{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.243 visninger | Oprettet:

Fordomme og seksualitet {{forumTopicSubject}}

Affødt af en diskussion i dag med én af mine facebook-venner har jeg lige et oplæg til debat.

Min fb-ven er kønsskifteopereret fra mand til kvinde. Det vidste jeg ikke før i dag, hvor hun skrev om, at en veninde havde svigtet hende (de havde dog kun kendt hinanden i en uge). De skulle have mødtes i dag, men efter veninden havde erfaret om kønskifteoperationen, ville hun ikke mødes med hende og slettede hende på fb osv. Dette var hun meget såret over.

Jeg kender ikke den fb-ven særlig godt - hun ansøgte mig for et par uger siden - jeg så, der var nogle fælles venner og godkendte hende. For en uge siden fortalte hun mig så, at hun er lesbisk. Og i dag så yderligere, at hun har skiftet køn. Begge dele helt ok for mig - respekterer helt og fuldt folks valg.

Snakken med den veninde, der svigtede havde også karakter af, at de meget vel kunne blive kærester, da hun også er lesbisk.

Hånden på hjertet, så ville jeg ikke have lyst til at være kæreste/seksuelt sammen med en kønsskifteopereret - tanken er mig inderligt imod. Det fortalte jeg ærligt til hende og fik at vide, at jeg er et yderst fordomsfuldt menneske og har et helt forkert menneskesyn. Det kom ærlig talt lidt bag på mig - jeg har intet mod andres (anderledes) seksualitet og fordømmer ingen - JEG har bare mine egne grænser, men fordomsfuld - nej, sådan har jeg aldrig set på mig selv. Jeg kan sagtens være venner med homoseksuelle, transer og hvad har vi. Men kæreste - nej.

Hvordan ville I - kære HG'ere - forholde jer til at skulle være kæreste med en kønsskifteopereret? Uanset køn.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fordomme og seksualitet
  • #1   5. mar 2011 Jeg har det meget som dig tror jeg. Har ingen problemer med folks seksualitet er dog ikke til PDA og det er uanset folks seksualitet.

    Jeg synes ikke det gør dig fordomsfuld ...


  • #2   5. mar 2011 jeg har det som dig... jeg har venner der er bøsser/lesbiske og det er helt fint med mig.
    Men jeg ville heller ikke date en mand der tidliger har været kvinde og jeg kan ikke forstå at jeg skulle være et dårligt menneske af den grund... jeg vil heller ikke date en der ryger.. ja der er sikkert mange andre ting, som jeg ubevidst vælger folk fra på.



  • #3   5. mar 2011 Jeg vil have det på samme måde som dig........

    jeg kan sagtens være venner med homoseksuelle og det er jeg også......
    Har lige haft den sjoveste bytur med homoseksuelle....

    Men derfra og til at være kæreste med en der har skiftet køn eller bare en lesbisk, nej tak der går min grænsen.....

    Dertil mener jeg ikke at man er fordomsfuld, man har bare sine grænser hvor man vil gå til.....


  • #4   5. mar 2011 Jeg synes ikke du er et fordomsfuldt menneske medhensyn til det - vi har da som mennesker ret til at have vores grænser for hvem vi har lyst til at skulle danne par med.
    F.eks. er jeg handicappet (muskelsvind) og jeg synes ikke at man er fordomsfuld hvis man siger at man ikke vil være kæreste med mig pga. handicappet *Griner* .. Det synes jeg er ganske fair!

    Nu til dit spørgsmål - jeg vil ikke umiddelbart have lyst til at være sammen med en som er blevet mand ved en kønskifteoperation. Det ville på ingen måde føles naturligt psykisk på mig at personen er født kvinde, men blevet opereret om til en mand. Men respekt for menneskets valg om kønskifteoperation og jeg synes også godt om muligheden. Jeg ville heller ikke have noget problem med at kende til et menneske som har skiftet køn - ville være for mig ligegyldigt, sålænge vi kun sku' være venner smiley


  • #5   5. mar 2011 Har det også på samme måde som dig. Acceptere folk uanset hvad de måtte være - men har ikke lyst til at være sammen med dem.
    Og det er vel ikke fordomsfuld - det er vel bare hvad vi forskellige tænder på. Og ikke at tænde på en kønsskifte-opereret er vel ikke mere fordomsfuld end at hun ikke tænder på mænd?? smiley


  • #6   5. mar 2011 Ja, man kan jo kun bedst selv afgøre hvilken seksualitet man har nu og her.

    Hvis man tager et sådanne afslag personligt, kan det nok skyldes egen personlige kamp.

    Uanset hvilken seksualitet man mener at tilhører, gør den sig ikke nødvendigvis bedre end andres, ligeledes også derfor man bør huske at fremlægge sin overbevisning som ikke værende overlegen andres...


  • #7   6. mar 2011 Jeg synes også det er helt fair. Du melder jo bare ud, hvordan du har det. Det synes jeg man må respektere smiley

    Jeg har det også som dig. Og faktisk har jeg det lidt på samme måde med HIV-smittede. Kan sagtens være rigtig gode venner med folk med HIV, men vil ikke indgå et seksuelt forhold af nogen art. Jeg ved godt man kan beskytte sig mod den slags, men tanken om at det <i>kan</i> gå galt ville køre mig psykisk ned, tror jeg..

    Det er da i øvrigt ikke nogen fordom, synes jeg.


  • #8   6. mar 2011 Sanne: Lige et opklaringsspørgsmål - PDA - er det at overvære?

    Platugler: Nemlig, man kan have mange forskellige og nogle gange også helt ubevidste grunde.. Jeg synes jo heller ikke, det gør én til et dårligere menneske.

    Mosekonen: Præcis - for mig handler det nemlig om grænser.

    Millen: Sikke dog en pragtfuld realisme du har smiley Du lyder som et skønt menneske smiley Tak for din mening!

    Hanne: Jeg er helt enig mht vennedelen - det ville jeg heller aldrig slå hånden af en ven/veninde for. Men kærester - nej.

    Tinna: Jeg tænkte nemlig præcis det samme - paradokset i at blive beskyldt for at være fordomsfuld samtidig med, at jeg bliver fordømt smiley


  • #10   6. mar 2011 Bente: Public Display of Affection generelt. Gider ikke se på det uanset hvem det er :o)

  • #11   6. mar 2011 Jeg tror jeg har det ligesom dig, Bente.
    Jeg er åben overfor alle - også hvad deres seksualitet angår. Har da haft flere homoseksuelle venner af begge køn.
    Men jeg er i det hele taget imod operationer for at "fremme" sit køn. Jeg kunne f.eks. aldrig finde på at få lavet mine bryster større og ville løbe skrigende bort, hvis min kæreste fik opereret sin P**

    Hvis jeg var lesbisk ville jeg have en RIGTIG kvinde. ligesom jeg regner med at bøsser oftest går efter MÆND og ikke transseksuelle.
    Jeg synes også, ligesom Hanne, at den situation du beskriver lyder meget underlig - speget. Er h*n til kvinder, jamen hvorfor så ikke forblive mand?

    Men der er jo meget psykisk der spiller ind, som det kan være svært at sætte sig ind i. Jeg ville dog også have sagt fra, men nok ikke ligefrem slettet vedkommende som ven...


  • #12   6. mar 2011 Hanne: Ja, den er lidt speciel ;o))

    Line: Jeg tror bestemt også, der er en hel masse inde bag.
    "Uanset hvilken seksualitet man mener at tilhører, gør den sig ikke nødvendigvis bedre end andres, ligeledes også derfor man bør huske at fremlægge sin overbevisning som ikke værende overlegen andres..." Lige i øjet!!!

    Irene: Nej, det er jo helt reelt at frygte HIV. Og ja, jeg var bare ærlig og skrev JEG med stort for at fremhæve, at det er en følelse, JEG har og ikke hende, der er forkert. Blev på egen banehalvdel så at sige.. Derfor kom det også fuldstændig bag på mig...


  • #13   6. mar 2011 Jeg kan heller ikke helt følge h...vedkommende! smiley Det må være fordi det stadig er meget følsomt for vedkommende. Hende. Hehe


  • #14   6. mar 2011 Lone: Det tror jeg, at du har rigtig meget ret i!

    Sanne: Så havde jeg forstået det rigtigt smiley

    Mie: Jeg tror, vi tænker fuldstændig ens. Og ja, det er meget speget og meget indviklet, men ja, der er garanteret en hel masse psykisk, der spiller ind og som sagt kender jeg hende ikke særlig godt.
    At vennen vælger at slette sig er selvfølgelig meget drastisk, men jeg tænker, at hun er blevet skræmt, fordi der var tale om evt. kæresteri og ikke bare venskab? Jeg kan jo kun gætte..


  • #15   6. mar 2011 Irene: Ja, det må det jo være. Operationen fandt så sted for 13 år siden, så det er ikke sådan lige i forgårs. Men jeg undrer mig også..

  • #16   6. mar 2011 Rikke: Jeg er helt med på, at man føler sig fanget i en forkert krop. Sjovt at få en anden holdning også ;o) I den ideelle verden kan jeg godt se, at du har ret, men jeg er også kun et menneske. Og så kan du have ganske ret i, at det kan være svært at sige 100%, før man reelt står i situationen.

  • #17   6. mar 2011 Bente M : Jeg vil på den ene side sige at du ikke er fordumsfuld, og så på den anden side så siger du jo selv at du ikke ville være sammen med en som er kønsskifteopereret.

    Du accepterer bøsser og lesbiske, men siger at hvis du mødte en mand som tidligere var kvinde, så ville du ikke have noget følelsesmæssigt med han at gøre på trods af at du måske ville forelske dig i ham hvis han altid havde været en mand!!???

    Jeg vil ikke sige at jeg kunne eller ikke kunne være kæreste med en kønsopereret, for det ved jeg først når jeg står i situationen. Tror også at det spiller ind hvor forelsket man er i personen når man får oplysningen.

    Ved kun at jeg aldrig vil vælge en person fra blot fordi personen er bøsse, lesbisk eller kønsopereret. Det der tæller er at personen er ærlig!!!


  • #18   6. mar 2011 Bente: Ja som jeg skrev, ville jeg sikkert også løbe skrigende bort - men så alligevel.....Hvis det er et menneske man virkelig holder af (hvilket man jo går ud fra kærester gør) bør man nok vende tilbage efter chocket og prøve at støtte som ven og forklare hvordan man har det med det, og forsøge at bevare venskabet på andre præmisser. Det håber og tror jeg, at jeg ville gøre. Men jeg ville ikke finde mig i at blive beskyldt for at være fordomsfuld.

  • #19   6. mar 2011 men hvorfor er det fordom?? det er vel bare at man ved at der er visse ting der bare ikke ville kunne fremkalde forelskelsen i en...

  • #20   6. mar 2011 Jamen, jeg kan kun sige lige som dig og alle de andre, at det ville slet ikke være muligt i min verden. Det vil skabe forvirring - er jeg sammen med en mand eller en kvinde. Nej tak, jeg tror (læs ved) at mine naturlige barriere ville slå til helt automatisk.
    Men at være ven med en der er kønsskifte-opereret er jo ikke anderledes end at være ven med alle mulige andre, heteroseksuelle, bøsser og lesbiske - det er venskab, Det andet er intimt.
    Et andet måske ømtåligt emne - jeg betragter mig ikke som racist, men jeg vil aldrig - har aldrig, været forelsket i en af anden race (menneskerace). Man høre om folk som på ferie er faldet pladask for en græsk, spansk, tyrkisk etc. mand/kvinde. Det er bare aldrig sket og det vil bare aldrig ske. Der er bare en barriere, som blokere den slags følelser.


  • #21   6. mar 2011 I'm a: For mig handler det om en følelse helt dybt indeni mig - mere end jeg synes, det handler om fordomme. Men rart at få dit syn på sagen også smiley

    Mie: Det kan vi kun være helt enige om - sådan håber jeg bestemt også, at jeg ville have reageret, hvis jeg havde hende, der slettede.
    Nej, det vil jeg heller ikke - specielt fordi jeg ved, at jeg har et meget åbent sind overfor alle slags mennesker - uanset fortid, seksualitet, etnicitet, handicaps osv.


  • #22   6. mar 2011 Anne: Helt klart, at hun har været såret og derfor yderst sensitiv - og har med garanti måtte forklare og forsvare sine valg en milliard gange.

    Platugler: Nej, jeg synes jo netop heller ikke, at det er en fordom, men som Anne (i indlægget under dig) så fint forklarer, at det vil sætte en barriere op, som jeg med mig selv ved, at jeg ikke ville kunne overvinde - og det handler for mig om en dybtliggende følelse.


  • #23   6. mar 2011 Bente - Tak for din søde sætning smiley

  • #24   6. mar 2011 Jeg kan heller ikke lade være med at tænke at den konsskifteopererede, som påstår at folk har fordomme, selv har fordomme: Alle som ikke lige accepterer "minoriteter" er fordomsfulde...Øh, vi har vel alle vores prioriteter. Jeg kan godt lide rigtig mænd, andre er til piger, nogle er til den romantiske type andre til den lidt hårdere handyman etc. Den omtalte han/hun har jo heller ikke været ærlig, så veninden var jo faldet for en "anden" person... Klart man bliver chokeret.
    For dæwlen jeg ville glo hvis Brian pludselig fik pattter........... ;o((


  • #25   6. mar 2011 Anne: Jeg er nu også ret ligeglad med det ydre - for mig er det også det indre, der tæller og her har jeg også ret høje krav smiley

    Millen: Det var så lidt - man skal jo sige, hvad man mener ;o)

    Rikke: Det kunne måske være en mulighed?


  • #26   6. mar 2011 Anne -med rotterne .
    Fuldstændig korrekt. Det er ikke det ydre, men det indre som tæller.
    Jo, jeg kan rigtig godt lide at kigge på en flot mande brystkasse og en six-pack mave, men igen der vil min barriere dukke op da jeg ikke - som dig - kunne flade for en smart-ass som du skriver.
    Min mand er måske ikke speciel smuk set med andres øjne, men jeg synes han er flot selv om han har lidt vom.

    Hvordan er det sætningen er
    Beauti is in the eye off the beholder - eller noget i den retning.
    Når man er forelsket eller elsker, så bliver den elskedes indre skønhed til yder skønhed.


  • #27   6. mar 2011 Det er sent - jeg staver ikke så godt så.

  • #28   6. mar 2011 Jamen, lige præcis Mie! Nej, hun var netop ikke ærlig, og jeg foreslog derfor også, at hun skulle spille med åbne kort en anden gang - så ville hun også spare sig selv for den store skuffelse. For der havde været rigtig god kemi - på skrift. De havde jo aldrig nået at se hinanden. Så jeg forstod godt venindens chok.
    Og Mie - tror ikke, det vil klæde Brian med patter - LOOOOOOOOL


  • #29   6. mar 2011 Jeg indrømmer blankt at det var min kærestes dejlige øjne jeg faldt for først, men det var hans måde at være på jeg forelskede mig i, og selvom han har taget lidt på og er halvskaldet, synes jeg stadig han er den dejligste mand på jorden. Så nej, det er ikke udseendet der tæller, når man er blevet forelsket - og mere til....

    Patter kunne jeg vel lære at leve med, men der er en vis ting, han IKKE må fjerne *GGGG*


  • #30   6. mar 2011 Mie -du skriver hvorfor så ikke forblive mand. Nu kan man jo godt BÅDE være "i den forkerte krop" OG være til kvinder;o)

    Jeg tror såmænd ikke det at hun er lesbisk, har noget med kønsskifteoperationen at gøre. Jeg går udfra at når man vælger at blive opereret så er det fordi man føler sig som kvinde. Og det gør hun jo altså forsat uanset hvilket køn hun føler sig tiltrukket af, osse selvom hun ikke var blevet opereret.

    Nå, men for osse lige at svare på spørgsmålet -nej jeg tror ikke jeg kunne være kærester med en kønsskifteopereret
    Jeg har intet imod andres måske anderledes seksualitet, og jeg er ligeglad med om folk er til mænd, kvinder, tykke, tynde osv. Men det betyder jo ikke at jeg skal være til det hele osse;o)

    For mig ville det heller ikke bare været et spørgsmål om at manden var født som kvinde. Der er jo meget andet der følger med -ofte et kompiceret forhold til familie (det er jo så heldigvis ikke altid), hvad hvis man vil have børn osv.
    Der er jo meget mere i det end "bare" det at han er blevet mand via operation.


  • #31   6. mar 2011 Rikke -nu var det jo bare et eksempel. Og selvom jeg ikke er i tvivl om at man elsker barnet lige højt uanset hvordan man så har fået det, så er det jo ikke helt det samme som at få "sit eget".

    Min kusine har grundet kræft fået fjernet underlivet -og for hende betyder det rigtig meget at hun nu ikke kan få sit eget barn... Selvom der self er andre muligheder (adoption, rugemor osv).

    Så hvis ellers jeg ville have børn, ville det da gøre en forskel at jeg på forhånd vidste at denne mand kunne jeg ikke få børn med;o)


  • #32   6. mar 2011 Jeg skal ærligt indrømme - og min mand ved det godt - at da jeg møde ham første gang (blind date pga. kontaktannonce uden billede) på en restaurant, at lige da jeg så ham tænkte jeg bare "Han er IKKE min type ". Men under maden hvor vi sad og snakkede, så jeg personen inde bagved og forelskelsen begyndte at spire. Det er 12 år siden snart.

  • #33   6. mar 2011 Michelle: Du har ret - det kan jo være temmelig kompliceret - jeg tænker også på, at i det her givne tilfælde hersker der ingen tvivl om, at der er store psykiske problemer også - og hun har netop ingen kontakt overhovedet til familien og føler sig meget alene i verden.

  • #34   6. mar 2011 Michelle: Ja det har du jo nok ret i. Men derfor skal man ikke beskylde andre for at være fordomsfulde, bare fordi man ikke tænder på "kunstige" legemsdele.

    M.h.t. at få egne børn, tror jeg ikke det altid betyder så meget. F.eks. sagde jeg til min kæreste, da vi begyndte at være sammen, at jeg syntes, han skulle finde sig en sød pige på 25, som han kunne få børn sammen med. Det ville han ikke, for det var mig han ville have, selvom jeg IKKE ville have flere børn, og egentlig også var for gammel (han var kun 32 på det tidspunkt). Han får nok aldrig børn selv, men holder ufatteligt meget af min søn.


  • #35   6. mar 2011 Miemiv -jamen jeg tror da osse at meget ændres når ungerne er der, og samtidig er det jo osse en opvejning af hvilke kompromisser man er villig til at indgå.

    Situationen kunne jo ligeså godt være at det på et tidspunkt viser sig at en af parterne ikke kan få børn af diverse andre årsager.

    Men her VED man jo på forhånd at "egne børn" er udelukket. Og nu er det altså ikek fordi jeg mener donorbørn, adoptivbørn osv er dårligere. Men det er jo forskelligt hvor meget den slags betyder for forskellige mennesker.

    For mig ville børn ikek stå højt på listen over problemer i sådan et forhold -jeg har ikke de store drømme om nogen alligevel;o)

    Min pointe er bare at der altså ER mere i det end bare en operation -og det må man jo forholdse sig til og overveje om man vil/kan leve med eller ej


  • #36   6. mar 2011 Michelle: Det kan også godt være at jeg (og min kæreste) er lidt anderledes end de fleste, for jeg har aldrig tænkt "børn" i nogen af de forhold jeg har haft, og da slet ikke i et nyt forhold.

    Men som det også er nævnt tidligere, så ligger der selvfølgelig noget psykisk bag, som det kan være svært at sætte sig ind i.


  • #37   6. mar 2011 Noget som også kan være en vigtig faktor for et potentielt parforhold, hvis det f.eks. var en kvinde der var kønsskiftet til en mand med vedhæng, ville være om vedhænget fungere, vil den kunne bruges til noget.
    Selv om et rigtig godt forhold ikke kun skal baseres på sex, så er det dog stadig en meget vigtig faktor.


  • #38   6. mar 2011 Anne: Det ville også være en faktor for mig smiley

  • #39   6. mar 2011 Anne : Ja lige præcist, og den anden vej rundt. Der skulle jo gerne være følelse i "grejet"

  • #40   6. mar 2011 Anne: De problemer mener jeg så kan løses ;o) Men det gjorde jeg ikke da jeg kun var 18-20 år.....

  • #41   6. mar 2011 Anne -det er muligt jeg lyder som en overfladisk kælling nu, men det ville faktisk betyde noget for mig.

    Sex betyder da noget i et forhold, og jo jo, der er da mange alternative måder at gøre det på, men hånden på hjertet, så hører god sex altså osse til et parforhold.


  • #42   6. mar 2011 Med muligheden for også at blive kaldt for overfladisk, så ville jeg nok også droppe en som var mikro lille - jeg vil godt kunne mærke at der er "besøg". Og en kæmpe ville jeg nok blive skræmt over.

    Potensproblemer vil der som regel være råd for, hvis man er åben omkring det.


  • #43   6. mar 2011 Arhhh snakke vi cocktailpølse eller en lille reje, så kan det også godt være, det ville give noget frustration....og at forholdet ikke nåede så langt, at forelskelsen gik over i det at elske. Det er svært at sige, synes jeg. For egentlig er jeg af den mening, at det ikke bør betyde det store, men...... som Michel siger, så er det altså en del af et parforhold - det man giver hinanden.....

  • #44   6. mar 2011 Men kan man "leve" med en mikro lille mand, så må man jo invistere i diverse substitutter så man kan mærke noget, bare ind imellem *fnis* smiley

  • #45   6. mar 2011 Anne: Ja og han kan jo altid hjælpe til med at holde og så'n *GG*

  • #46   6. mar 2011 Kom lige til at se, at I begge hedder Anne, men I må selv finde ud af, hvem jeg skriver til ;O) - I denne efterhånden lidt lumre tråd *GGGG*

  • #47   6. mar 2011 Anne
    Men hvis I kunne have et fantastisk sexliv med diverse hjælpemidler, så ville det vel være OK ?


  • #48   6. mar 2011 miemiv
    he he - så kan det måske bare være at vi begge svare smiley


  • #49   6. mar 2011 LOOOL Rikke, som du dog kan beskrive den :o)

    Anne: Fed kommentar med at kunne mærke, at man får besøg ;o))


  • #50   6. mar 2011 Rikke for pokker *LOOOL*
    Men jeg kan sagtens følge dig. Jeg havde en engang en kæreste, hvor jeg tænkte, om man ikke kunne sætte et stopklods på inden den ramte bagvæggen, for det var dæw'lme ubehageligt!


  • #51   6. mar 2011 Anner : Ja ja *GG*

  • #52   6. mar 2011 Ha ha - det har jeg også prøvet - og nej, det er squtte rart.. (Han gik i øvrigt under navnet "Kæmpe-køjen")

  • #53   6. mar 2011 Rikke: LOOOOOOL for satan da smiley

  • #54   6. mar 2011 Og hvorfor er det så lige at mænd måler cm og tror at alt under 20 cm er no go? Det kan da kun være for deres eget egos skyld....

  • #55   6. mar 2011 Nå, jeg vil trække mig tilbage, fra denne efterhånden lidt lumre tråd smiley
    Min mand kommer hjem i morgen på et tidspunkt - jeg har været græsenke siden onsdag - så vil gerne være lidt frisk når han kommer.
    Så godnat, sov godt og søde drømme smiley


  • #56   6. mar 2011 Bente og Rikke: Nu er I ikke søde *LOOOOOOOL*

  • #57   6. mar 2011 Anne R: Uha....Ja kan du SÅ se at få udhvilet - og god fornøjelse ;o)))

    Sov godt smiley


  • #58   6. mar 2011 Anne: Ja, den har vist udviklet sig lidt, den tråd.. Kan du sove rigtig godt og god fornøjelse med manden i morgen (og det skulle ikke forstås lummert ;o) )

    Mie: Stopper lige pr. omgående *GGGG*


  • #59   6. mar 2011 Rikke og Bente: I giver mig bare nogle helt forkerte billeder på nethinden, med de navne, så nu tør jeg næsten ikke gå i seng *GGGG*

  • #60   6. mar 2011 Mie: Du skal ikke være bange ;o) Du ringer bare, hvis flækkeren skulle dukke op i dine drømme smiley

  • #61   6. mar 2011 Tak, søde Bente, for det lyder mere uhyggeligt end de gyserfilm sønne plejer at se (Motorsavsmasakren, Evil Dead, Fredag d.13. o.s.v.) he he.... Kommer du så, hvis jeg ringer ? (Brian sover nemlig hjemme)

  • #62   6. mar 2011 Og han må IKKE være Brianna imorgen, for så har jeg alvorligt brug for hjælp..... ;-P

    (godt han ikke læser med her....*G* )


  • #63   6. mar 2011 Mie: Selvfølgelig gør jeg det ;o) Og hils Brianna smiley

  • #64   6. mar 2011 Rikke for hevlede..... Det behøvede du så IK' at fortælle *GG*

  • #65   6. mar 2011 Uha, jeg kommer til at sove mindre godt i nat....... smiley

  • #66   6. mar 2011 Nu vil jeg hoppe under dynen - sov godt og tak til alle for god debat i fin tone smiley Nat nat smiley

  • #67   6. mar 2011 Har I iøvrigt lagt mærke til hvordan reklamerne under tråden har ændret sig: Nu står der f.eks. "Kun for mænd Danmarks frækkeste mødested for mænd og nedenunder:
    Savner du en kæreste?
    Og så er der også en annonce for familie coachuddannelse...... Det kan vel kun være tilfældigt eller?.......


  • #68   6. mar 2011 Godnat Bente og sov godt, ven.
    Fin og fin? - blev lidt lummer til sidst, men tror nu heller ikke vi har fornærmet nogen.

    Sweet dreams smiley


  • #69   6. mar 2011 Nej, Mie, det med reklamerne er ikke tilfældigt - de kører på søgeord... Jeg har også lagt mærke til det, men fordi jeg vidste det i forvejen, at de forsøger at rette ind på det tråden handler om..

    Nå ja, der var der ingen mudderkast - men ja, noget lummer til sidst smiley

    Og tak søde og lige over smiley


  • #70   6. mar 2011 Ja jeg tænkte det nok, det med reklamerne - og så var der ikke een eneste mand, der deltog i tråden *GGG*

  • #71   6. mar 2011 Karen: Lige præcis sådan ser jeg også på det smiley Og tak for dit input ;o)

  • #72   6. mar 2011 Jeg ville nok føle, at det på en eller anden måde, var i mod min egen seksualitet, hvis jeg var sammen med en kønsskifteopereret. Jeg ville nok inderst inde føle, at jeg var sammen med en kvinde, på trods af operationen - og eftersom det ikke er det jeg ønsker, så er det ikke noget jeg ville kunne.

    Og jeg er ellers meget tolerant overfor forskelligheder. Jeg har bare mine egne personlige grænser.


  • #73   6. mar 2011 Jeg er helt enig Karen, at man ikke kan se sig selv sammen med en transkønnet, er ikke det samme som at være fordomsfuld. Jeg er lesbisk, har aldrig kunne se mig selv med en mand, men det betyder jo ikke jeg er fordomsfuld over for mænd...
    Jeg kan så godt forstå hvis hun synes det er lidt drastisk af den anden person at fravælge hende helt som person ud fra kønsskiftet. Det kan jeg godt forstå hvis hun tolker en kende fordomsfuld.

    Iøvrigt til den kommentar om hvorfor ikke forblive mand hvis man tænder på kvinder. Så ændre et kønsskifte jo ikke på hvad man som person føler sig som og fungere bedst som. Og ofte ændre personens seksualitet sig ikke sammen med kønsskiftet. Således er det ofte tilfældet at mænd der før var til mænd, efter skiftet til kvinde nu tænder på kvinder. Og omvendt. Det samme gælder jo så hvis manden er til kvinder i første omgang, så kan han efter skiftet til kvinde være til mænd. Andre igen opfatter sig selv som biseksuelle, eller tænder bare generelt ikke på et bestemt køn.

    TS> Det er rigtig dejligt at høre du ikke har skodet vennen på grund af hendes valg om kønsskifte! smiley


  • #74   6. mar 2011 Danielle: Sådan ville jeg også føle..

    Ginne: Det kunne aldrig i livet falde mig ind at droppe noget menneske på det grundlag smiley
    Og jeg forstår også godt, at hun tolker hende, der slettede hende som fordomsfuld - problemet var, at hun også mente, at jeg var fordomsfuld, hvilket jeg på ingen måder opfatter mig sig selv som. Jeg kan virkelig godt forstå, at det må være ultrasvært at være født i en forkert krop og kan levende forestille mig, hvor mange problemer det må have givet gennem livet.

    Jeg kan fx heller ikke se mig selv sammen med en kvinde, men det betyder jo på ingen måde, at jeg ser ned på lesbiske - jeg respekterer alle mennesker og deres seksualitet og personlige valg - så længe det ikke medfører overlast for nogen. (Her tænker jeg på fx pædofili eller sex med dyr - det KAN jeg ikke acceptere eller forstå).
    Faktisk har jeg stor og dyb respekt for, at man står ved sin seksualitet og ligeledes stor respekt for, at man vælger en kønskifteoperation, hvis man føler, at det er det rigtige smiley


  • #75   6. mar 2011 Karen: Sagtens smiley Mulighed to tror jeg, vi kan udelukke - jeg har ikke kendt hende særlig lang tid og har aldrig mødt hende - så medmindre hun kan forelske sig i nogle kommentarer og et billede - omvendt virker hun så godt nok også MEGET desperat for at få en kæreste.. hmmm...

    Jeg tror rigtig meget på mulighed et og så tror jeg faktisk, at der også kan være et element af mulighed tre inde over smiley

    Og så lige af ren nysgerrighed: Læser du psykologi?


  • #76   6. mar 2011 Spændende Karen - og sikken selvudvikling du har været igennem! Du har ikke overvejet at få en uddannelse, hvor du kan bruge det professionelt?

    Det kan du så godt have ret i mht desparationen...


  • #77   6. mar 2011 Nej, og det er jo vigtigt at kunne skelne mellem job og fritid - ellers brænder man desværre ud. Jeg tror dog, at man lærer det, så jeg ville nok ikke være så bange for den del. Og noget giver man jo altid af sig selv, når man arbejder med mennesker smiley

  • #78   6. mar 2011 Held og lykke med det Karen!

Kommentér på:
Fordomme og seksualitet

Annonce