5.310 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Til jer med papegøje Til jer med papegøje

Jeg går med en lille (eller en stor) drøm om at anskaffe mig en papegøje når jeg engang er færdig med uddannelse og flytter hjemmefra. Planen er jeg til en start vil flytte i en lejlighed eller rækkehus, med hund (og papegøje, hvis det er muligt).

Derfor vil jeg høre jer om der er nogen af jer der bor i lejlighed eller rækkehus, som har papegøje?

Er bange for de larmer for meget til at det er tilliadt..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til jer med papegøje
  • #1   26. mar 2011 Min mor har to papegøjer... Hun bor nu i hus, men ja. De kan larme RIGTIG meget de to...Og vi kan høre dem i hele huset smiley

• #3   26. mar 2011 Vi har haft en grå jaco, og hun skreg ikke så meget - hun imiterede for det meste bare hundens gøen smiley

• #5   26. mar 2011 Papegøjer larmer RIGTIG meget.....
    Jeg har haft 8 store papegøjer på samme tid....

1 lyserød Ara
    2 mørkerøde Ara'er
    1 blå/ gul Ara
    1 rødhalet Jaco
    2 Amazone.....1 gulpandet + 1 blåpandet
    1 stor gultoppet Kakadue

Vi boede i hus..... uhhh de larmer
    Jeg ville nødig have været nabo til mig selv.... hvis jeg boede i lejlighed eller rækkehus........ *GG*

• #6   26. mar 2011 ALDRIG mere gøje til mig!!!! never EVER....
    vi fik en lille gøje med de bedste intentioner... og sød var den.... den første tid..... så faldt den til..... og viste alle de MØGirriterende lyde den åbenbart havde lært.....
    så skete det værste... den blev forelsket i M... (OM man fatter det LOL) og så gik det helt galt....
    så snart M var ude af syne, var den helt balstyrisk og MEGET højrystet.... og den var helt og aldeles ondskabsfuld overfor alle andre end ham.....
    *gys og gru*

så den lille gøje, måtte finde et nyt hjem hos gøjekyndige mennesker.... de elsker den så over alt på jorden og den har det som blommen i et æg....

ALDRIG mere gøje til mig!!!!!

• #7   26. mar 2011 vores var nu også vældig sød... (i selskab med M vel at mærke...)

den kravlede helt hen til ens hoved, satte sit lille hoved på skrå og sagde "hva' så der!" med let københavner accent smiley

også garanti for et smil hver gang smiley

• #8   26. mar 2011 ej en - hmmm... hvis en papegøje kan være det, så må svaret være JA! ;o)
    altså... jeg skulle ikke komme for tæt på M, når den sad på hans skulder..... ihvertfald ikke, hvis jeg ville beholde øjne, næse og fingre LOL!!

hvem har brug for en stor brysk hund til beskyttelse, når man kan få en papegøje? ;o)

• #9   26. mar 2011 ej... jeg ved ikke hvor "kompliceret" sådan en gøje er.... men... M var klart favoritten, og ingen andre duede.... jeg kunne ikke berolige den, eller få den til at tie bøtte, når han forlod huset....
    og bestikkes kunne den heller ikke... det var altid mig der fodrede og gav lækre ting OG bad til den... men lige lidt hjalp det.... var ved at blive sindssyg til sidst....

det var lige før man havde mareridt om, at den var sluppet ud af buret og trissede op ad dynen, for at komme op og hakke øjnene ud på mig, fordi jeg havde rørt DENS M smiley LOL....

• #10   26. mar 2011 det er et dejligt dyr sådan en gøje.... en hyggelig lille fætter at have i huset... en god ven man kan stole på, og lave mange sjove ting med.....få mange sjove timer og grin ud af....

NAAAAh Who am I kidding?? skumle små udspekulerede bæster, der kun er ude på at overtage verdensherredømmet er de!!!!

smiley

• #12   26. mar 2011 Haha, forskellige meninger, og sjove hirstorier:D Man kan da kun forelske sig i sådan en gøje;)

Planen er jeg vil have mig en Jaco.

<b>Pia:</b>
    Er der nogen bestemt måde man kan opdrage den til at lade være med at larme hvis den gør det?
    Udover at sørge for den ikke keder sig.

• #13   26. mar 2011 Mors grå Jaco'er skriger altså også rigtig meget.. Og fløjter rigtig højt når de kalder på hundene.... smiley

• #15   27. mar 2011 Man skal også huske at en gøje knytter sig meget til en person og det er nogle man har rigtig længe smiley

• #16   27. mar 2011 <b>Nete:</b>
    Fantastisk, lige ind til man læser sidste sætning, hvor er det bar sørgeligt!
    Havde ellers læst noget om at man ikke skulle hverken lukke døren til papegøjen eller dække den til, for så fik den alligevel det opmærksomhed ud af det. Men ja, synes det lyder mere logisk at dække dem til...

<b>Renée:</b>
    Det husker jeg skam også(: Jeg er parat på og klar over at jeg skal dele de næste 50år med den. Det bliver som at få et barn, bare udover at man skal op 1000 gange om natten for at give pat eller skifte den.

• #18   27. mar 2011 Tusind tak for svaret Nete!(:

JEG HAR NU FÅET LOV AT FÅ EN PAPEGØJE ALLEREDE NU, IMENS JEG BOR HJEMME, DET GIK LIGE OP FOR MOR HVOR MEGET DET BETØD FOR MIG. BEGYNDTE AT TUDE AF GLÆDE:$

Er der noget specielt jeg skal vide nu hvor jeg anskaffer mig en papegøje? Kan se i skriver at i har klippet dens vinger, hvor gør man det?

• #19   27. mar 2011 Nina E

Du kan ikke bare klippe dens vinger...... det er kun sving-fjerene man må klippe...... men hvorfor klippe vingerne ?.... hvorfor må den ikke kunne flyve ?...
    Da jeg havde mine 8 papegøjer kunne jeg ikke drømme om at klippe dens vinger....

Jeg synes det ville være en god ide , hvis du gik hen på biblioteket og læste en masse om papegøjer , før du anskaffede en.
    Papegøjer er ikke sådan bare noget man køber impulsivt uden at vide noget om dem.
    Det er ikke det samme at have papegøjer , som det er at have en undulat eller kanariefugl......... der er MEGET STOR forskel....... :O)

• #20   27. mar 2011 <b>NITTIB:</b>
    Det var et spørgsmål hvorfor man gjorde det, ikke at jeg ville gøre det(:

Som jeg skrev, jeg har læst nettet tyndt for oplysninger om papegøjer, og har drømt om det i et par år efterhånden, så jeg har sat mig meget ind i det, og det er bestemt ikke noget impulst. Og jeg er parat på det er de næste 50år jeg skal dele med papegøjen.

Jeg ligger hjemme med piskesmæld, så har massere tid til den i hvert fald.

• #21   27. mar 2011 Ja, det er også det jeg går efter. Og så en Jaco.

Jeg tjekker lige dine links, tak(:

Jeg regner egentlig med at finde en på 1år eller sådan noget. Nu hvor jeg er førstegangs ejer tænker jeg det er nemmest så den er ordentlig tam osv.

Kommentér på:
Til jer med papegøje

Annonce