{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
429 visninger | Oprettet:

Hjælp til erhvervmæssigkørsel {{forumTopicSubject}}

HJÆÆÆLP!!

Det er lige gået op for mig at jeg skal have mere for at kører Danmark rundt i min egen bil.,
Jeg har skiftende arbejdspladser, og skal have noget som hedder befordring/et eller andet, for at kører til skiftende arbejdspladser.

Jeg som fik at vide af SKAT at jeg "bare" skulle udfylde hvor meget jeg kørte hver dag i gennemsnit men det giver 1 kr pr km.

Jeg skal have 3,56 pr km når det er skiftende arbejdsplads,

Hvor i min forskudsopgørelse oplyser jeg dette,? Eller hvor skal det skrives? For lige nu står jeg til kun at få befordring på 1 kr pr km.. Men det er hvis det er samme arbejdsplads.

Er der nogen der kan hjælpe?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til erhvervmæssigkørsel
  • #1   14. feb 2011 Kan ikke hjælpe dig med det du spørger om, men pr. 1. januar er satsen steget til 3.67 fra 3.56.

• #5   14. feb 2011 Så kørselsgodtgørelse er min arbejdsgiver der skal udbetale det? For det siger hun at hun ikke skal og det er skat. Jeg er slet ikke med og er virkelig lost fordi SKAT har vildledt mig,

• #6   14. feb 2011 Jeg er ansat ien lille hotelkæde. Min kørsel til og fra 'mit' hotel udfyldes på selvangivelsen (det får jeg ca. kr. 1,- per km udover 24 om dagen).
    Men når jeg kører mellem hotellerne eller til f.eks. kundemøder ude i byen, betaler min arbejdsgiver mig kr. 3,67 pr. km. Skattefrit.

• J H
    J H Tilmeldt:
    dec 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 87
    #7   14. feb 2011 Hvis du skal have kørselsgodtgørelse fra din arbejdsgiver - skal det være fordi du kører for firmaet og fordi de stiller krav om at du anvender egen bil - altså hvis de f.eks. siger til dig - brug frimabilen som holder på p-pladsen og du tænker - nej der er ikke sædevarme i så jeg bruger min egen - så har du IKKE krav på kørselgodtgørelse fra din arbejdsgiver - men hvis de stiller krav om anvendelse af din egen bil i fobinderlse med erhvervskørsel - så har du krav på 3,67 kr/km.

ellers er der talt om kørsel til og fra arbejde, og så er det kørselsfradrag som du skal skrive på din selvangivelse og skat giver fradrag - det er 1, et eller andet (dog ikke betaling for det første 24 km. pr. dag.)

Kommentér på:
Hjælp til erhvervmæssigkørsel

Annonce