{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
729 visninger | Oprettet:

Vægttab??? {{forumTopicSubject}}

Hej.... Jeg står i den situation at jeg rigtig rigtig gerne vil tabe mig.... mit mål er, at tabe 35 kilo... Det bliver svært, og en hård kamp... Men jeg er utrolig motiveret!... Er der nogen af jer, der har opnået et stort vægttab? Eller har nogen forslag til at komme godt igang? Vil det være en fordel at melde sig til vægtkonsulent??? Gå i samråd med egen læge?? Hvordan vil i gøre, og hvilke erfaringer kan I gi ud af?? Ved ikke lige hvordan jeg skal gribe det an... har søgt en masse på nettet.. men det er ret forvirrende..

Håber nogen kan komme med nogen råd osv smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vægttab???
  • #2   6. apr 2011 hej
    jeg har tabt 55 kg
    det var en sej kamp men jeg klart det ..

• #3   6. apr 2011 Jeg må igen anbefale MadLog.. Det er en SUPER måde at få en kostomlægning ind fra bunden og lære bare at leve på en helt ny måde smiley

• #4   6. apr 2011 jeg lavet min kost om..
    begyndte at gå lange tur.
    drak meger vand..
    men jeg hade også dage hvor jeg hygget med lidt godt mad o.s.v
    for gør man ikke det køre man sur i det eller jeg ville køre sur i det

• #6   6. apr 2011 nej det må man ikke ulla m så er det at det går galt..
    det var jeg i starten men det stoppet hurtig

• #8   6. apr 2011 Madital.dk er et super godt alternativ til madlog.
    madital er gratis at oprette profil, og vi har tabt os meget ved at bruge den side.
    Min mand har tabt 15 lg og jeg har snart tabt 10

Vil godt lidt længere ned inden jeg stopper :o)

• #9   6. apr 2011 Har sendt dig en invitation til en gruppe herinde.

• #10   7. apr 2011 Årh, mange tak for de mange forslag!!... Nu har jeg jo en del at gå igang med smiley

Wendy Jean B - Har lige oprettet en bruger inde på madital.dk - synes dog den er lidt indviklet at finde ud af! smiley

Ditte - Puha. du lyder godt nok som en sej tøs smiley - hvordan er du kommet igang med al den træning?? Synes det er svært at komme igang og tage kontakt osv smiley

& super flot til I andre som har tabt jer.... Jeg er snart med på vognen smiley

• #11   7. apr 2011 Jeg har også tabt mig over 30 kg for efterhånden 10 år siden - og har holdt det ;o) Jeg lagde kosten om og motionerede mere. Gik mange lange ture, gik i fitnesscenter og har også løbet. Men jeg har på intet tidspunkt været fanatisk - det måtte tage den tid, det nu tog.. Set i bakspejlet synes jeg egentlig ikke, at det var så svært. Men inden - puha....

• #12   7. apr 2011 Jeg kan klart anbefale de danske vægtkonsulenter... de hjalp mig meget jeg tabte 30 cm. i livet på 10 uger... Det er super lækre opskrifter de har og det er meget nemt at følge deres program...

• #13   7. apr 2011 Mad i tal er lidt svært i starten, men hvis du vejer og indtaster din mad kan du meget hurtigt i se hvor det går galt henne.

Vi syns vi spiste så sundt, og min mand var "træt af " vi aldrig tabte os.
    Det viste sig at maden vi spiste VAR OK men MÆNGDEN var ikke.
    Systemet anbefaler f.eks 7-900 kalorier til frokost og vi fik tit det dobbelte, så allerede efter nogle dage var kosten jo ændret til mindre mad pr gang men spis ofte i stedet for, det holder forbrændingen oppe - det taber man sig af, selvom det måske lyder forkert. :o))

• #14   7. apr 2011 Jeg har indtil nu tabt 53 kg ved hjælp af madlog.dk. Altså at tælle kalorier og veje min mad. Det fungere for mig og for mange andre smiley

• #15   7. apr 2011 ... hov og vil sige at jeg også har prøvet madital - det kan IKKE anbefales. Magen til l*rt skal man lede længe efter. De anbefalede at jeg skulle have 4000 kcal om dagen for at tabe mig 1 kg/ugen.
    Det er total urealistisk og forvirrende for en ny der intet aner om kcal og sådan.

På madlog fik jeg tildelt 1600 kcal - og det er nu sat ned til 1200 og det fungere med ca. 1 kg/ugen

Invester de få penge det koster på madlog - det er alle pengene værd.

• #16   7. apr 2011 og som Tinna skriver - madlog er alle pengene værd - og det koster den kæmpe formuge af 10 kr om ugen, det er ikke engang en pose slik smiley

• #17   7. apr 2011 Tror jeg vil prøve den madlog, den er da ikke så dyr og ser overskuelig ud! Tak for tippet smiley

• #18   7. apr 2011 Jeg oprettede mig også på madital inden jeg prøvede ML.. Men som Tinna beskriver fik jeg tildelt hvad jeg selv synes var vildt mange kcal..
    Så prøvede sådan en gratis prøveprofil på ML og pludselig var mine kcal halveret..

Jeg startede forrige mandag og har på den halvanden uge tabt 2,8kg trods jeg har haft to dage hvor jeg ikke overholdte mine kcal.. Jeg giver mig selv lov til at synde når jeg føler behovet, for mit vægttab er ikke en marathon, men et spørgsmål om at jeg skal lære det stille og roligt og vende mig til et nyt liv smiley

• #20   7. apr 2011 Ulla..
    Nu kan jeg ikke svare 100% eftersom jeg først lige er gået igang.. Men jeg har jo allerede nu lært at til andre måltider end aftensmaden der tager jeg bare en mindre tallerken for så kan der ikke være så meget på..

Jeg tror ikke at der er en retningslinje der virker for alle når det kommer til kostomlægning og dermed vægttab smiley

• #22   7. apr 2011 Ulla

Jeg ÆDER! Jeg har aldrig spist så meget og så mange gange om dagen som jeg gør nu på Madlog.
    Og jeg har smidt over 34 kg siden 5. november 2010.

Når jeg er ude kan jeg sagtens sjusse mig frem til hvad jeg kan spise og samtidig holde mine kcal - så det er altså ikke så svært.

• #23   7. apr 2011 Beanmor..
    Jamen jeg er også kun sat til et vægttab på 1kg om ugen på ML og jeg er det jeg selv vil kalde MEGET stor..
    Alligevel var der virkelig STOR forskel på min kcal tildeling *S*

• #26   7. apr 2011 Bean - det kan du heller ikke på ML - største vægttab er max 1 kg ugentlig.

Ulla - det koster 100.- kr for 10 uger - og tak :))

• #29   8. apr 2011 Beanmor: 4000 kcal om dagen er urealistisk med mindre du vejer 400 kg eller noget i den stil. Og jeg vidste med mig selv at det var forkert fordi jeg altid har læst at en normal kvinde der skal holde vægten (ikke tabe sig) skal have 2000 kcal.

Derfor gjorde forvirringen at jeg i stedet for at æde løs, var bange for at spise. Lå på 900-1000 kcal fordi jeg frygtede at jeg kom for højt op.
    Da jeg meldte mig til madlog fik jeg pludselig en god følelse i maven, for 1600 kcal virkede mere realistisk og derfor tillod jeg også mig selv at spise dertil.

Og til Ulla om det er varrigt. Det er svært at sige, kommer an på en selv. For mig er det varrigt. Jeg vil ikke tilbage - om så jeg skal være på madlog resten af mit liv ;D
    Men har allerede nu lært at spise fornuftigt, frem for at kaste de kalorietunge ting i ansigtet. Jeg ved hvor fælderne er. Det har madlog lært mig.

• #30   8. apr 2011 Jeg vil gerne smide 25 kg (igen) pga 2 år med svær sygdom har jeg desværre taget næsten alt mit tabte kg på igen, så jeg vil gerne med i den gruppe.. og så tror jeg da lige jeg skal studere madlog smiley

Tak for inspiration

• #31   8. apr 2011 Jeg tror også jeg skal studere Madlog lidt, og 100 kr. er jo ingenting, hvis det virker.
    Jeg skal tabe 20 kg. og har ekperimenteret lidt med at undgå kulhydrater ,men jeg synes godt nok ,det er svært.
    F.eks er der masser af fibre og andre gode "ting" i havregryn, men der er også stivelse!
    Så er de gode eller dårlige?
    Jeg ville blive glad for en invitation.

• #32   8. apr 2011 Ulla

Jeg forstår ikke de tal du er kommet frem til?
    Da jeg startede på ML fik jeg tildelt knapt 1900 kcal daglig.
    Pt er det på ca 1400 og jeg skal ikke længere ned end ca 1300

• #33   8. apr 2011 Madlog tildeler mig 1500 kcal ca mens madital giver mig 3000 hvilket er helt urealistisk, da det kun er 3 kg jeg skal tabe mig.

Jeg synes, at man med madlog, hurtigt lærer hvor mange kcal der er i de forskellige ting, så man hurtigt kan spore sig ind på, hvor meget man kan spise af de forskellige ting, og stadig holde sig indenfor grænsen. Det er slet ikke slavisk.

Og så elsker jeg det faktum, at jeg helt selv må bestemme, om jeg vil spise masser af kalorielette og sunde ting, eller en lille smule is - bare jeg holder mig indenfor mit fastsatte kaloriebehov, så går alt - og det har jeg brug for, for ikke at køre surt i det.

• #34   8. apr 2011 Altså jeg kører med lige omkring 1450kcal om dagen.. Og det synes jeg da ikke virker som overdrevet lidt kontra de normale 2000kcal man siger en kvinde har brug for i døgnet

Kommentér på:
Vægttab???

Annonce