nej det har jeg ikke... Hvor får man fat i det henne ?

• #14   10. feb 2011 Det fik vi at vide at det må vi bære max 10 i rette stillinger med dårlig ryg ikke at jeg kan bære så meget altså.Og det var ergoterapaut og fysioterapaut,Det var september 2010.hmm ja ja smiley
    50 kilo er ihvertfal aalt for meget.

• #15   10. feb 2011 Send mig lige din adresse i en PB, så smider jeg et afsted til dig jeg fik nemlig en kasse i butikken igår..
    -Det er meningen at det skal ligge til udlevering i hunde/dyreforretninger..
    -vi er jo næsten i samme branche.....

• #16   10. feb 2011 Jeg sætter også rigtig stor pris på at han er så sød at bære det ind, men jeg håber han lytter til sin krop og ikke får en skade pga det..

• #17   10. feb 2011 Nobel :Har sendt en pb. Har googlet magasinet og det ser da helt okay ud :o)

• #18   10. feb 2011 Josephine : En dyrehandel ( hunde og katteartikler samt foder til hund og kat )

• #19   10. feb 2011 Tina, det er fuldt på højde med Vi med Hund... men gratis.....

Det ryger i posten i aften..

• #20   10. feb 2011 Super.. Ihh det glæder jeg mig til at få :o))

• Mette D.
    Mette D. Online Tilmeldt:
    jan 2010

Følger: 3 Følgere: 3 Svar: 342
    #21   10. feb 2011 min søn, som arbejdede som gartner-elev fik en frygtelig ballade, da han efter et par timer, nægtede at løfte 150 kg, samme med en anden. De skulle have fortsat hele dagen på denne måde. og da han har dårligt hjerte, mente de, at det var grunden til at han ikke ville/kunne.

Kommentér på:
hvor meget må en fragtmand løfte ?

Annonce