{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

dyrelæge/ kat i haven {{forumTopicSubject}}

hejsa

ja jeg har lidt jeg sad og tænke på da jeg så en fremmede kat i haven i dag.
vi har hund og jeg tænkte på om vis nu katten kommer ind i haven(ikk at den ikk må) og hunden jagter den eller bider den(hvilket jeg ikk tro han gør da han er vokset op med kat) er det så vores hundeforsikring der skal dække evt dyrelæge regning??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dyrelæge/ kat i haven
  • #1   22. mar 2011 Godt spørgsmål. Følger lige med. Kunne ikke forstille mig det

  • #2   22. mar 2011 okay vis nogne gider svare hehe har haft den på kattegalleri osse der heller ingen der svare hihih

  • #3   22. mar 2011 Det kan jeg næppe forestille mig, eftersom der gælder præcis samme regler for katte som for hunde. De skal holdes inden for egen matrikel.

    <b>Lov om mark- og vejfred har flere paragraffer af betydning for katteejere.

    §1 omhandler pligten til at holde sin kat inde på sin egen grund. § 3 omhandler katteejeres erstatningspligt. Kommer en kat ind på anden mands grund, skal kattens ejer erstatte den skade, katten forvolder ved at nedtræde, afbide eller fortære afgrøder, beplantning eller bevoksning, beskadige hegn eller vandløb, oprode eller sammentræde jordbunden. Samme regel gælder om skader, katten forvolder ved at angribe et andet husdyr eller på anden voldelig måde tilfører legemsbeskadigelse. § 14 giver andre ret til på en hensigtsmæssig måde at fjerne omstrejfende katte fra sin grund. Man har ikke pligt til at yde erstatning, hvis katten skulle komme til skade eller omkomme, når man fjerner katten. </b>

    Ovenstående er kopieret herfra http://www.kattens-vaern.dk/?side=47


  • #4   22. mar 2011 Er jeg ret sikker man ikke skal.
    Mener at have hørt at ejere af udekatte også skal have styr på dem.


  • #5   22. mar 2011 Vi har prøvet det en enkelt gang hvor vores jagthunde tog en kat, i vores indhegnede have, den lille kat mistede halen, og vi blev meldt til politiet af ejeren der krævede vores "dræberhunde" aflivet. Politiet sagde at det var ejerens egen skyld da hun jo bare kunne ha holdt sin kat hjemme. Så vi fik ingen regning eller noget.

  • #7   22. mar 2011 okay for har nemlig osse selv kat men hun blir i haven endnu vi lige flytte for ½ år siden og haven er hegnet inde så vores kat blir i vores have men jeg har intet mod andres katte kommer ind og vores hund er ligeglad med katte men sad bare og tænkte hvem mon skulle betyale vis der nu skete noget det kan jo være vores egen kat går på tur i naboen haver kan man aldrig vide

  • #8   22. mar 2011 Som de andre har skrevet. Det er ikke din forsikring, der skal dække, da katteejeren har pligt til at holde sin kat på egen grund.

Kommentér på:
dyrelæge/ kat i haven

Annonce