Uuuhhhh , hvor er det træls , at man.. {{forumTopicSubject}}
endelig har fået bygget et kanon job op , med de fedeste mødetider , lønnen er ok og selve arbejdet er inspirerende og så løber man surt i det pga. selve arbejdsmiljøet forårsaget af to nye medarbejder.
kigger rundt på de forskellige muligheder der er rent jobmæssigt og INTET kan overhoved måle sig med de vilkår jeg har
kan enten holde mig mund og passe mit ....
eller søge noget andet med meget dårligere betingelser såsom ...
dårligere løn
meget dårligere arbejdstider
og arbejdsopgaver jeg ikke længere brænder for
jeg er uddannet social og sundhedsass. , arbejder 20 timer om ugen man-tirs -tors og fredag fra kl. 10 til 15 med flekjobtilskud
fri alle weekender , alle helligdage samt uge 29 - 30 og 31 , dagene op til påske og kristi himmelfarts dag har jeg selvfølgelig også fri
ganske umuligt at finde noget der matcher dette job , men hold kæft hvor er de dumme de kæ.......
BØVS og hvad ville i prioritere i denne situation ...
ordentlig psykisk arbejdsmiljø = nyt job
eller
kanone mødetider , fede opgaver , god løn ect. ect. og så acceptere de møg kæ...... ??
apr 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 273 Svar: 3.146
Er det nogen over dig altså ledere ??
Ellers ville jeg snakke med mine andre kollegaer og evt. kalde ind til møde om at arbejdsmijøet ikke er optimalt for dig og evt. komme med nogle ideer til gode måder at løfte samarbejdet
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.221
Har du prøvet at tale med dem? Evt. snakke med den øverste chef omkring tingene? Min mor havde dårligt arbejdsmiljø og hun røg helt ned i kulkælderen! Så jeg synes virkelig du skulle tage en snak med en der kan gøre noget ved det, især hvis du alligevel overvejer noget andet - så har du jo ikke noget at miste? Held og lykke
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.762
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.000
tale med ledelsen
som tænkt så gjort .... for 4 uger siden !!!
men nej , ingen effekt af det , det hele er bare blevet meget meget værrer , de råber og skriger , skælder og smælder fra vi møder til vi går.
hvis jeg spørger om hjælp til noget akut ( arbejder på operationsafd. med instrumenterne ) fordi sygeplejerskerne skal bruge tingene , bliver der bare sagt
jeg er i oplæring , jeg er ikke i deet rum idag , hvorfor er det altid mig ?? osv osv
skal lige nævne at de to kæ.... har henholdsvis været hos os 1 mdr. og 4 mdr. , så det tegner bestemt ikke godt for fremtiden .....
men ja , jeg har nu gjort ledelsen opmærksom på det for 3. gang og de vil måske holde et summemøde på torsdag........a hva ???
til det svarede jeg , jamen jeg går hjem idag og kommer først torsdag og jeg har det af helvede til og det skal jeg så også have de næste par døgn , åbenbart ?
ja ja , nu må jeg så se hvad der ske torsdag , men jeg tvivler på at min ledelse har nos... til at handle på dette problem., desværre
apr 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 273 Svar: 3.146
At du ikke har formået at kommunkikere ud hvor avorligt det egentlig er, at det er opsigelses grundlag.
At du skal gå til sagens kerne og fortælle personerne eks. at du tager det til dig når de råber af dig og det er måske ikke sikkert det er deres hensigt.
Mísforståelser sker hver dag
Så jeg tænker:
Gå til personerne selv og fortæl hvad de gør ved dig ved at gøre som de gør, kan være en opvækker, folk er ikke altid bevidste omkring ting ved sig selv
fremlæg det på en ordenlig måde så det ikke fremstår som et angreb på deres personighed
jan 2010
Helt korrekt
Det gjorde jeg også første gang for 4 uger siden , vi holdt et lille møde , hvor jeg fremlagde mine oplevelser omkring hvordan der bliver kommunikeret og hvad det gør ved mig.
Under hele mødet var der en 3. person( som var en leder ) tilstede som mægler ( hvis der skulle opstå behov )
Mødet gik faktisk ok , men efter et par dage så var det hele bare det samme igen , og dog værre nogle dage.
Jeg har fortalt direkte , at jeg bliver psykisk påvirket når der tales så grimt og når man ikke vil hjælpe hinanden med de akutte opgarver som altid opstår på en operationsafd.
men jeg tror ikke , at de helt har forstået alvoren fra min side , det har du nok ret i
men det må jeg så prøve endnu engang på torsdag
sep 2004
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 41 Svar: 613
jan 2010
rent arbejdsmæssigt tror jeg nu nok de er intra i selve arbejdet , men jeg tror de har usigeligt svært ved at være " nye " piger.
når man går fra at passe og pleje mennesker og så til dette helt specifikke arbejde som instrumenthåndtering er , har man faktisk ikke noget med i rygsækken man kan trække frem , men man står HELT grøn og ny
det tror jeg nærmere det drejer sig om
de fik af vide ved ansættelsessamtalen , at vores oplæringsprogram er på 6 mdr. og først derefter kan man begynde at arbejde nogenlunde selvstændigt.
jeg har været der i 3 år nu , og der er stadig ting / instrumenter jeg ikke kender og må så tage " elevhatten " på igen
uden at sige for meget ......
- så er det , du ved , de GAMLE sygehjælper der er kommet indenfor hos os ( vi er alle gamle sygehjælper , men vi har ikke denne tone hos os )
jan 2010
Tusind tak fordi du har hjulpet mig med at se tingene fra en anden vinkel
Det vil jeg helt sikkert tage op på torsdag
Vil jo egentlig helst beholde mit fede arbejde , specielt med de tider og løn
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
Uden at have fået så mange detaljer, synes jeg måske, der er noget der tyder på, at din ledelse kunne savne noget erfaring i sådan noget halløj her. Jeg havde fundet det naturligt, at man allerede ved første møde havde aftalt en opfølgning, men det er jo så ikke sket. Derfor.......
... ville jeg hvis jeg var dig, opsøge den ledelse igen, fortælle dem præcis, hvordan du har det (også det med, at du mistænker, noget af deres opførsel kan bunde i usikkerhed) og hvordan det påvirker dig og så bede om endnu et møde med de implicerede (måske én af gangen) OG bede om, at i ved mødets afslutning aftaler et opfølgende møde nogle uger ud i fremtiden. Det er min erfaring, at det, at man ved, man skal mødes igen og følge op, kan medvirke til at holde folk til ilden
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.162
Ville nok sige bøvs og ellers bare passe mit! Evt tage problemet op på et personalemøde, hvis det er et generalt problem i hele afd.
Tror du får meget svært ved at finde et nyt job med de betingelser...
( Indrømmer jeg ikke har læst hele tråden, så hvis det er repost, så UNDSKYLD *flov*)
Uuuhhhh , hvor er det træls , at man..