6. mar 2008 Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
den katolske kirke (begravelse) den katolske kirke (begravelse)
jeg skal desværre til begravelse på fredag - et helt fantastisk menneske forlod os desværre i mandags. hunvar katolik og skal derfor begraves fra den katolske kirke.. men hvordan foregår det. er der nogle ting jeg skal være opmærksom på som påklædning osv. vil jo gerne vise min sidste respekt - og ikke gøre noget forkert
jan 2010
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 119 Svar: 868
Tag gerne en langstilket rose med du kan smide ned på kisten.
Tror kistenedsættelsen fungerer på samme måde som en "dansk" begravelse. Tror bare at det de siger inde i kirken er lidt anderledes.
Var til en begravelse i en mormonsk kirke for et par år siden og det var også meget det samme, bortset fra at salmerne var anderledes samt at det var en anden bibel der blev læst op af.
jan 2010
Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 50 Svar: 753
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 520
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
kom bare til lige at tænke på at jeg hellere måtte finde ud af hvordan og hvorledes. har været til en messe i polen engang - men ved jo ikke om det er meget anderledes end den måde vi gør det i folkekirken. og da vi besøgte peters kirken i sommers var der påbud om at man var dækket til så kunne regne ud at man ikke skal komme i strutskørt og bar mave..
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 217
Den begravelse jeg var til, tog et par timer i kirken. Endvidere var det med åben kiste, og afsked og bøn ved kisten - blot du er forberedt på hvordan det kan blive.
Jeg var dengang meget overrasket over hele ceremonien, da jeg før kun havde været til to kristne bisættelser. Men når jeg tænker over det bagefter var det en smuk afsked, men ville gerne have være forberedt på, hvordan det foregik.
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 217
den katolske kirke (begravelse)