5.253 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Købeloven - haster Købeloven - haster

Hvad har jeg ret til ?
Jeg købte i dec. en vinterjakke med dun, og den bliver ved med at være utæt og fjererne stikker ind i min ryg hver gang jeg har den på, og nu vil jeg kører ud med den i dag og håber at jeg kan få mine penge tilbage, men kan jeg det ? Eller kan de nøjes med at give mig et tilgodebevis ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Købeloven - haster
  • #2   7. mar 2011 Jeg ville mene du skal have pengene tilbage, den er jo ikke som den skal være... dog hvis du har vasket den og ikke fulgt vaskeanvisningerne til punkt og prikke, så kan de godt nægte og sige det er derfor.

• #3   7. mar 2011 Den har gjort det lige fra starten, men har ikke fundet bonen før nu, troede faktisk jeg ahvde smidt den ud...

• #4   7. mar 2011 Jakken er jo tydeligvis ikke beregnet til brug, og det er en mangel/fejl ved varen. Gå i butikken med din kvittering og forlang pengene retur.
    Du skal ikke lade dig nøjes med et tilgodebevis.

• #5   7. mar 2011 DK Blackangel og M *: Aj hvor frækt, for hvordan skulle han ellers blive opmærksom på at den ikke var vindtæt?

• #8   7. mar 2011 De fleste steder gardere sig med at købere kun har retur ret i f.eks.14dage-1md., så jeg vil også mene at du har mistet de penge, med mindre at du er en "heks der kan få alle til at gøre som du ønsker" ;o)) Nogle er bare mere end gode til at få penge tilbage uanset om de har retten på deres side eller ej. :o)

• #9   7. mar 2011 de vil højst sandsynligt sende den ind til producenten, som så vurdere om der er fejl på, hvis ikke du får noget ud af det, og har givet mere end 800 kr for jakken, kan du gå i gennem forbrugerklagenævnet:
    http://www.forbrug.dk/

• #10   7. mar 2011 Det er ligegodt stridt - Altså jeg vil så sige at det med den vindtætte jakke - Grunden til at de siger at det ikke kan byttes når han har haft den på udenfor er fordi så kan de ikke sælge den igen og så vil de ikke tage imod den selv om de faktisk skal (jeg arbejder selv i butik) - De SKAL tage imod den og må ik sælge den videre når der er fejl..

Derimod med din jakke hvor fjerene stikker ud osv, du skal nok ikke regne med det helt store (: Butikken kan vælge at sige at de ikke vil give dig hverken penge, tilgodebevis eller en ny jakke da du som sagt har brugt den siden dec. men dermed ikke sagt at de ikke gør noget (: det er forskelligt fra butik til butik (: Nogle gør det alligevel for at yde en god service og holde på kunderne, og andre gør det ikke fordi de taber i økonomi (:

• #11   7. mar 2011 Hvis den har gjort det fra starten af så burde du have været i butikken for længst og klage..
    Så det jo ikke noget du pludselig har fundet ud af. og så vil det være svært at forklare hvorfor du først er kommet nu.
    - og de er i deres gode ret til at afvise dig.

• #12   7. mar 2011 Jeg vil anbefale dig lige at gå ind på forbrugerrådets side og læse om reklamationsret og købeloven i det hele taget - for så er du klar til at "kæmpe" mod sælger :o)
    Jeg vil mene - som jeg læser det - at du har ret til en ny jakke eller et tilgodebevis. Du skal nok ikke regne med at få pengene tilbage, men det kan jo være sælger er til at tale med :o)
    Held og lykke

• #13   7. mar 2011 Men hvis man kan forvente at kvaliteten ikke er bedre.. altså hvis jakken har kostet 200,- i bilka, så skal man nok ikke brokke sig over udstikkende fjer.
    - og hvis den ikke har ect. mange kamre som holder fjer og dun på plads, så er det oplagt at den vil gøre det.
    Ligesom en hovedpude med enkelte syede kamre, vil fjer også finde vej ud.

• #14   7. mar 2011 Jeg har haft ret dyre dunjakker og de har ALLE hver som een stukket sig ud gennem foerne, så jeg tror som sagt kun at der er noget at "hente" hvis du har dine talegaver i orden, eller som Tenna skriver at forhandleren vil holde sig på god fod med sine kunder.
    Dunjakker er rent ud sagt noget "bæ" da næsten intet kan holde dun indelukket, det ved folk der har købt dun dyner også, før el.siden så er sengen fyldt med stikkende dun.

• #15   7. mar 2011 Hehehe.. Michelle. Du var hurtigere end mig til at sammenligne med sengtøjet. ;o))
    Det var i mine unge dage "Det bedste man kunne få og kostede derefter.
    Men det er vel også fint nok hvis man er et pindsvin. Sorry ku ikke dy mig. ;o))

• #17   7. mar 2011 Du har to års reklamation overfor fabrikationsfejl. Spørgsmålet er hvor mange fjer der falder ud og i hvilket omfang. Regner det med fjer så er den jo klar nok.
    De første 6 måneder skal sælger bevise det ikke er en fabrikationsfejl, efter de 6 måneder skal køber kunne bevise at fejlen har været der hele tiden.
    Læs på forbrug.dk for dine rettigheder. bemærk sælger har rett il at forsøge at udbedre fejlen.

• #18   7. mar 2011 Andrea. DEN kunne de da ligesom heller ikke "løbe fra" når selv foret kom ud :o))
    Men det er en svær en, da fjer og især dun er så svære at holde indelukket,
    Så uanset om der kun kommer 5-10dun ud om dagen så stikker de af H til, og det er uhyggeligt at gå med tøj der genere så slemt "man skal ha prøvet det for at vide hvor irriterende det føles.

Men til TS. så håber jeg at du har heldet med dig og de bare bytter med et smil.
    Prøv nu først at få pengene tilbage el.et tilgodehave bevis hvis du ønsker det, også ta den derfra hvis det ikke lykkes.

Krydser fingre for dig. *Ss*

• #19   7. mar 2011 Jeg er lige kommet i tanke om at jeg faktisk for 5 år siden købte nye dyner i Jysk - de kostede omkring 400 kr pr stk - og da vi havde haft dem 1 uges tid havde vi fjer overalt i lejligheden! Vi kontaktede Jysk, som sagde at man sku regne med at fjer ville falde ud det første stykke tid - så vi ventede lige et par uger mere. Men fjer blev ved med at falde ud - og så fik vi 2 nye dyner uden problemer - og vi havde altså sovet med dem i nogle uger.... det skal dog siges at vi valgte 2 andre dyner :o)

• #20   7. mar 2011 Du skal nok ikke gå ind og sige den har gjort det lige siden du købte den for så kan butikken hvis de vil være trælse, sige at du ikke har reklameret indenfor rimelig tid i den her sammenhæng 2 mdr.

Tvivler nu på butikken vil være så nitten og gøre det smiley

• #21   7. mar 2011 Tak - jeg prøver at tage derud i dag og håber på det bedste for det er altså mange fjer der kommer ud af den, de sidder på mit sæde i bilen og stikker helt vildt i ryggen og på maven, når jeg har den på.

Så tak for dem der krydser fingre ;O)

Jeg skal nok fortælle når jeg er retur igen.

• #22   7. mar 2011 Man kan godt klage over fejlen. Vil dog sige man ikke kan klage over en jakke der er kold men den der er tydeligvis i stykker. Butikker skal ikke give penge retur MEN så skal det stå med store synlige bogstaver ved kassen hvis de ikke gør.

Kommentér på:
Købeloven - haster

Annonce