738 visninger
|
Oprettet:
Kloge tøser - Prævention ;o) {{forumTopicSubject}}
Bruger p-piller og har gjort det i længe. 10-12 år er det vel blevet til.. Jeg er så træt af det.. Så derfor overvejer jeg andre muligheder...
Tog lige en test på nettet og den foreslog P-stav eller P-ring, nogle der har erfaringer med disse? Fordele ulemper og ellers andre kloge forslag til hvad der fungerer for jer og kunne være en mulighed for mig ;o)
Håber i kan hjælpe lidt ;o)
sep 2009
Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 19
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 509 Svar: 2.021
Det har jeg brugt de sidste 6-7 år, og det er nemt og billigt - koster 150 kr hver 3 måned og så er der kun genestan i (staves) ikke østrogen....
sep 2009
okt 2007
Min læge anbefaler så p stav, men det vil jeg ikk ha, har nu heller ikk 1700 kr til sådan en, og synes jeg hørte om en undersøgelse der viste at de ikk var rigtigt gode, men kan jo ikk huske hvor og hvorfor....
150 kr hver 3 måned er til at overse
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.636
Den er super nem at bruge, man sætter den op (og der lærer man altså hurtigt!), og lader den sidde i 21 dage, hvorefter man tager den ud og holder en pause på 7 dage. Derefter indsætter man en ny..
Det er en lidt dyr løsning, men den er rigtig nem, og det er et af de hormon-præparater hvor man får allermindst hormon ind i kroppen, det er ikke de store doser den afgiver..
De første par gange, synes jeg godt man kan mærke den under sex, hvis man går hårdt til den, men efter lidt tid mærker man det ikke. Og ellers må den gerne komme ud op til 3 timer om dagen..
dec 2008
hvis man kan finde ud af at bruge en tampon, kan man finde ud af at bruge en p-ring! Det er nøjagtig det samme og den sidder samme sted!
Og NEJ, den kan ikke komme for langt op!.. (ligesom at en tampon ikke kan komme for langt op)..
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Hormonspiral
sep 2009
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.476
feb 2007
Det kan jeg kun tilslutte mig.
Jeg har haft hormonspiral i 2 år +/-. Jeg havde noget pletblødning de første 3 måneder ellers ingen mens. Havde kun en enkelt dag for nylig hvor der kunne have været lidt, men jeg var p.t. meget stresset på det tidspunkt, så tænker at stressen har lavet lidt ravage i kroppen. Men som sagt ellers ingen menstruation overhovedet.
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.392
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 32
Mvh. Jenni
feb 2007
Det ved jeg så ikke, men kan ikke se nogen grund til at unge ikke også kan bruge den. Men det ved kun lægerne.
Den går jo lige præcist kun ind og udskiller hormonerne i selve livmoderen så æg ikke kan sætte sig fast og ikke i hele kroppen. Og når spiralen er uden, så er man jo kort tid efter klar til at blive gravid.
Nogle P-piller - så vidt jeg ved - går jo også ind og hæmmer æg-produktionen.
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.040
Ellers får jeg ikke besøg af russeren og det er skønt
Der har ikke været en eneste ulempe for mig endnu med denne sprøjte.
Den eneste ulempe jeg ku forestille mig, er hvis man beslutter at få børn, så går der lang tid før det er ude af kroppen
dec 2008
normalt siger man at kobberspiralen er til kvinder der har født, og hormonspiralen er til kvinder som har født, eller kvinder der ikke er alt for "små" indvendig.
Min søster har haft kopperspiral siden hun var 19, men hun er heller ikke en lille pige, sådan, rent indvendig.
Hun blev gravid to mdr. efter den kom ud, så ingen probs der..
Men en gynækolog kan vurdere om spiral er det rette for dig..
Jeg overvejer i øvrigt stærkt hormonspiralen, når jeg skal på noget igen..
okt 2007
Jeg har ingen bivirkninger overhovedet - man kan godt være lidt øm der hvor de stikker, men kun et par timer ......
Jeg fik fortalt at ens mens bliver mindre, eller udebliver - men jeg har ikke haft min i over 8 år, så kan ikk svare dig på hvordan det virker
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 75 Svar: 615
Super med alle de forskellige erfaringer og meninger, det er altid godt med forskellige synspunkter.. Jeg takker ;o)
Kloge tøser - Prævention ;o)