2.735 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Akvarie, Kribensis cichlider Akvarie, Kribensis cichlider

Jeg har fået nyt akvarie, og besluttede at prøve med cichlider denne gang og har i fredags sat et par kribensis i. Nu er spørgsmålet så om hannen bare er efter/ond ved hunnen eller om de leger? Hun er noget rød på maven og hun stiller sig i S-position for ham, men han jagter rundt med hende. Det med S-positionen har jeg læst mig til er hendes måde at gøre kur på, men vil han bare have det hele for sig selv eller leger de allerede?
Hilsen en meget nybagt cichlideejer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Akvarie, Kribensis cichlider
  • jacob j
    jacob j Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Svar: 2
    #1   6. mar 2011 Hannen vil helt sikkert blive ved med at jagte hende, hvis du kun har en af hver. Det er bedst at have 3 eller 4 hunner til en han, og der skal være mange gemme steder så hunnerne kan få lidt fred ind imellem.
    Og når hunnen allerede nu gør kur, så kan du godt regne med at have mange kribensis om et halvt år smiley

Spørg endelig hvis der er andre spørgsmål.

• #2   6. mar 2011 Så må han jo have en dame mere :), har kun 120l så der skal jo heller ikke for mange i. Der er også et par sommerfuglecichlider , lidt endler guppyer, neonfisk, 4 pandamaller og en sugemalle smiley

• #3   6. mar 2011 Og det er da fedt hvis de får unger allerede, det er da noget af det sjoveste smiley

• #4   6. mar 2011 Jeg ville også foreslå et par damer mere til Herren og i øvrigt det samme med dine sommerfuglecichlider, hvis det ogse kun er et par. Hellere have en passende lille flok af et par enkelte arter end 2 af hver af en masse forskellige

• #5   6. mar 2011 Det er også kun et par sommerfuglene. Jamen så må jeg jo ud og købe nogle flere damer til de herrer cichlider smiley

• #6   6. mar 2011 Det kunne hende der fandt dem til mig ikke, men de var så små endnu at hun havde svært ved og se hvem der var var hunner. Men de går meget fredeligt sammen nu, sommerfuglene.
    Har både en 3/4 kokosnød og en halv kokosnød, et par lavasten med huller i og trærødder, masser af gemmesteder smiley
    Har groft sandt og fint grus i bunden.
    Guppyerne er Endler guppyer, så de har ikke så vanvittigt meget hale.
    Men kan jeg så ikke købe et par hunner sommerfugle mere og så se om han kan lide nogen af dem og så tage de andre hunner væk igen?
    Og så har jeg et 54l akvarie med Endlere i og de spytter unger ud hver anden dag ( overdrivelse fremmer forståelsen haha) så det kommer sig ikke så nøje om de hapser et par stykker smiley

• #7   6. mar 2011 Trine
    Pointen (fik jeg at vide i sin tid) med også at have flere hunner énd hanner til sommerfuglecichliderne skulle være, at der er større chance for, at de danner nogle par og derefter er de "overskydende" hunner ikke til nogen skade, da de bare passer sig selv. Ved selvføjgelig ikke om det passer, men det har faktisk fungeret for mig, hvor jeg fik to tydelige par ud af det.

• #8   6. mar 2011 Skal lige love for de er ynglevillige kribensis, de kom i fredags og hun gør sig virkelig til *GG*, men de er vist ikke helt enige om hulevalg endnu, hun lader til at foretrække den lille mens han foretrækker den store :).

• #9   6. mar 2011 Trine
    Jeg mistænker, at der alligevel om ikke så længe er to 112 liters. Sådan synes jeg det plejer at gå, når først man kommer i gang smiley

• #10   6. mar 2011 Jeg har skam 2 andre akvarier i forvejen *GG*, et på 140 l og et på 54l og så det her som altså er 120 l ;). Man siger jo ikke nej tak til et gratis akvarie med bord :). Skulle bare ud og handle armatur osv og det sparede jeg en masse penge ved og købe i Tyskland over zooplus kunne jeg se. Det filter/pumpe jeg har købt kostede 261kr og zooplus og 500kr hos dyfo herhjemme

• #11   7. mar 2011 Nu har de vist bestemt sig for den store hule smiley

• #12   25. mar 2011 Så er der sørme babyPaletter i kvarariet smiley

Kommentér på:
Akvarie, Kribensis cichlider

Annonce