{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søren Pind?
  • #2   20. mar 2011 smiley Han er udviklingsminister og nu også integrationsminister efter Birthe Rønn.

http://da.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8ren_Pind

Han er blevet stærkt kritiseret for at snakke om assimilation frem for integration.

• #3   21. mar 2011 Folk vil vise ham hvor kedeligt det er når alle er assimilerede og ligner hinanden. smiley

• #4   21. mar 2011 Satan og savledyret - jeg bliver NØDT til at spørge dig, om du stemmer når der er folketingsvalg?

• #5   21. mar 2011 Kender altså flere som har ham på, for at vise at han har RET

• #6   21. mar 2011 Manden har jo ret...

• #7   21. mar 2011 Jan N: Lige præcis... Synes det er helt iorden, hvis Søren Pind, kan få gennemført hans krav !! Det er ihvertfald ikke mere end rimeligt !

• #8   21. mar 2011 Det er jo ikke svært at se der er mennesker i Danmark, som ikke kan indordne sig under vores kultur eller vil lære det danske sprog.. disse personer har INTET at gøre i Danmark..

Og igen kan man læse at børnehaver forbyder svinekød.. hvad fanden er det for noget.. jamen det støder muslimerne.. og det støder ikke danskerne at de ikke må spise svinekød hmm det er ved at tage overhånd med alle deres særregler og særhensyn

• #9   21. mar 2011 Manden har ihvertfald mere beskrevet sådan som det ER nu, end sådan som man har ønsket det skulle lyde som om det var, når man har brugt ordet integration.

At det er ønskværdigt mener jeg så ikke - assimilation har altid skabt problemer når det er forsøgt - hvilket DK jo faktisk også er et fint eksempel på.

• #10   21. mar 2011 I concur with *CH*...

Og tak for svar - kendte ikke lige baggrunden. Må indrømme at jeg synes han starter ud med en meget offensiv udtale omkring integration.

Fordelene ved at have et land med forskellige mennesker/kulturer opvejer klart fordelene ved et homogent land.

Der vil altid være klart mere udvikling i et "smeltedigel"-land. Et godt eksempel er at tage USA. Da Amerika i sin tid blev "overtaget" af europæerne var målet at skabe et "nyt Europa" blot mere homogent, men som tiden er gået er landet blevet en såkaldt smeltedigel/ Melting pot. Jeg tror assimilation i sin reneste form er en flot teori der nok desværre aldrig kommer længere end til lærebøgerne.
    Desuden strider assimilation også med flere menneskerettigheder hvilket integration ikke gør. smiley

God dag på jer alle! smiley

• #11   21. mar 2011 Satan - hvordan føler du dig rustet til at stemme, når du ikke følger med?

• #12   21. mar 2011 Jamen igen kan jeg kun tilslutte mig Jan N's mening. Det har i vid omfang taget overhånd, med hensyn og forståelse..
    Synes det burde være mere simpelt :
    Ønsker man DANSK statsborgerskab, må det givetvis betyde at man ønsker at være DANSKER !

• #13   21. mar 2011 Man behøver ikke dansk statsborgerskab for at bo i Danmark.

Og man behøver (heldigvis) ikke at være blegfed, have blå øjne og spise flæskesteg med rådkål for at bo er heller.

• #14   21. mar 2011 Min holdning/mening har intet med udseende at gøre, det er den generelle holdning til, hvad danskere i Danmark, skal udvise af hensyn.. Det er i min verden ikke okay!
    til gengæld synes jeg at der skal være plads til alle, som ønsker at være her!
    Jeg ville aldrig rejse udlands og forvente/forlane at der skal tages specielle hensyn til mig !

• #15   21. mar 2011 Bettina, jeg tror det er de færreste i DK, der skal lave noget som helst om i deres liv, som de ikke har lyst til at lave om, for at tage hensyn til udlændinge.

Det slår mig lige at det at tage hensyn pludselig er blevet til noget negativt. Det kan man da kalde for et værdiskred. Et kedeligt et af slagsen....

• #16   21. mar 2011 Du rammer hovedet lige på sømmet !!! Hensyn er både nemlig at være positiv, men ved at bruge ordet, i sammenhæng, hvor danskheden og vores tradition, skal fjernes for at vise hensyn, bliver det nemligt negativ !!

• #17   21. mar 2011 Bettina, hvem er det, der fjerner din danskhed, og hvordan gør vedkommende det?
    Hvad er det lige DU ikke kan fordi der tages hensyn til andre mennesker?

Hvad er det for traditioner DU ikke kan opretholde?

Hvad er det helt præcist, du er så bange for at miste ved at vise andre hensyn?

Kommentér på:
Søren Pind?

Annonce