{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
611 visninger | Oprettet:

Sko-køb med besvær {{forumTopicSubject}}

I dag skulle vi ud og købe sko til min datter Mille. Det er altid lidt af en prøvelse. Vi skulle have mormor med da mormor og morfar er sponsor på sko (vi er i seriøs pengenød p.t.).
Vi skal have et par sommersandaler og gummisko til Mille. Det var dælme ikke nemt, det to over en time og jeg tror hun nåede at prøve 15 par sko.
Min datter har en meget MEGET smal fod, næsten ingen vrist, og meget tynd ankel, så det er næsten umuligt at finde en sko som ikke svupper når hun går. Og en sko skal jo helst sidde godt til. Nogle gange så tænker jeg, at hun næsten skal have specielsyet sko, så stort et problem er det.
Selv Mille var træt af at prøve sko inden vi fandt noget som nogenlunde kunne bruges. Men de er ikke perfekte og de skal spændes ind til det inderste, for at sidde fast. Men det blev da både til sommersandaler, gummisko og et bar badetøfler.
Fordi hendes fødder er så vanskelige at finde sko til, så er det krop umuligt at give hende et par af de smerte sko, dem som der er noget pynt og halløj på. Men hun er heldigvis en fornuftig pige (på 8 år) som godt kan se fornuften i, at få nogle sko som ikke svupper. Men træls og ærgeligt er det.
Det samme problem har vi når det er tid for vinterstøvler. Da vi inden vinter skulle have nye vinterstøvler, måtte jeg sige til hende, at hun ikke kunne tillade sig at være kræsen, at vi er nød til at købe dem som passer bedst. Og lige der, der er hun sgu en god pige, for det accepterede hun bare. Og jeg må ærligt indrømme, at de støvler hun fik, var dælme ikke særlig kønne i mine øjne. Men Mille var rigtig glad for dem og synes de var fine - og så sad de godt på fødderne.
Problemet ved at have en så smal fod og man ikke har nogle valgmuligheder betyder ofte at det bliver en dyr omgang, da det kun er de dyrer mærker som kan finde ud af at lave noget som bare tilnærmelsesvis er smalt nok.
Man skulle fan.... rejse til Italien eller Spanien hver gang man skulle have sko til hende, for de kan finde ud af det dernede. Skofabrikanterne i Danmark tror åbenbart at alle børn har nogle ordentlig andefødder - grrrrr

Ville ikke rigtig noget med indlægget. Men der må da være andre derude som også har det problem. Hvor finder I sko til disse "problem-fødder" og koster det ikke en bondegård.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sko-køb med besvær
Kommentér på:
Sko-køb med besvær

Annonce