{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
743 visninger | Oprettet:

Samfunds-betænkt-galde... {{forumTopicSubject}}

Hey Hey til dig der læser....

jeg skal altså lige af med en klump surt opstød..

Inden jeg taster videre vil jeg lige starte med at sige, at dette ikke er et angreb mod nogen og jeg har intet imod nogen af jer som dette emne omhandler!

SÅ!!!

Var der andre end mig der så Go' aften Danmark?
Her er det Sarah, vinderen af X-factor jeg tænker på.
Ikke hende som person, men det at hun er homo...

Hvorfor er det blevet sådan at man i dagens danmark, hvis man er til sit eget køn, skal stille op og forklare om sin seksualitet, og stå frem og sige "hej, jeg er til mit eget køn"
De bliver rost og får næsten medalje-overrækkelse og stående applaus.

TILLYKKE MED AT DU ER KOMMET UD AF SKABET!!!!!!!

Hvorfor er det blevet så moderne?
Jeg stiller mig sgu da ikke op til nogen og siger "hej, jeg er til piger"!

Hvad fanden i helvede er det for et samfund?
Vær dog homo i stilhed og fred!
Det er jo næsten blevet moderne - specielt at være lesbisk.

Og så lige i Go aften Danmark.. Vi hiver lige vinderen af x-factor ind i studiet, ikke for at sige tillykke og høre om oplevelsen, men for lige at høre hvad det der med at være lesbisk egentlig lige er for noget!

Fuck jeg er træt af at høre om bøsser og lesbiske!

Har altså selv 2 i familien der er lesbiske, og et par venner der er bøsser..... Har intet i mod bøsser eller lesbiske...

Jeg er bare træt af den her glorificering og skulderklappen der er opstået omkring emnet..
Det er som om at det mest handler om at de skal have bekræftet at det er okay det de har gang i....

Ku fortsætte længe.. men jeg tror pointen er fremhævet...

Slap nu af for helvede... fint du er homo. godt for dig.. men hvis du vil holde gay-parade.. så vil jeg altså være med i en straight-parade, og have at vide at det er super fedt at jeg er til det modsatte køn, og fortælle om hvordan det er, og komme med gode råd til alle andre, som er i tvivl, og gerne vil være til det modsatte køn...

god aften til jer.. håber at du i det mindste lige kan grine lidt af mig...

Som sagt er der intet personligt i det her... synes bare det er blevet for meget efterhånden....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Samfunds-betænkt-galde...
  • #1   30. mar 2011 Bøvs...

  • #2   30. mar 2011 jeps... kæmpe bøvs... med klumper og juice...

    Ja, jeg tror da at der er nogen der sidder og selv er lidt trætte af at deres seksualitet bliver fremhævet og hængt ud hele tiden...
    Men der er altså også nogle "moderne" nogen imellem, der bare synes at det er fedt, og "IIIIIIIH Det er jo mig, der er jeg en del af det der" ...


  • #4   30. mar 2011 jamen håber da du fik det bedre af at få luftet ud.

  • #5   30. mar 2011 Linda R -> Jeps, man kan nemlig bare skifte kanal, heldigvis... Men jeg vil nu godt se Go aften Danmark, og så er det belastende at sidde og zappe frem og tilbage, bare fordi man ikke vil høre om et emne..
    Det er nu heller ikke bare tv.. det er jo alle vegne... Og flere kanaler.. og nogen gange samtidig.. Jeg er personligt fløjtende fuldstændig hamrende ligeglad med om folk er homo, straight, bi, til døde dyr, træer, buske eller udstødningsrør.. Jeg gider bare ikke høre om det hele tiden. og se på at det bliver for-herliget og gjort til noget heeeelt vildt fantastisk at være til noget andet end det der står i biblen at vi er "lavet" til....


  • #6   30. mar 2011 Bibelkortet igen...;0)))

  • #7   30. mar 2011 Gælder det så også alt andet du hører om/oplever som ikke følger den hellige bogs skrifter?

  • #8   30. mar 2011 Moster svøb -> det har nu ikke lige noget som helst med biblen at gøre.. jeg brugte det ikke som et argument til at jeg synes det er forkert.. det gør jeg jo ikke.
    Nej, det gælder bare generelt alle emner, som bliver ved med at poppe op igen og igen og igen og igen....
    Kan blive træt af, som de fleste andre, når et emne bare kører i ring. og noget fuldstændig ligegyldigt bliver opreklameret og forherliget...

    Glad for sin vuf -> helt sikkert... jeg synes også at vi skal sende budskab om kærlighed og anerkendelse til alle vi kender.. men vi kan gøre det i privaten, stille og roligt...
    Eeeeendelig, mere anerkendelse... kærlighed og forståelse... men man kan gøre det stille og roligt.. de er jo ikke helte... de er bare homo/ alt muligt andet..


  • #9   30. mar 2011 Jonas, har du overvejet at det er fordi du tænker på det, at du lægger mærke til det?

    Det er normalt sådan, at det man har fokus på, er optaget af, er det man ser. Prøv at spørge kvinder der gerne vil være gravide, hvor mange gravide og barnevogne der pludseligt dukker op.

    Jeg kan slet ikke genkende dit billede, overhovedet.


  • #10   30. mar 2011 Jeg tror faktisk, at Sarah netop er en helt i manges øjne...;0)

    Hun har, i en meget ung alder, erkendt hvem/hvad hun er og tør stå ved det. Der går rigtig mange mennesker rundt og aldrig erkender det... Fordi de ikke tør!


  • #11   30. mar 2011 Tja, jeg er til gengæld ret træt af folk der bander tre gange i hver sætning..

  • #12   30. mar 2011 Moster i svøb -> det er muligt, men det kommer jo ikke af ingenting.. jeg ligger jo netop mærke til det, fordi det er så meget fremme at skulderklappe hinanden for vores seksualitet.. noget som burde være noget af det mest private, som kun de nærmeste kender til...
    Jeg bliver sgu også irriteret, hvis jeg sidder i en bus, og jeg kan høre 2 tøser, eller 2 fyre sidde og snakke om hvem de har knaldet, hvem der havde den største fløjte / kasser el. lign.. jeg er ikke sart, men man kan da holde det privat.
    Jep, ved godt at hvis man fokuserer på noget bestemt, så er det alle vegne... men hvis man f.eks. gerne vil se et par lyserøde sko på strøget og man kigger på alle skoene, så kan man ikke se et eneste par, så er alle sko sorte / hvide.. men hvis man vil se de sorte / hvide sko, så er alle sko lyserøde...
    Så det er ikke alle tilfælde det er sådan... Ved også godt at vi som mennesker har nemmere ved at fokusere på det negative omkring os...
    Det er heller ikke kun det at det er så meget fremme. det er ligeså meget den fact, at det ER fremme.. hvorfor skal det være det?
    del det med familie og venner... hvorfor skal man blusse det op til samme stadie som at være f.eks. brandmand / helt ?
    I bund og grund er det jo fuuuuldstændig ligemeget hvad køn vi er til hver især. så hvorfor gøre så meget ud af det?


  • #13   30. mar 2011 Jeg siger heller ikke at det ikke er fedt, at hun tør stå ved det.. det er da kun fedt nok... men hvorfor skal det fylde så meget? det er en seksualitet, ikke andet... det er da ligemeget hvad man er til.... skide fedt at hun vandt x-factor.. det sku vi snakke mere om... der er da rigtig mange i musikverdenen, der er homo, sådan er det da bare.....

  • #14   30. mar 2011 Det kan bare godt virke som om at det fedeste vi synes Sarah f.eks. har gjort, er at komme ud af skabet... det er det jo ikke... det fede er da hun vandt x factor.. uanset sexualiteten... det skal man da ikke dømmes på.. så det kan jo være ligemeget... fedt at hun tør stå frem med det.. men så burde det også være det.. så sig thumbs up.. og så tillykke med sejren... vi skal da ikke belønne folk for at stå ved deres seksualitet... det er en seksualitet.. man er da et lavt menneske hvis man dømmer folk på det...

  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #15   30. mar 2011 Det passer mig ganske udmærket med noget positiv opmærksomhed omkring emnet og at folk kan blive lidt udfordret i deres holdning til tingene. De har lang vej endnu i deres stræben på de samme rettigheder som os andre, og det under jeg dem.

    Hvis det her har noget med religion at gøre, hvordan end det med biblen skal forstås, er det i min optik et uholdbart argument, da ikke alle bekender sig religion. Som jeg tilgengæld synes er noget man burde dyrke hjemme og ikke pådutte andre.


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #16   30. mar 2011 Jeg er slet ikke enig i din betragtning i dit sidste indlæg.

    Kunne det tænkes at hun er sundt forbillede for andre unge/homoseksuelle?


  • #17   30. mar 2011 Haha - totalt sjovt indlæg! Jeg har tænkt lidt af det samme selv.
    Jeg kan ikke forstå at der skal gøres så stort et nummer ud af homoseksualitet - men måske er det fordi, at jeg bare ser det som seksualitet på lige fod med heteroseksualitet.
    Når eks. Sarahs homoseksualitet skal udbasuneres på den måde, så svarer det for mig lidt til at man kunne lave en overskrift til EB der hedder Kendis springer ud - jeg er til diller. Og det er sgu da lidt fjollet!


  • #18   30. mar 2011 Blah -> det har intet med religion at gøre.. brugte det som en betydning, kunne også have skrevet "den måde kroppen er indrettet" eller noget lignende... det er bare nemmere at relatere til Adam og Eva, det forstår de fleste hvem og hvad er.

    Jeg under dem også at de skal have det lidt nemmere og møde mindre modstand i hverdagen.. det er blandt andet det jeg mener med at man er et lavt menneske hvis man dømmer en anden udfra deres seksualitet...

    Jeg går sygemeldt pga skader, jeg møder også vildt meget modstand, både fra familie, venner, kommune osv... sådanne ting er der ikke fokus på, og det har jeg det fint nok med... kan bare ikke forstå hvorfor at det skal gøres til noget så stort, at have en seksualitet der er "anderledes" end.. ja, end det står i biblen / vi er designet til.. det er som sagt ikke noget angreb eller noget lignende... jeg har fuld respekt og synes lige så godt om homo'er, som jeg synes om alle andre... det har intet med det at gøre... men hvorfor al den fokus?

    Blah B, det er som du selv udtrykker religion, noget helt privat, som skal holdes og (citat): er noget man burde dyrke hjemme og ikke pådutte andre.


  • #19   30. mar 2011 Rikke -> præcis.. så lad dem nu bare være... lad dem være homo i fred! smiley

  • #20   30. mar 2011 forventer heller ikke at alle er enige..
    heldigvis er vi alle forskellige.. det er da det smukkeste ved mennesker..

    Og ja præcis.. homoseksualitet er på helt lige fod og højde som hetero-seksualitet...

    Så hvorfor gøre så meget ud af det... ?


  • #21   30. mar 2011 Sexlinien bliver kimet ned af unge 13-14 årige piger pt.
    Der er gået heltetilbedelse i den + nogle ikke ved om de er lesbiske fordi de synes hun er lækker :o)

    Jeg synes da på en måde det er positivt at der bliver åbnet op for noget som kan være tabubelagt for mange stadig men synes dog også det er lidt ret så overdrevet den fokus der er på hendes seksualitet. Men når hun nu ikke har sangtalent så har hun i det mindste sin seksualitet og sin selvtillid :o)

    Men hvad. Så længe det gavner mere end det skader kan jeg finde noget andet at se :o)


  • #22   30. mar 2011 Desuden tror jeg da også at al den fokus på lige netop sådan et emne gør at rigtig mange synes at det ER underligt og anderledes.. hvis der ikke var noget fokus, ville man måske bare sige homo? - og hvad så?

    Tror der er rigtig mange som tænker at det må da være noget underligt noget det der homoseksualitet, siden de bliver ved med at snakke om det....


  • #23   30. mar 2011 Sanne -> jeg synes ikke engang det er tabu, at være homo mere...
    det er jo ikke forbudt, spændende eller noget forbavsende mere.. det er ikke fremmed for os.... det er da så kun positivt.. ingen står alene med deres seksualitet.. men det er altså bare en seksualitet ik?
    Det er da folks helt egen sag, hvad de er til.... og hvis folk dømmer dem på det, så er de ikke værd at samle på jo... og så er det jo bare videre med dem.. :d


  • #24   30. mar 2011 Jonas: Ikke på samme måde som da vi var børn men teenagere i puberteten kan nok stadig føle sig udenfor hvis de føler de ikke hører under normen medmindre de har masser af selvtillid ...



  • #25   30. mar 2011 Jeg læste godt nok dit indlæg noget anderledes. Kan se du nu skriver noget med at det er lavt, hvis man dømmer andre på seksualiteten og det er jeg så helt enig i. Det var bare slet ikke sådan jeg læste det GG

  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #26   30. mar 2011 Altså jeg forstår heller ikke hvad du mener med designet til?

    Men det er nok et spørgsmål om indstilling til homoseksualitet, eller seksualitet, generelt.

    Jeg ser det heller som om hendes homoseksualitet "dyrkes" offentligt, uden et formål, hun forkynder og prædiker ikke sin seksualitet, som man kan opleve religiøse gøre. Dem lytter jeg da gerne på, hvis der er et formål der ikke hedder at omvende, men eksempelvis et middel til at skabe fokus på en gruppe mennesker der ikke kan opnå samme rettigheder som os andre.

    Jeg ser nu ikke sjældent fokus på det du nævner, af relevans for dig selv, med modstand fra systemet. Det hører jeg mere om end homoseksualitet.

    Du spørger hvorfor der skal være så meget fokus på homoseksualitet når det er "på højde med" hetroseksualitet...nu er hetroseksuelles rettigheder sikret på anden vis en homoseksuelles, og ikke udsat for de samme fordomme - det kunne være en forklaring.


  • #27   30. mar 2011 det kan du i hvert fald have ret i... det er jeg ikke i tvivl om. slet ikke... tror da det sætter tankerne igang på sådan en forvirret teenager... men det er vel heller ikke noget man "springer ud i" (undskyld udtrykket) medmindre man er helt sikker? og selv om man er i tvivl.. tja, det er jo ikke noget der sker noget ved.. man kan jo bare skifte hold igen smiley
    Jeg tror det er nemmere hvis man bare fra starten af er åben omkring det, og ikke ser det som en sygdom el. lign.


  • #28   30. mar 2011 Irene... -> no harm done smiley

    Blah -> designet til, der mener jeg hul og stav, hvis du forstår. det er forplantningsorganer. det er kun vores udvikling der har gjort at sex også kan være for sjov....

    Homo'er har vel samme rettigheder? de får da samme dom osv som andre i retten f.eks.. de er da i dårligt selskab, hvis de bliver behandlet anderledes i omgangskredsen...
    Religion og seksualitet skal og kan ikke sammenlignes, selvfølgelig ikke.... jeg er så bare sådan at jeg ikke rigtig gider høre om nogen af delene... begge dele er private og hører til derhjemme....


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #29   30. mar 2011 Nej, homoseksuelle har ikke de samme rettigheder. Eksempelvis hvad angår ægteskab og indtil for nylig, adoption.

    Jeg er ikke enig med dig, hvad angår "design". Skulle homoseksualitet så være en eller anden påtaget eller sygelig tilstand, eller hvordan?
    Nok er forplantning en del af det, men det er jo ganske tydeligt ikke det eneste aspekt.



  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #30   30. mar 2011 Og nej, jeg gider heller ikke høre om hvad der foregår bag lukkede døre, uanset om det er religion eller seksualitet, eller hvis formålet er at pådutte eller omvende.

    Men det er ikke sådan jeg opfatter det der er i medierne om Sarah.

    Og nu tror jeg desværre ikke man altid selv er herre over hvem der dømmer en og at det bare er så nemt som at skifte omgangskreds.

    Jeg hører eksempelvis ofte folk argumentere mod at homoseksuelle skal have børn, med at det er synd for dem, fordi de vil blive mobbet i skolen. Hvad fanden med bare at opdrage børn til ikke at mobbe, tænker jeg så! Derfor synes jeg den her form for opmærksomhed er positiv.


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #31   30. mar 2011 Jeg synes i øvrigt at det er vigtig at bemærke at det her også rækker ud over Danmarks grænser...det er jo ikke alle lande der kan prale af Danmarks "frisind"!

Kommentér på:
Samfunds-betænkt-galde...

Annonce