4.498 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

den katolske kirke (begravelse) den katolske kirke (begravelse)

jeg skal desværre til begravelse på fredag - et helt fantastisk menneske forlod os desværre i mandags. hunvar katolik og skal derfor begraves fra den katolske kirke.. men hvordan foregår det. er der nogle ting jeg skal være opmærksom på som påklædning osv. vil jo gerne vise min sidste respekt - og ikke gøre noget forkert

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  den katolske kirke (begravelse)
  • #1   16. feb 2011 Sort tøj.

Tag gerne en langstilket rose med du kan smide ned på kisten.

Tror kistenedsættelsen fungerer på samme måde som en "dansk" begravelse. Tror bare at det de siger inde i kirken er lidt anderledes.

Var til en begravelse i en mormonsk kirke for et par år siden og det var også meget det samme, bortset fra at salmerne var anderledes samt at det var en anden bibel der blev læst op af.

• #2   16. feb 2011 Dresscode er som til en normal begravelse.. Afdæmpet klassisk og respektabel tøj..

• #3   16. feb 2011 Har lige spurgt min kæreste, som er Irsk Katolik, og han siger nej. Selvfølglig almen dresscode, som ved kristen begravelse, men ellers ikke. Og det er også hvad jeg selv erindrer, selvom det er 15 år siden jeg var til en katolsk begravelse.

• #4   16. feb 2011 okay - så finder jeg pænt tøj frem.. tak for hjælpen.

kom bare til lige at tænke på at jeg hellere måtte finde ud af hvordan og hvorledes. har været til en messe i polen engang - men ved jo ikke om det er meget anderledes end den måde vi gør det i folkekirken. og da vi besøgte peters kirken i sommers var der påbud om at man var dækket til så kunne regne ud at man ikke skal komme i strutskørt og bar mave..

• #5   16. feb 2011 Jeg var for nogle år siden til en katolsk begravelse, og ja dresscode var pænt respektabelt tøj.
    Den begravelse jeg var til, tog et par timer i kirken. Endvidere var det med åben kiste, og afsked og bøn ved kisten - blot du er forberedt på hvordan det kan blive.
    Jeg var dengang meget overrasket over hele ceremonien, da jeg før kun havde været til to kristne bisættelser. Men når jeg tænker over det bagefter var det en smuk afsked, men ville gerne have være forberedt på, hvordan det foregik.

• #6   16. feb 2011 Det skal jeg ikke kunne sige, men det blev brugt til den katolske begravelse jeg var til.

Kommentér på:
den katolske kirke (begravelse)

Annonce