{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
472 visninger | Oprettet:

hundetræning- føle sig dum {{forumTopicSubject}}

Nu starter hundetræning i næste uge, skøøønt.
men nu bliver jeg så bange/nervøs for, at Balder kunne blive dømt for den dumme og uopdragende. Balder er rigtig dygtig, kan efterhånden mange tricks og går forholdsvis meget pænt, hopper ikke op, gør ikke af hverken andre mennesker eller hunde. og hvis vi gik på en stor marke alene, ville Balder også komme med det samme jeg kaldte. meen når vi møder andre hunde VIL han bare derhen, han trækker og piver. og når jeg kommer ind foran ham og belønner ham, vil han alligevel forbi mig, uanset hvor mange godbider jeg vil give. han er opmærksom på mig ved den første godbid, men ellers er de ligemeget igen. også selvom jeg står og hopper og danser, for at jeg skal virke mere interessant, men det er som regel kun den anden hundeejer, der får et billig grin. og Balder er heller ikke helt klar over, hvor stor han er tror jeg. Han elssker at lege med andre hunde, min veninde og jeg mødes tit og vil lege med hundene, de får egentlig lov til at lege som de vil, medmindre en piver, så træder vi ind og det er som regel hendes, den er også 10 kg. mindre og lidt mindre. og kalder vi på hendes hund og den prøver at komme hen til os, hopper Balder ind foran den og nærmest vælter den, Balder kommer ikke, hvis jeg kalder på ham, hvis der er noget der er mere spændende.
og kunne bare lige forstille mig, at det ville blive træls til træning. kan jeg lave nogle øvelser nu inden træning??
ved godt, at vi selvfølgelig begynder til træning for at lære, men er bange for han bliver dømt:-( gad godt han kunne være mere rolig og lytte til mig, uanset hvad der forgår omkring os.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hundetræning- føle sig dum
  • #1   12. mar 2011 Du skal allerførst gøre det klart med dig selv at det Balder gør er naturlig for en hvalp i hans alder. Samtidig skal du være klar på at de første mange gange af træningen går med at få set de andre hunde an og få kontakt til sin hund.
    Lad endelig være med at blive irriteret eller frustreret det mærker din hund med det samme og så vil du havde endnu svære ved at få kontakten. Er sikker på at jeres trænere vil fortælle jer omkring dette.
    Hvis jeg var dig ville jeg lade din hund hilse på en ordentlig måde og hvis den selvfølgelig må, med de andre hunde og så snart Balder tager kontakt til dig roser du med godbidder og pølse-snak.

• #2   12. mar 2011 Hvis du træner et ordentligt sted, så vil træneren selv tage "problemet" op og inkludere det i træningen..

Ligesom din hund skal lære at forholde sig i ro med andre hunde til stede, så skal de andre "velopdragne" hunde også lære at forholde sig i ro med en ballademager på banen..

Du kommer jo for at lære.. Hvad fest ville der være i at være hundetræner hvis alle hunde på holdet var lydige og problemfrie ; )

• #3   12. mar 2011 Tror du skal medbringe en ordentlig bunke gode og forskellige godbidder og meget små forventninger. Det skal nu nok gå rigtig godt :))

• #4   12. mar 2011 Jeg har handlet forskellige godbider til den store guldmedalje:-) har godt hørt, det koster mange godbider:-) nu er vi ved at træne spise pænt, for han æder hele min hånd, når han skal have godbid, avav:-) nogle ideer til det, evt.??
    Jeg glæder mig i hvert fald til at komme til træning:-) det skal nok gå.

• #5   12. mar 2011 du er jo til hundetræning for at lære. hvis du var verdensmester med det samme var der jo ingen grund til at komme...:)

• #6   12. mar 2011 Jeg er selv hundetræner, men da min hund skulle starte til træning, ja så gik det op i hat og blå briller. Og jeg burde jo have forudsøtninger for, at det skulle gå godt. Men det er hunde, og de kan finde på hvad som helst, når vi mindst vil have det.
    Så gå du til hundetræning, du er ikke den eneste, hvor hunden virker kropumulig. Og er det en ordentligtræner, så tager han det op med jer alle sammen, og lærer jer hvordan i tackler tingene. Der er ingen der er dumme på et træningshold, i kommer for at lære

• #7   12. mar 2011 Hvis du gerne vil afhjælpe problemet med at hvalpen er ved at æde hånden, så øv den i at man først får godbidden når man sidder stille og venter på at hånden bliver åbnet.
    Hvis den får ros for at gnave i hånden, sætte sin pote op på den eller andet er det den den lære at rosen kommer efter.

• #8   13. mar 2011 Jamen træner også nu med lukket hånd til han er rolig, problemet er så bare, at når han er fuldstændig rolig og jeg åbner hånden hapser han ud efter min hånd igen.
    - Tusind tak alle sammen smiley er glad for at høre, at skal skal det være til at starte med til træning:-) ved heller ikke hvorfor jeg belv så nervøs, nok en blanding af, min mor synes Balder er for stor osv. så jeg VIL bare vise hende, at han er hammer dygtig, og kan blive en mindst lige så god hund, som hvis han var mindre. og ja en blanding af, at skulle føle sig dum til træning. Balder vejer jo 30 kg. (han er vokset ekstrem hurtig, er bange for det kunne blive et problem, når han bliver ældre) men kunne i ikke se, jeg står der og holder ham tilbage, og så begynder Balder at stejle (fordi linen jo bliver stram) og han piver og jeg er ved at få revet en arm af. det kunne bare være lidt pinlig

• #9   13. mar 2011 det er ikke spor pinligt. På et af mine hold var der en hund, der kom slæbende med sin ejer efter sig. Hun blev aldrig til grin på trods af, at det så sjovt ud. Hun fik nogle værktøjer at arbejde med, og på sigt så hjalp det. Vær lydhør over for hvad træneren siger, er personen kompetent, kan du få mange gode tips til di hund

• #10   13. mar 2011 Jeg går selv på et hold for store hvalpe og har gjort det siden jul. Alle hunde er gode til noget forskelligt.
    Min Molly er den lidt forsigtige type. Hun er god til indkald og kontakt fordi hun er mest tryg ved at være sammen med mig, men til gengæld er der så mange andre ting de andre er meget bedre til. Fx apport og spor.

Vi bruger meget legetøj som belønning, eller rettere sagt de andre gør, for Molly kan altså ikke rigtigt se det sjove i at få legetøj frem for godbidder. Det er de lidt mere energiske hunde meget bedre til.

Jeg synes der er en rigtig god tone på mit hold, og jeg føler ikke at der er nogen som bliver set ned til. Heller ikke dem hvis hund gør hele timen eller løber den stik modsatte vej når der trænes indkald.
    Af og til bliver man da grinet lidt af, men det er på den gode måde og det skal man kunne tage. smiley

• #11   13. mar 2011 Det kan jeg bestemt også tagE:-) Men ville blive ked af det, hvis Balder bare tror der skal leges og løber ind foran de andre hunde, så de ikke kan komme hen til ejeren, f.eks ved indkald. Så ville jeg føle jeg "ødelægger" lidt de andres træning. eller hvis Balder bare jorde dem alle sammen, så han får alle ned og ligge, det synes jeg han er lidt for god til:-/ men heldigvis ved jeg også der kommer 2-3 berners hunde, så kan Balder godt pakke sin vægt ned:-) det ville være god til ham. men ved også der kommer en lille hund, kun lidt større en end chi.

• #12   13. mar 2011 Har i nogle øvelser, så han evt. kunne lære lidt om sin størrelse?? tror mange gange det er det der er problemet.

Kommentér på:
hundetræning- føle sig dum

Annonce