hundetræning- føle sig dum {{forumTopicSubject}}
Nu starter hundetræning i næste uge, skøøønt.
men nu bliver jeg så bange/nervøs for, at Balder kunne blive dømt for den dumme og uopdragende. Balder er rigtig dygtig, kan efterhånden mange tricks og går forholdsvis meget pænt, hopper ikke op, gør ikke af hverken andre mennesker eller hunde. og hvis vi gik på en stor marke alene, ville Balder også komme med det samme jeg kaldte. meen når vi møder andre hunde VIL han bare derhen, han trækker og piver. og når jeg kommer ind foran ham og belønner ham, vil han alligevel forbi mig, uanset hvor mange godbider jeg vil give. han er opmærksom på mig ved den første godbid, men ellers er de ligemeget igen. også selvom jeg står og hopper og danser, for at jeg skal virke mere interessant, men det er som regel kun den anden hundeejer, der får et billig grin. og Balder er heller ikke helt klar over, hvor stor han er tror jeg. Han elssker at lege med andre hunde, min veninde og jeg mødes tit og vil lege med hundene, de får egentlig lov til at lege som de vil, medmindre en piver, så træder vi ind og det er som regel hendes, den er også 10 kg. mindre og lidt mindre. og kalder vi på hendes hund og den prøver at komme hen til os, hopper Balder ind foran den og nærmest vælter den, Balder kommer ikke, hvis jeg kalder på ham, hvis der er noget der er mere spændende.
og kunne bare lige forstille mig, at det ville blive træls til træning. kan jeg lave nogle øvelser nu inden træning??
ved godt, at vi selvfølgelig begynder til træning for at lære, men er bange for han bliver dømt:-( gad godt han kunne være mere rolig og lytte til mig, uanset hvad der forgår omkring os.
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.727
Lad endelig være med at blive irriteret eller frustreret det mærker din hund med det samme og så vil du havde endnu svære ved at få kontakten. Er sikker på at jeres trænere vil fortælle jer omkring dette.
Hvis jeg var dig ville jeg lade din hund hilse på en ordentlig måde og hvis den selvfølgelig må, med de andre hunde og så snart Balder tager kontakt til dig roser du med godbidder og pølse-snak.
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Ligesom din hund skal lære at forholde sig i ro med andre hunde til stede, så skal de andre "velopdragne" hunde også lære at forholde sig i ro med en ballademager på banen..
Du kommer jo for at lære.. Hvad fest ville der være i at være hundetræner hvis alle hunde på holdet var lydige og problemfrie ; )
jun 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 343
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 189 Svar: 545
Jeg glæder mig i hvert fald til at komme til træning:-) det skal nok gå.
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.923
Så gå du til hundetræning, du er ikke den eneste, hvor hunden virker kropumulig. Og er det en ordentligtræner, så tager han det op med jer alle sammen, og lærer jer hvordan i tackler tingene. Der er ingen der er dumme på et træningshold, i kommer for at lære
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.727
Hvis den får ros for at gnave i hånden, sætte sin pote op på den eller andet er det den den lære at rosen kommer efter.
jul 2009
- Tusind tak alle sammen
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.923
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 333
Min Molly er den lidt forsigtige type. Hun er god til indkald og kontakt fordi hun er mest tryg ved at være sammen med mig, men til gengæld er der så mange andre ting de andre er meget bedre til. Fx apport og spor.
Vi bruger meget legetøj som belønning, eller rettere sagt de andre gør, for Molly kan altså ikke rigtigt se det sjove i at få legetøj frem for godbidder. Det er de lidt mere energiske hunde meget bedre til.
Jeg synes der er en rigtig god tone på mit hold, og jeg føler ikke at der er nogen som bliver set ned til. Heller ikke dem hvis hund gør hele timen eller løber den stik modsatte vej når der trænes indkald.
Af og til bliver man da grinet lidt af, men det er på den gode måde og det skal man kunne tage.
jul 2009
jul 2009
hundetræning- føle sig dum