15. feb 2007 Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Sko-køb med besvær {{forumTopicSubject}}
I dag skulle vi ud og købe sko til min datter Mille. Det er altid lidt af en prøvelse. Vi skulle have mormor med da mormor og morfar er sponsor på sko (vi er i seriøs pengenød p.t.).
Vi skal have et par sommersandaler og gummisko til Mille. Det var dælme ikke nemt, det to over en time og jeg tror hun nåede at prøve 15 par sko.
Min datter har en meget MEGET smal fod, næsten ingen vrist, og meget tynd ankel, så det er næsten umuligt at finde en sko som ikke svupper når hun går. Og en sko skal jo helst sidde godt til. Nogle gange så tænker jeg, at hun næsten skal have specielsyet sko, så stort et problem er det.
Selv Mille var træt af at prøve sko inden vi fandt noget som nogenlunde kunne bruges. Men de er ikke perfekte og de skal spændes ind til det inderste, for at sidde fast. Men det blev da både til sommersandaler, gummisko og et bar badetøfler.
Fordi hendes fødder er så vanskelige at finde sko til, så er det krop umuligt at give hende et par af de smerte sko, dem som der er noget pynt og halløj på. Men hun er heldigvis en fornuftig pige (på 8 år) som godt kan se fornuften i, at få nogle sko som ikke svupper. Men træls og ærgeligt er det.
Det samme problem har vi når det er tid for vinterstøvler. Da vi inden vinter skulle have nye vinterstøvler, måtte jeg sige til hende, at hun ikke kunne tillade sig at være kræsen, at vi er nød til at købe dem som passer bedst. Og lige der, der er hun sgu en god pige, for det accepterede hun bare. Og jeg må ærligt indrømme, at de støvler hun fik, var dælme ikke særlig kønne i mine øjne. Men Mille var rigtig glad for dem og synes de var fine - og så sad de godt på fødderne.
Problemet ved at have en så smal fod og man ikke har nogle valgmuligheder betyder ofte at det bliver en dyr omgang, da det kun er de dyrer mærker som kan finde ud af at lave noget som bare tilnærmelsesvis er smalt nok.
Man skulle fan.... rejse til Italien eller Spanien hver gang man skulle have sko til hende, for de kan finde ud af det dernede. Skofabrikanterne i Danmark tror åbenbart at alle børn har nogle ordentlig andefødder - grrrrr
Ville ikke rigtig noget med indlægget. Men der må da være andre derude som også har det problem. Hvor finder I sko til disse "problem-fødder" og koster det ikke en bondegård.
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.040
Og ja, de har gerne været de dyrerste. Når hun bliver ældre så prøv at se på billybi(tror jeg det hedder) sko, de er super til smalle fødder, men som sagt er det først når hun bliver ældre.
feb 2007
Selv skofus som en gang var et "billig" mærke koster altså 500 bobs...
feb 2007
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.476
feb 2007
feb 2007
Præcis - mener også at sommersandalerne blev til et par Angulus. Min mor kom i hvert fald af med 1350 kr - de 50 var badetøflerne.
Min mor synes også at det var helt horrible priser på børnefodtøj, det er jo ikke ret lang tid de kan bruge det - en enkelt sæson og så er de for små.
Der kan voksne jo have et par sko i årevis.
feb 2007
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
feb 2007
feb 2007
nu ved jeg ikke hvad størrelse hun bruger, men de ballerinaer der er på den sidde jeg linker til er faktisk super pigede og søde
Hov forresten, har du prøvet HM? For de sælger også nogle gange sanddaler der faktisk er nogenlunde kvalitet og de er utrolig smalle os...
feb 2007
feb 2006
feb 2006
feb 2007
Hun er en størrelse 33-34 cirka.
feb 2007
Det er jo ikke nok at de kan spændes helt ind i anklen, den skal også give støtte til foden, så hun ikke bliver en af de børn som går fuldstændig skævt i deres fodtøj. Det kan jeg bare ikke holde ud at kigge på og tyder ofte på, at man bare har købt det nemmeste - det som børnene har plaget om længe, men som er total forkerte for børnefødder.
I kender sikkert godt de børn som nærmest går på indersiden af en støvle, hvor hælen er slidt total skævt. Det er ikke sundt for deres opvækst.
feb 2007
Jeg vil nemlig heller ikke købe sko til så "små" børn uden støtte i, det er så vigtigt de har ordentligt fodtøj.
Synes heller ikke converse er gode, i hvert falde ikke til mindre børn... Der er simpelthen ikke nok sål i og man kan hurtigt få ondt i fødderne af dem fordi der intet sål er på og derfor er der heller ikke noget der ligesom... åhr hvad hedder det nu... ja noget der holder igen eller hvad man siger... noget sådan så der er stødabsorbering på tror jeg det hedder
feb 2006
feb 2007
Det er rigtigt at de kan spændes meget ind i anklen, det er desværre ikke nok til et par børnefødder
feb 2007
Jeg har til dags dato ikke set nogle sko i hverken Føtex, Kvickly, Bilka etc. som har været smalle nok. De fleste af dem kan hun sejle i, i værste tilfælde følger skoen slet ikke med når hun går - thi hi
Vi taler her om virkelig smalle fødder ! Ekspedienten i dag virkede også lidt frustreret på et tidspunkt.
Sko-køb med besvær