1.691 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

H.C.Andersen - hvad skal jeg vælge?? H.C.Andersen - hvad skal jeg vælge??

Hej

Jeg går på HF og skal snart til at skrive eksamensprojekt, og jeg har valgt at skrive i historie og dansk.

vi er tre der er gået sammen for at gøre arbejdet nemmere.

vi har valgt at skrive om H. C. Andersen og skal analysere og fortolke noget af det han har skrevet...

han har jo skrevet rigtig meget, så jeg synes det er rigtig svært at vælge noget specifikt ud..

Jeg har aldrig læst andet end hans eventyr, så kunne godt tænke mig noget andet denne gang. det skal også være noget, der kan kombineres med noget historie, hvor vi hovedsagligt skal lave kildekritik...

Så jeg ville gerne høre, om I har læst noget af alt det andet han har skrevet, og hvad I synes om det??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  H.C.Andersen - hvad skal jeg vælge??
  • #2   9. mar 2011 Jeg ville vælge en af de tekster der viser noget om den tid HC Andersen levede i, man kunne evt vælge Den grimme ælling og sammenligne den med ørneflugt eller den lille pige med svovlstikkerne og fortælle om hvorfor HC Andersen ikke syntes det var synd for den lille pige..
    - jeg kender også mest til hans eventyr smiley

• #4   9. mar 2011 det lyder som rigtig gode idéer...

jeg søgte lige efter Ørneflugt, og den er skrevet af Henrik Pontoppidan, men det vil jeg så ikke mene gør noget, for han er også en stor personlighed i dansk litteraturhistorie.....

ja, jeg tror det er sjældent, der bliver læst andet end hans eventyr....

• #5   9. mar 2011 Jeps det er rigtigt, men den bliver ofte sammenlignet med den grimme ælling, Pontoppidan og HC Andersen havde meget forskellige meninger omkring arv og
    Miljø smiley

• #6   9. mar 2011 uuhh... arv og miljø.... har vi næsten lige haft om i dansk, og det tror jeg faktisk ville være en god ting smiley

men hvor meget kød er der på det??

for skal skrive en synopsis på 4-6 sider, og til selve eksaminationen skulle der gerne kunne uddybes ting, som ikke står i synopsen smiley

• #7   11. mar 2011 Jeg valgte et projekt om H.C Andersen og "Skyggen" - den er virkelig intens. Der kan du finde en VHS på biblioteket der hedder: H.C Andersen og den skæve skygge. Den er rigtig god at sammenligne med omkring hans liv og historie.

Hvis du vælger den grimme ælling kan du, som andre har skrevet, bruge Pontoppidans ørneflugt. Men der er også lavet en novelle der hedder: "Den grimme kælling" af Peter Fogtdal som skulle være en "nyfortolkning" af den grimme ælling.

Nu fik jeg kun skrevet min opgave i 1. HF i dansk - men du er mere end velkommen til at smide din mail - så kan jeg sende opgaven så du måske kan få lidt ideer til den danske del smiley

• #8   11. mar 2011 4-6 sider? smiley
    I min EP skal vores synopsis fylde 2-3 sider,,, Er der måske noget du har misforstået, for jeg sidder her med en vejledning uddelt af skolen smiley

• #9   11. mar 2011 det kan godt være jeg har misforstået det...

men snakker med min vejleder på et tidspunkt inden vi starter smiley

vi har i hvert fald fået valgt emne: har valgt det moderne gennembrud... det var vi alle glade for smiley

• #10   11. mar 2011 Okay
    Jeg har valgt fagene: Dansk og Samfundsfag. Men ved skisme ikke hvad mit emne skal være - har bevæget mig lidt ind på Identitet, som jeg sagtens kan finde i dansk. Men har ikke haft en chance for at tale med min samfundsfags-lære :-S Tænkte måske noget tilpasning i et samfund når man kommer "udefra" smiley

• #11   11. mar 2011 hmmm... nu er det at finde et emne i samfundsfag ikke lige min stærke side...

hvornår skal du vælge?

• #12   11. mar 2011 Her d. 18 - så det er snart smiley

• #13   11. mar 2011 du er heldig... vi skulle vælge i dag... derfor var der også vejledermøde i går, hvor vi heldigvis fik hjælp smiley

mon ikke du også får sådan et møde??

• #14   11. mar 2011 Jo efter vi har valgt emne desværre

• #15   11. mar 2011 ej.... det er skisme da ikke godt planlagt

dem der styrer det hele med EP, kan du ikke gå til dem og sige, at du ikke kan få den hjælp du har brug for??

• #16   11. mar 2011 Jo men problemet er at min samfundsfags lære ikke har været der efter vi valgte fag smiley

• #17   11. mar 2011 det er da for dårligt... snak med dem alligevel... så må de finde dig en anden lærer, du kan snakke med...

• #18   11. mar 2011 Ja jeg håber meget på de finder ud af noget...
    Synes godt nok EP kom hurtigt efter SSO - den lagde jeg bare alt i. Synes slet ikke jeg har energi til EP smiley

• #19   12. mar 2011 Jeg synes også det er gået stærkt, men hele feb.-marts er gået vildt stærkt med mange afleveringer... og dansklæreren er nærmest i panik - selv om vi altid har haft meget travlt i dansk......

Kommentér på:
H.C.Andersen - hvad skal jeg vælge??

Annonce