{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
729 visninger | Oprettet:

Av! {{forumTopicSubject}}

Jeg har været ude og spille håndbold og har knaldet begge knæ direkte ned i gulvet. AV! Nu er jeg kommet hjem og mit venstre knæ er begyndt at gør virkelig ondt og er hævet meget op nedenunder knæskallen.
- Er her ikke nogen som har nogle erfaringer med den slags? Om jeg skal se tiden an og håbe på det bare er slaget, eller skal jeg tage et smut på skadestuen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Av!
  • #1   10. feb 2011 Du kan prøve at ligge dig flat på ryggen med benene hævet over hjertehøjde i en halv times tid, evt med kold forbinding. Måske det er væskeansamling fra slaget. Men hvis smerterne ikke er til at holde ud og hævelsen ikke forsvinder, ville jeg nok lige hoppe forbi dem i de hvide kitler. Go bedring.

• #2   10. feb 2011 Hej

Du starter en gang Rice behandling

R for rest/hvile.
    I for is. ud i fryseren og find nogle frosne ærter eller andet og lægt på knæet. husk stof imellem. max 20 minutter af gangen
    C: compression. hvis du har elastik bind læg det på også for at holde blødningen nede
    E: for elevation/højde. Op med knæet over hjertehøjde

Det burde tage det meste, men kontakt for sikkersheds skyld din egen læge i morgen

• #3   10. feb 2011 Ligger med is og med benet oppe, men det squ ikke som om det hjælper. smiley - Men må se hvordan det går imorgen og så må jeg jo tage et smut forbi skadestuen imorgen. smiley Tak for svarene. smiley

• #4   10. feb 2011 Is Is og atter Is......
    Har selv en datter der er meget ivrig håndboldspiller, så er bekendt med div. da hun ofte spiller, som det galdt liv eller død smiley

Men er hævelsen ik faldet i morgen tidlig så søg egen læge.......

• #5   11. feb 2011 Og så du vist til at spille med knæbeskyttere smiley

• #6   11. feb 2011 Det mærkelige er, at det er det knæ jeg rent faktisk havde knæbeskytter på. :S Hævelsen er ikke faldet og bare man rør huden henover er det som at stikke en kniv ind. Så tror jeg må en tur forbi skadestuen. smiley

• #7   11. feb 2011 Selv om alle siger is og ro - hvilket jeg selvfølgelig også mener...

Så vær obs på det i dagene efter.
    Jeg har selv været håndspiller, og har spillet meget og på højt plan. Tilbage i mine ungdomsår kom jeg til skade med knæet, jeg gjorde som alle her også råder til og fik det aldrig tjekket...

I dag - efter 3 operationer - sidder jeg med et ødelagt knæ, som der ikke kan gøres mere ved, og håndbolden er lagt på hylden - desværre. Jeg er kun 28 år, og mit knæ kan ikke laves, hvilket betyder smerter dagligt.
    Og jeg har altid brugt knæbeskyttere...

Ikke at jeg skal male fanden på væggen, men vær forsigtig med knæene... Og vær opmærksom på kroppens signaler.

• #8   11. feb 2011 Av for pokker !! Nok en god ide at få det tjekket !!

Er der ikke nogle der har nogle fantastiske råd til at håndtere tømmermænd med ? Især når man har valgt at falde og tage fra med ansigtet? Avs

• #9   11. feb 2011 Nu er jeg endelig kommet hjem efter 5 timer på skadestuen. Intet brud, men et ordentligt vrid, så jeg fik et støttebånd på og fik at vide at jeg skulle sidde med benet oppe og is på i ca. en uge. Flot når man har planer for hele weekenden og det var totalt udelukket at jeg måtte låne et par krykker. :S

• #10   11. feb 2011 ARRRRJ, jeg kan ikke lade være... Der er svaret fint på trådens tema, men MB har BARE lagt et guldkorn:

"Jeg har selv været håndspiller, og har spillet meget og på højt plan"

Taaark for grinet!!! *GGGG*

• #11   14. feb 2011 Ch: hehe ja nogle gange så smutter der nogle bogstaver... Her nogle ord smiley

Kommentér på:
Av!

Annonce