Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til materamisterne...
  • #1   12. feb 2011 eua de toilette er tyndere end eua de parfume.......

• #2   12. feb 2011 Hvis det er parfume som skal være den mest fortynet så hedder den eau de cologne og derefter er der eau de toilette, eau de parfum og tilsidst ren parfum..
    Den med vaporisateur spray mener jeg det er som deospray som er meget fortyndet...

• #3   12. feb 2011 Der er forskel mærkerne imellem, for hvad de hver især mener. Men hovedreglen er:

Parfume = den stærke og koncentrerede form, som man kun skal bruge ganske lidt af, og den holder i mange timer.

Eau de parfume = parfume som er fortyndet med vand (eau=vand), holder derfor ikke helt så længe og der skal bruges større mængder end parfume. Oversat er parfumevand

Eau de toilette = skal forstås mere som en deo, end en parfume. Oversat er det toiletvand smiley

• #4   12. feb 2011 Eau de toilette holder i 6 timer
    Eau de parfume holder i 12 timer
    Parfume holder i 24 timer og den skal man kun ha 1 enkelt sprøjt af..

• #5   12. feb 2011 Kan man overhoved købe den rene parfume?!? Det er vel ikke til at betale kunne jeg forestille mig...

Sorry for overskriften;) den var gratis..

• #6   12. feb 2011 Ja det tror jeg da godt man kan....ska muligvis tages hjem, men ja den er helt sikkert røv dyr smiley

• #7   12. feb 2011 Jeg har i øvrigt fået en kedelig tendens til ikke at kunne dufte min egen parfume mere(også selvom de er nye) og så kan jeg ikke vide om jeg lugter som om jeg har taget bad i min parfume... Lidt irriterende.

• #8   12. feb 2011 Jeg har en ren parfume, fra gucci mener jeg. Det er blot en ganske lille flaske, faktisk er den udformet som et hjerte med en kæde i, så den kan bæres omkring halsen. smiley

Prisen er tilsvarende en almindelig flaske man plejer at købe med andre former for "duftevand", den er bare meget mindre. Som sagt skal man også blot bruge et lille dup af den på halsen smiley

• #9   12. feb 2011 Bruger du samme mærke hele tiden?

• #10   12. feb 2011 Det er bestemt ikke alle mærker du kan købe ren parfume i.. Faktisk kun de helt store mærker f.eks Chanel får man vidst nok 7ml til 700kr ca plus minus.. Har arbejdet i Matas men kan delme ikke huske hvad prisen er for det..

• #11   12. feb 2011 Hvor stærk er din parfume?? Hvor tit bruger du parfume? Og hvor sprayer du det på kroppen?

• #12   12. feb 2011 Hov det er da også chanel og ikke gucci den jeg har smiley

• #13   12. feb 2011 Hvis man bruger samme mærke for længe ad gangen, kan man ik selv lugte det.....Og det ka være "farligt" så kommer man mere og mere på, og stinker tilsidst som et helt parfumeri smiley

Så det er altid godt at ha 4-5 stykker at skifte med......

• #14   12. feb 2011 Der er rigtig mange som bruger alt for meget parfume.. Jeg har en fra calvin Klein 30 ml som har holdt 1 år nu og der er nok halv delen tilbage.. Jo mere parfume du bruger jo mere vender ens krop til det og så skal man bruge mere..

En anden ting er at det er en god ide at sprøjte parfume på de steder som halsen, armhulerne, knæhaserne, lysken,håndledet.. Sprayer man parfume på håndledet må man IKKE kører håndleddene sammen og rundt da de bobler som er i parfumen ødelægges men derimod klappe håndleddene sammen..

• #15   12. feb 2011 Jeg har lige købt mig en ny parfume/mærke/duft som jeg aldrig har brugt før. Jeg bruger den på håndleddet, omkring brystet og under armene, altsamen uden på tøjet... Det er eau de parfume.
    Og hvis man kommet til at bruge for meget af den type er det nok uheldigt hvis ens omgivelser synes man har for meget på uden at man selv kan lugte det.

• #16   12. feb 2011 Faktisk hvis jeg har brugt den samme parfume gennem længere stykke tid begynder jeg at synes at den lugter direkte dårligt på mig, så bryder jeg mig simpelthed ikke om lugten, men ikke nødvendigvis på andre med samme parfume.

• #17   12. feb 2011 Derfor ska man også ha flere at skifte med.....Der er ikke noget værer at møde en person, der har for meget parfume på smiley

• #18   13. feb 2011 jeg kan heller ikke rigtig dufte min egen parfume, har ellers flere jeg skifter mellem. Har dog lige købt 2 nye og dem kan jeg nærmest dufte hele dagen, trods kun har have sprayet 2 gange. Så måske man bare venner sig til duften af en selv, bruger det kun uden på tøjet..

• #19   13. feb 2011 JC og Trine S

Den der med hvor længe de forskellige holder, er jeg så ikke helt enig i. Hvor har du de tal fra?

Jeg mener det hænger meget sammen med hvilke duftstoffer der er i. F.eks. har jeg en EDT med en lidt tung orientalsk duft. Den holder altså meget længere end 12-14 timer.

Vaporisateur betyder bare forstøver (og det kan så være med trykluft eller drivmiddel)

• #20   13. feb 2011 Det kommer jo også meget an på personens egen krop.
    På én person, ka en duft holde i 6-8 timer, og på en anden person, måske kun 2-4 timer......Det er meget individuelt.

• #22   13. feb 2011 Miemiv : de tal har jeg fra da jeg var på skoleophold som materialist.. De antal timer siger man at det er som minimun de holder hvis det bliver påført på ren hud og ikke på tøjet eller håret.. Man kan faktisk udtørrer håret ved at putte parfume i håret.. Men det giver vel sig selv at hvis man har vasket sig med en parfumerede shampoo/ bodyshower og hvis man smører sig ind i en parfumerede bodylotion/ bodycreme så ændrer duften sig og holder ikke Lige så længe som den normalt ville..
    Nogle dufte vil holde rigtig længe på kroppen hvorimod andre dufte ikke vil holde sig så længe..

Hvis man nu tager en duft som Gucci ruch 2 og 2 kvinder bruger den så kan det være duften ikke er den samme..

Der er også rigtig meget forskel på om det er en ung pige som aldrig har brugt parfume før og så en middel alderne kvinde så vil duften helt klart dufte meget kraftlig på den unge pige..

• #23   13. feb 2011 Ditte: det er da ekstremt billigt hvis man kan købe ren parfume for 500kr for 15-20ml..

• #24   13. feb 2011 JC og Trine S : Ok, tak for de oplysninger. Og det med at parfume/dufte virker forskelligt fra person til person er jeg helt klar over. Men eftersom dufte er fremstillet af ekstrakter, æteriske olier, kan der vel også være forskel på, hvor hurtigt de "fordamper"?

• *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 881
    #25   13. feb 2011 Nå, der var flere end jeg gad læse.

Vaporizor er en flaske, hvor du selv skaber trykket, i modsætning til en sprayflaske, som er under tryk.

• #26   13. feb 2011 miemiv: det ved jeg så ikke.. men det vil jo egentlig være logisk at der vil være forskel ...

• #27   13. feb 2011 min svigerinde har Gucci flora og sys bare den dufter fantastisk på hende, så købte den selv.. Og øv, det er bare slet ikke det samme på mig :o( Så bruger den stort set aldrig :o(

Kommentér på:
Til materamisterne...

Annonce