{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
972 visninger | Oprettet:

Dyrevenner søges! {{forumTopicSubject}}

Hey!!

Foreningen Dyrenes Alliance, er en forening for unge under 30, der har lyst til at gøre en indsats for dyrene.
Vi går på gaden og oplyser folk om dyr i pelsindustrien og landbruget og om hvordan alle hver især kan gøre en indsats for dyrene. Vi kører kampagner imod pels, for tiden en masse omkring minkindustrien pga. de nye afsløringer, så der kører vi på højtryk med at demonstrere imod pels og få butikker til at stoppe med at sælge pels - Vi har blandt andet lige i samarbejde med Anima, fået Føtex til at droppe minkpelsen =)

Hvis du kunne tænke dig at være en af de mangle frivillige aktive på gaden, så følger her mailadresser på de forskellige lokalgrupper i landet - Kontakt din nærmeste og hør om hvornår der demonstrationer og flyersuddelinger/protester du kan deltage i!

Næstved:
la@dyrenesalliance.dk

København:
Lel@dyrenesalliance.dk

Odense:
ja@dyrenesalliance.dk

Århus:
mdb@dyrenesalliance.dk

Kolding:

tls@dyrenesalliance.dk

Aalborg:

cwn@dyrenesalliance.dk

Hvis du mega gerne vil være med, men der er for langt til den nærmeste lokalgruppe - Så hop på et tog eller start en selv i din hjemby! Skriv til KBH mailen for info derom ;o)

Jeg håber DU vil være med til at gøre en forskel ;o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrevenner søges!
  • #1   4. mar 2011 Hvorfor er der aldersgrænse?

  • #2   4. mar 2011 Jeg syntes at folk skal lade være med at have så travlt med medierne . selfølgelig er der nogen der ikke har styr på tingene, men største delen af minkavlerne i danmark er folk der går rigtig meget op i dyrenes ve og vel.
    Jeg har flere gange være ude og se forskellige minkfarme, og alle dyr som jeg har set er helt raske, og jeg ved at hvis et dyr ikke er raskt, så bliver det aflivet. Alle dyr har et bur, som er en størrelse, der er en lovpligtig. Alle mink for mad hver dag og bliver tjekket for sår og skrammer dagligt. Jeg ved at de fleste af dem der avler mink, går op i det, som mange andre går op i deres arbejde, det vil sige at det er meget vigtigt for dem at dyrene har det godt, og trives. Hvis dyrene ikke har det godt, gør avlerne hvad de kan for at gøre at de for det bedre igen, ved de ikke hvad de skal gøre tilkalder de en dyrlæge, kan dyrlægen ikke fortælle hvad der er galt bliver dyret aflivet. Jeg bliver rasende når jeg ser forskellige artikler, om dyr der er blevet mishandlet, men som faktisk har det godt, og bliver kontrolleret mere en mange andre dyr i fangenskab gør.


  • #3   4. mar 2011 Carina
    Jeg er så personligt bare imod at man holder dyr på den måde for pelsens skyld, også selv om de ikke er syge og lign.


  • #4   4. mar 2011 Ditte :
    Hver sin holdning.
    Jeg ved at det måske lyder forkert, men dyrene ved ikke bedre..
    de kan ikke leve i naturen da de aldrig ville kunne overleve, da de ikke kan finde føde selv ..
    Det er synd fordyrene at de bliver lukket ud, da størstedelen dør ..
    Og jeg mener at det er bedre for dyrene at de har det godt, end at de dør og sulter ?


  • #5   4. mar 2011 enig med Carina.. og jeg går med pels.. synes det er så flot!

  • #6   4. mar 2011 Carina
    Ja men det er fordi de er avlet til det, jeg mener så det er et forfærdeligt og understimuleret liv, og jeg har aldrig sagt at de skulle slippes ud, jeg mener de skulle aflives og det skulle forbydes at holde dyr på den måde

    Hvis du lod en hund få hvalpe i et lille bur og aldrig lukkede dem ud eller tæmnede dem på nogen måde ville de også være lige til aflivning og de ville heller ikke vide bedre end det liv


  • #7   4. mar 2011 Anita :
    Det er rigtig flot, og de fleste avlere har deres på det rene smiley ..


  • #8   4. mar 2011 Ditte :
    Jamen dyrene har bestemt ikke små bure, og der er en lov om forskellige ting der skal være i buret for at stimulere dyrene ..
    De har feks. et rør som de leger med, og forskellige andre ting til at stimulere dem ..
    jamen at aflive dyrene, som faktis har det godt, er da endnu mere forkert ..
    hvad med en kanin der bor i et bur, og for mad og vand hver dag, bliver stimuleret på den måde det kan lade sig gøre, er det forkert ??


  • #9   4. mar 2011 Carina
    Ja ang kaninen, det synes jeg bestemt også er forkert hvis du taler sådan et gnaver bur
    Har de stor udendørs løbegård og går sammen med andre, kan vi tale om det

    Og vi er jo så tydeligvis ikke enige om hvornår et dyr har det godt så...... Jeg mener bestemt aflivning ville være helt ok, dyr lider jo ikke ved aflivning og det er ikke noget de frygter så jeg kan egentlig ikke se problemet


  • #10   4. mar 2011 Ditte :
    Jeg kan kun sige at jeg ikke går ind for at aflive dyr som har det godt, og er sunde !


  • #11   4. mar 2011 Carina
    Og jeg kan kun sige at jeg ikke mener de har det godt
    Så vi kan vidst bare være enige om at være uenige


  • #12   4. mar 2011 Jeg kunne hvertfald ikke forestille mig en vinter uden MIkkel Ræv skulle hænge på min hals smiley

    desuden er der også pels på mange jakker nu om dage. Canada Goose fx


  • #14   4. mar 2011 Maria
    Jeg spiser skam kun økologiske dyr, økologiske æg osv
    Jeg har dog sælskindsluffer
    Købt af en grønlandsk fanger lavet af en sæl der har levet godt i det fri

    Anita
    Og nej kunne heller aldrig finde på at købe en jakke med ægte pels på


  • #16   4. mar 2011 Ditte - så er dyrens alliance da lige noget for dig smiley

  • #17   4. mar 2011 Maria : det er nemlig helt rigtigt det du siger !
    Min kæreste er minkavler, og jeg var imod det før jeg mødte ham, men nu har jeg set flere farme, og har endnu ikke set nogen syge dyr ..
    Jeg er mødt på på farmene helt uden at sige jeg kom flere gange for at overraske, og har heller ikke der set nogen syge dyr ..
    Jeg har flere gange været med min kæreste ude og fodre om morgenen, og har gået rundt og tjekket alle burene og ingen af dem havde sår eller havde det dårligt ..


  • #18   4. mar 2011 Forstår altså virkelig heller ikke hvorfor der skal være aldersgrænse? Syes det er fedt at vi unge får lov at udrette noget, i stedet for man min. skal være 18 eller sådan noget. Men voksne lytter mere til voksne, og på den måde vil vi have nemmere ved at udrette noget.

  • #19   4. mar 2011 Anita
    Næ for jeg er for gammel smiley
    Desuden har jeg ikke behov for (eller tid til) at demonstrerer, da jeg har et liv smiley
    For det første er det slet ikke mig, for det andet må folk jo om hvad de har samvittighed til, jeg har ikke behov for at redde verden eller at omvende folk, jeg har bare behov for ikke at støtte ting jeg er imod, og at lære mine børn hvad jeg synes er rigtigt og forkert
    Det kan godt være det er en meget lille indsats for dyrevelfærden, men man må jo starte med sig selv og sine egne, og det er det jeg har overskud og lyst til smiley

    Desuden er jeg slet ikke sådan én du kan få op af stolen fordi du har en pels eller 20 for den sags skyld, jeg vil bare ikke selv have en da det er mig imod


  • #20   4. mar 2011 Ditte - prøver skam heller ikke få dig op af stolen overhovedet smiley siger bare min mening! smiley

  • #22   4. mar 2011 Anita
    Det gør jeg også smiley
    Bare for at sige at jeg tror dem fra dyrenes alliance er noget mere fremme i skoene (de sko der naturligvis er lavet af økologisk gummi he he)
    End jeg på nogen måde er eller nogensinde kommer til at være


  • #24   4. mar 2011 Maria
    Jeg gør det hvor jeg kan
    Altså køber så kemikaliefri produkter som muligt, køber aå vidt muligt tøj til børnene i økologsik bomuld osv osv, og nej man kan ikke i vores samfund gøre det 100%
    Kan ikke rigtig se hvad der er ikke at købe eller tage seriøst i at man gør hvad man føler man kan i forhold til dyrevelfærd og miljø
    Synes da det er meget mere useriøst at sige ja men der er alligevel så meget andet der skader naturen så lad os putte dyr i små bure hvor de kan leve hele livet, og kaste om os med kemikalier for vi kan alligevel ikke undgå dem helt


  • #25   4. mar 2011 Carina
    Forresten så bliver de sunde og raske dyr jo aflivet under alle omstændigheder, så kan ikke rigtig se problemet der


  • #27   4. mar 2011 Cathrine Ø :
    ENIG !!!


  • #28   4. mar 2011 cathrine - nemlig!!!

Kommentér på:
Dyrevenner søges!

Annonce