1.112 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

MMF til kager MMF til kager

Jeg har købt ind til kage med fondant lavet af marshmallows (det har jeg opskrift til), men jeg vil gerne høre nogle af jer erfarne kagemagere om, hvor lang tid man kan arbejde med sådan noget fondant, uden at det bliver tørt, flækker, knækker, smuldrer, smatter ud m.v. Vi vil nemlig gerne lave nogle figurer, og øve os lidt, inden den endelige kage skal laves til på torsdag.

Hvor længe kan fondanten holde sig i køleskab, hvis det er pakket ind i film?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MMF til kager
  • #1   13. feb 2011 Ja det må jeg hellere gøre, Rikke, Tak!

• #2   13. feb 2011 Nu har jeg skrevet til Rotterne, for hun har lovet at hjælpe mig, når jeg er ved at gå i panik og ved at ende i kaos *GG*

• #3   13. feb 2011 jeg bruger altid hjemmelavet MMF - når du har lavet det skal det hurtigt pakkes i to plastposer og så på køl. Der kan det holde sig ca 2 mdr. Når jeg laver figurer tager jeg pakken ud af køleskabet og knækker det af jeg vil bruge til lige den figur - det skal lige lunes 5-10 sek. i microovnen så det bliver blødt og lækkert igen at arbejde med. Der skal bare lige duppes lidt maizena på bordet så det ikke hænger i. Du skal hele tiden sørge for at det du ikke bruger er pakket godt ind i de to poser. ? så kom bare med dem - send evt en PB smiley

• #4   13. feb 2011 Jeg bruger ikke Maizena til bordet, men flormelis. Så kommer man aldrig ud for at den bliver tør, for man kan altid bare smelte sukkeret deri igen. Alt bliver klistret efter en gang kagebagning for sukkeret støver rundt når man arbejder, men det er bare en gang rengøring, og så er det problem løst smiley

Jeg smider det i en pose og opbevarer det i køleskabet, det har jeg det bedst med, da der er olie i. Jeg har en enkelt gang oplevet at det blev harsk af at stå fremme, det var godt nok sommer og varmt, men jeg gider ikke tage chancen.

• #5   13. feb 2011 Tusind tak for jeres svar. Så blev jeg da lidt klogere, men al begyndelse er jo svær smiley

Tror jeg går igang imorgen. Det kan vel ikke gå værre end galt *GG*

Rotterne: Det kunne da godt være jeg skulle kigeg forbi den butik, hvis jeg nu går hen og bliver helt bidt af det med kager.

Nu er jeg også kommet med i kagegruppen - Tak for hjælpen!

• #6   14. feb 2011 Hihi nope det er Stine P, og jeg er en af hjælpeadmins derinde smiley

Kommentér på:
MMF til kager

Annonce