Drægtig kat??!! Drægtig kat??!!
Hvordan kan man vide hvor lang tid katten har tilbage af drægtighedsperioden??
Hun fik stor mave for en par dage siden. Sådan så man rigtig kunne se det.
Jeg kan i dag mærke at der er liv inde i hende, men hvordan ved jeg ca.hvor lang tid der er tilbage.
Ved ikke hvornår hun er blevet parret!
Hunden bliver jo først tyk om maven i de sidste par uger inden fødslen!! Men ved ikke om det er det samme med katte.
Håber der er nogle der ved noget!!
feb 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 1.012
feb 2006
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 4 Emner: 50 Svar: 253
Hun piver hele tiden, men det er fordi hun vil kæles
så jeg ved ikke andet end at hun er tyk om maven nu og jeg kan mærke liv inde i hende
feb 2006
har i lavet en rede...?? kan godt tyde på det snart skal være hvis de bevæger sig inde i hende:-)
apr 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 381
Da jeg havde maine coon katte...........havde jeg dog både mor og far...............og de kom ikke ud..........så der var ikke fare for jeg ikke opdagede hvornår det var fat med Misty................eller fare for andre hanner kunne forlyste sig med hende*GG*
men hvis du kan mærke dem sparke nu.............så vil jeg vove og påstå det sker inden for de næste 10-12 dage*S
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
vær opmærksom på udflåd, så sker det snart derefter.
Hun vil sikkert også lede efter et (for hende) passende sted at føde killingerne.
Hun vil have godt af killingefoder, og gerne en ormekur, så gir du dermed killingerne en god start *s*
maj 2006
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 8
<i>Drægtigheden hos kat varer normalt 63-66 dage, men kan variere helt fra 52 til 71 dage. Ægløsningen foregår ca. 24 timer efter parringen, og befrugtningen af ægget finder sted ca. 10-18 timer senere. Hvis hunkatten bliver parret med flere hankatte i samme løbetid, er der mulighed for, at æggene bliver befrugtet med sædceller fra forskellige hankatte. Med andre ord kan der godt være forskellige fædre til killinger i samme kuld. Det kaldes "super fecundatio".</i>
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 4 Emner: 50 Svar: 253
Hun får killingefoder og hun får også snart en ormekur.
Jeg har læst på nettet om drægtighed hos kat, og der stod også ca. hvornår man kunne mærke killingerne, så jeg ville også selv gætte på en 14 dages tid tilbage.
Nu er hun jo inde/udekat....skal jeg holde hende inde????? Fra nu af, så jeg ved at killingerne ikke ligger ude i kulden!!
Jeg skriver når der sker noget*S*
Drægtig kat??!!