{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
738 visninger | Oprettet:

Kloge tøser - Prævention ;o) {{forumTopicSubject}}

Bruger p-piller og har gjort det i længe. 10-12 år er det vel blevet til.. Jeg er så træt af det.. Så derfor overvejer jeg andre muligheder...

Tog lige en test på nettet og den foreslog P-stav eller P-ring, nogle der har erfaringer med disse? Fordele ulemper og ellers andre kloge forslag til hvad der fungerer for jer og kunne være en mulighed for mig ;o)

Håber i kan hjælpe lidt ;o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kloge tøser - Prævention ;o)
  • Eja .
    Eja . Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 19
    #2   26. feb 2011 Hvad med spiral? Det har jeg haft af to omgange og har altid være meget glad for det.

• #3   26. feb 2011 hvis du ikk er bange for nåle, hvad så med en p-sprøjte hver 3 måned ...
    Det har jeg brugt de sidste 6-7 år, og det er nemt og billigt - koster 150 kr hver 3 måned og så er der kun genestan i (staves) ikke østrogen....

• Eja .
    Eja . Tilmeldt:
    sep 2009

#4   26. feb 2011 150 kr 4 gange om året= 600 kr om året. En spiral koster mellem 450 og 1200 alt efter hvilken én der passer til dig og den holder i 5 år.

• #5   26. feb 2011 det er rigtigt, men min læge fraråder spiral, de det sker rigtigt tit at man ikk kan tåle den, eller at den genere ...
    Min læge anbefaler så p stav, men det vil jeg ikk ha, har nu heller ikk 1700 kr til sådan en, og synes jeg hørte om en undersøgelse der viste at de ikk var rigtigt gode, men kan jo ikk huske hvor og hvorfor....

150 kr hver 3 måned er til at overse smiley

• #6   26. feb 2011 Jeg har brugt p-ring i nogle år, og været rigtig glad for den smiley

Den er super nem at bruge, man sætter den op (og der lærer man altså hurtigt!), og lader den sidde i 21 dage, hvorefter man tager den ud og holder en pause på 7 dage. Derefter indsætter man en ny..
    Det er en lidt dyr løsning, men den er rigtig nem, og det er et af de hormon-præparater hvor man får allermindst hormon ind i kroppen, det er ikke de store doser den afgiver..

De første par gange, synes jeg godt man kan mærke den under sex, hvis man går hårdt til den, men efter lidt tid mærker man det ikke. Og ellers må den gerne komme ud op til 3 timer om dagen..

• #7   26. feb 2011 Julie,
    hvis man kan finde ud af at bruge en tampon, kan man finde ud af at bruge en p-ring! Det er nøjagtig det samme og den sidder samme sted!
    Og NEJ, den kan ikke komme for langt op!.. (ligesom at en tampon ikke kan komme for langt op)..

• #8   26. feb 2011 Har kun et ord !

Hormonspiral

• Eja .
    Eja . Tilmeldt:
    sep 2009

#9   26. feb 2011 Betina, selvfølgelig er 150 kr 4 gange om året noget de fleste kan betale, men at skulle udsætte sig selv for et "unødvenigt" stik, det kunne jeg ikke drømme om. Jeg ved at jeg skal have en tid ved lægen og huske 450 kr hvert 5 år, det er nu det letteste, i hvert fald for mig:-)

• #10   26. feb 2011 p sprøjte giver det nogen bi virkninger? Og passer det at man ikke for sin mens? Jeg har overvejet p ring og tænkt over muligheden ved p sprøjte, er nemlig blevet gravid 2 gange på pillen

• #11   26. feb 2011 Heidi & Brian J
    Det kan jeg kun tilslutte mig.
    Jeg har haft hormonspiral i 2 år +/-. Jeg havde noget pletblødning de første 3 måneder ellers ingen mens. Havde kun en enkelt dag for nylig hvor der kunne have været lidt, men jeg var p.t. meget stresset på det tidspunkt, så tænker at stressen har lavet lidt ravage i kroppen. Men som sagt ellers ingen menstruation overhovedet.

• #12   26. feb 2011 Anne og Heidi - Er spiral ikke kun til kvinder der har født eller folk der er lidt "ældre"? Altså, ældre end mig... Jeg er 20. Jeg har tit overvejet sådan en, men læser bare så tit at jeg er for ung smiley

• #13   26. feb 2011 Jeg bruger p-piller og har gjort det i 9 år. Jeg tror på de 9 år at jeg har glemt en pille måske 5 gange. Men jeg tar den så også når jeg går i seng. Jeg har aldrig prøvet andet end pillerne da de har virket perfekt for mig. Jeg havde meget kraftige smerter under mens før og lå i sengen 5 dage hver måned. Efter jeg er startet på piller har jeg stadig haft smerter men intet i forhold til før. Et par panodil og så mærker jeg næsten intet. De har også birket perfekt som prævention for mig. Jeg tager så mine piller anderledes end hvad man normalt skal men det er fordi jeg ellers har tendens til vandcyster på æggestokkene. Så jeg tar piller i 9 uger (en hel pakke piller) og så 7 dages pause. Dette er i samråd med min læge og jeg har ingen cyster haft mens jeg har taget piller på denne måde. Min lillesøster har samme problem men hun har heller ikke haft nogen cyster efter hun begyndte at tage piller på den måde.

Mvh. Jenni

• #14   26. feb 2011 Irene
    Det ved jeg så ikke, men kan ikke se nogen grund til at unge ikke også kan bruge den. Men det ved kun lægerne.
    Den går jo lige præcist kun ind og udskiller hormonerne i selve livmoderen så æg ikke kan sætte sig fast og ikke i hele kroppen. Og når spiralen er uden, så er man jo kort tid efter klar til at blive gravid.
    Nogle P-piller - så vidt jeg ved - går jo også ind og hæmmer æg-produktionen.

• #15   26. feb 2011 Jeg bruger p sprøjte og har gjort det i 5 år i alt smiley Jeg har selv valgt at holde pauser med den ca en gang hvert andet år og der får jeg så min mens efter et par måneder.

Ellers får jeg ikke besøg af russeren og det er skønt smiley

Der har ikke været en eneste ulempe for mig endnu med denne sprøjte.

Den eneste ulempe jeg ku forestille mig, er hvis man beslutter at få børn, så går der lang tid før det er ude af kroppen

• #17   26. feb 2011 Irene,
    normalt siger man at kobberspiralen er til kvinder der har født, og hormonspiralen er til kvinder som har født, eller kvinder der ikke er alt for "små" indvendig.

Min søster har haft kopperspiral siden hun var 19, men hun er heller ikke en lille pige, sådan, rent indvendig.
    Hun blev gravid to mdr. efter den kom ud, så ingen probs der..

Men en gynækolog kan vurdere om spiral er det rette for dig..

Jeg overvejer i øvrigt stærkt hormonspiralen, når jeg skal på noget igen..

• #18   26. feb 2011 R.I.P Minnie

Jeg har ingen bivirkninger overhovedet - man kan godt være lidt øm der hvor de stikker, men kun et par timer ......

Jeg fik fortalt at ens mens bliver mindre, eller udebliver - men jeg har ikke haft min i over 8 år, så kan ikk svare dig på hvordan det virker smiley

• #19   5. mar 2011 bedre sent end aldrig, har haft lidt travlt på det sidste..

Super med alle de forskellige erfaringer og meninger, det er altid godt med forskellige synspunkter.. Jeg takker ;o)

Kommentér på:
Kloge tøser - Prævention ;o)

Annonce