327 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Mac hjælp! Mac hjælp!

Jeg ved jeg snart har lavet et par tråde herinde om Mac.

I går havde jeg egentlig besluttet mig for at vælge en Mac.
Men så snakkede jeg med min fætter som fortæller mig en masse dårligt om Mac.
Som et eksempel så har du kun 1 års garanti på den, i forhold til de normale 2 år.
Hvis du er ryger (hvilket jeg IKKE er) så gælder garantien slet ikke, og de nægter at åbne den fordi medarbejderne bliver udsat for passiv rygning.
Ydermere skulle grafikkortene som de benytter have rigtig mange fejl i sig.
Og så er mængden af spil virkelig begrænset.

Jeg spiller som udgangspunkt på min ps3, så Mac'en skal udelukkende bruges til mit studie, til billed/film redigering, og til at lave musik på.

Men er det sandt det han siger om Mac??
Er VIRKELIG blevet i tvivl om jeg skal købe sådan en.
Ved bare at jeg er glad for min Iphone...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mac hjælp!
  • #1   22. mar 2011 Så du det, som jeg skrev i din forrige tråd, med at programmer som fx Smart Board ikke kører på MAC og du derfor skal have Windows på den for at kunne bruge den, når du kommer ud som lærer.

Jeg ville købe en PC, hvis jeg var dig

• #2   22. mar 2011 Du har altid 2 års reklamationsret, så du kan blæse på hvad garantien er på.

Det er korrekt at det har været rapporteret at de i USA ikke honorerer garantien på maskiner der har været udsat for røg da nikotinen udgør en sundhedsfare for deres personale (og det er så dyrt at reparere ting for folk). Herhjemme gælder reklamationsretten dog stadig.

Jeg kender ikke grafikkortet, og det virker på mig at de fleste spil efterhånden kan bruges på OSX, ellers har du mulighed for at installere windoes på maskinen.

Til studie er det en fin nok maskine (efter min mening en fis for dyr i forhold til hvad man får, men vi kommer ikke udenom at de er pæne og at de virker), men hvis du vil spille vil jeg nok anbefale at du fandt dig en windows maskine.

• #3   22. mar 2011 Hov.. Reklamationsret på varer købt af danske forhandlere! Den gælder ikke hvis du køber i udlandet

• #4   22. mar 2011 Jeg elsker personligt Mac, men der har da altid været 2 års garanti på mine og mortens Mac produkter. det bedste du kan gøre er at tegne en forsikring, så får du nærmest byttet skidtet til noget nyt bare der er en ridse på smiley
    jeg ved så ikke med rygning, da jeg ikke selv er ryger, med ved da, at hvis du taber et glad vand ned i den så erstatter de den smiley
    jeg har heler aldrig hørt at grafik kortet skule være dårligt, som sagt er mac jo lavet til at designe på, så derfor er de bedre på det område end en almindelig pc. men mht spil, så er det rigtigt at der er meget begrænset antal, og det er netop fordi mac IKKE er lavet til at spille på men 100% en arbejds computer. det er jo derfor mac er så populært hos programører og grafiske designere, de er bare hurtigere til at skifte mellem de forskellige programmere, og er 1000 gange mere bruger venlige synes jeg smiley

og man kan sige har du prøvet iphone og sdu elsker den, vil du 100% også elske en mac smiley jeg synes helt klart at du skal vælge mac hehe smiley

en genneralt så elsker man Mac eller også elsker man almindelig pc. så din fætter er jo nok bare mere til pc smiley

• #5   22. mar 2011 det skal lige siges, at mac kan have 2 styresystemer så den kan altså indeholde både mac's eget + windows. så derfor kan mac kører alle windows programmer, men ikke omvendt!

• #6   22. mar 2011 OG de er 100 gange mere stabile end en almindelig pc, + de er ikke særlig skøbelige. min kæreste har haft hans store Imac i 6 år snart, den står 100% som nu, og ville sagtens kunne sælges igen.

synes tit at pc'er har det med at blive forgamle ret hurtigt. og forælde. det gør Mac absolut ikke. om 10 år har du et produkt som lever 100% op til dine forventninger stadig. det er ikke ligesom pc hvor du skal købe ny bærebar hele tiden for hele tiden at være opdateret osv.

• #9   22. mar 2011 Vi har også en apple gruppe herinde

http://www.hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=3889

• #10   22. mar 2011 Sorry, men det du skriver er ikke korrekt. Det afhænger fuldstændigt af det mærke man køber.

Min bærebar er snart 4 år gammel og den kører som en champ, den er grim som et ondt år, men den kan stadig trække store spil uden at være blvet opgraderet i hele den tid jeg har haft den - hvor min bofælles Apple til cirka samme pris, og et år yngre, kan ikke trække de samme spil og døde dagen efter garantien udløb (dette er et ret kendt fænomen for alt indenfor bærebare). Den var godt nok pebret i prisen, men ikke mere end en Apple. Du kan ikke generalisere PC'ere ud fra de billigste modeller (eller de dyreste), men du kan sammenligne de enkelte mærker.

• #11   22. mar 2011 Det er jo så bare et kæmpe minus for mig hvis den ikke kan køre smartboards, eller lignende...
    Da det er det der bliver brugt idag. på ALLE de praktikskoler jeg har været på indtil videre.

Men jeg er virkelig glad for alle de ting i skriver herinde...
    Det giver mig en masse som jeg ikke selv nødvendigvis havde tænkt over

• #12   22. mar 2011 ....hvis den ikke kan køre smartboards, eller lignende...

Jamen det kan den også. Til langt de fleste smartboard findes en macudgave af softwaren, men af en eller anden grund bliver der ikke reklameret med dette. .Man skal henvende sig til producenten og få linket til download af softwaren.

• #13   22. mar 2011 Jeg vil ikke virke som om jeg har valgt side, for det har jeg vitterlig ikke!

Umiddelbart så lyder Mac'en som en god stabil maskine.
    som kan det den skal kunne. Og at du får den design/vægt fordel som du så også betaler for.
    MEN det lyder også som om at du kun må bruge Mac's programmer..
    Og hver gang du prøver på at bruge noget andet end det Mac selv laver.
    Så skal du gøre det på sådan nogle "spidsfindige" og snørklede måder.

Kommentér på:
Mac hjælp!

Annonce