13.415 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

momsfri bil...omregistrering..... momsfri bil...omregistrering.....

I forlængelse af min tråd om hundebil igår, skal jeg lige høre, om der sidder nogle kloge hoveder ang registrering af bil.

Here goes;
Vi har fundet en bil på gule plader, som vi skal se imorgen.
Kan man omregistrere den på "papegøjeplader" dvs privat/erhverv???
Vi skal jo bruge den som ekstra bil til arbejde og på udstillinger, og det går jo ikke hvis den er på gule plader......

Anyone knows???????

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  momsfri bil...omregistrering.....
  • #1   7. apr 2011 hvis den er momsfri, dvs momsen er betalt ja så kan i godt få papegøje plader på den, ingen problemer i det... ellers kan i nøjes med det lille klistermærke fra skat som skal sidde bag på bilen i det tilfælde den har de alm gule plader på men stadigvæk er momsfri....

• #2   7. apr 2011 Det er ikke nr plade som bestemmer om du må køre privat eller ej, Hvis du betaler "afgiften" er det tilladt at køre privat og så får du rigtig nok enten den nr plade som er gul med en hvid strib i starten eller du får et klister mærker hvor der står du må køre privat :o)))

• #3   7. apr 2011 Ok, jamen det lyder da lovende!! ;o)
    Men det kræver et CVR-nummer at købe en momsfri bil, ikk?
    Igår fik vi desuden at vide, at man IKKE skal betale afgiften, hvis man har et CVR-nummer og kører på papegøjeplader.....?

Har været på Borger.dk for at læse lidt, men tit er det nemmere at få det forklaret af "almindelige mennesker på almindelig dansk"! ;O)

• #4   7. apr 2011 Du skal være obs på, at hvis det er en "gammel" bil kan det betale sig, at betale fuld afgift for den.
    Så slipper du for den årlige "misundelsesafgift", som man ellers skal betale.

• #5   7. apr 2011 Jeg købte min bil i tirsdags, den er momsfri og var på gule plader. Der skulle nye plader på, når det er til privatkørsel.

• #6   7. apr 2011 Jeg har jo lige købt varebil til hundebasserne... Her blev der skiftet nr. plader, så jeg nu kører med papegøjeplader til privat kørsel...;0)

• #7   7. apr 2011 momsen skal være betalt hvis den bruges til privat kørsel hvis det er halv erhverv kan i vidst nok slippe for halv misundelse afgift

• #8   7. apr 2011 Iiiiiih hvor synes jeg det er kringlet sån noget!!
    Har lige været på stand-by i 15 minutter ved SKAT og blev så smidt af systemet......

Er det så ligegyldigt, om man har CVR-nr??????

Fik at vide af en bilforhandler, at man kunne slippe for afgiften, hvis den blev privat/erhverv, hvilket den kan blive, hvis man køber den engros med et CVR-nummer....???
    Jeg forklarede ham TYDELIGT, at vi skal bruge bilen som bil nr 2 og som udstillingsbil......og svaret var det samme fra ham., og at det overhovedet ikke var et problem....

Er forvirret...... ;o/

• #10   7. apr 2011 @Camilla -nu med.... Ok det vidste jeg så ikke, vi fik det klistermærke da vi købte gul plade privat i 2007.

Hvis man køber bil ind i firmaet og kører privat i bilen så betaler man en delvis afgift ikke den samme som hvis bilen var på hvide plader men en afgift der gør at man uden problemer kan køre både erhverv og privat.

Køber man bilen KUN TIL privat så er et SVINEDYRT at blive taget når man køre PRIVAT fordi registrerings afgift er UDEN privat kørsel.

Hvis bil skal køre både erhverv og privat skal du have et cvr nummer.

• #11   7. apr 2011 Hvis det kun er til privat kørsel... betaler i bilen + momsen på denne, og så får i et sæt papegøje plader og får den høje vægtafgift. Det er det smiley

Vil man have den på hvide plader, så skal man betale moms + afgift... afgift fastsættes af told og skat.

• #13   7. apr 2011 idag kan du selv vælge om du vil ha papegøje plader på og det har INTET at gøre med alderen på bilen.... papegøje pladerne fortæller at bilen må køre privat også dvs den er momsfri...

Hvis pladen er HELT gul og man IKKE har et klistermærke bagpå bilen, ja så er det fordi den er registreret til erhverv, dvs der er IKKE betalt moms.

Hvis derimod pladen er helt gul og man HAR klistermærke bagpå ja så må bilen også benyttes privat....

Hvis du idag køber en "gulplade"bil uanset alder så kan du til enhver tid gå op til skat og få et sæt papegøje plader til den, mener det koster 50% af pladernes pris når man "bytter" pladerne ud... Dog skal bilen jo så selvfølgelig være registreret til privat kørsel eller blandet privat/erhverv. dvs den er MOMSFRI... og nej du behøver ikke noget cvr nr for at køre i en bil på papegøje plader, det er kun hvis den skal benyttes til privat OG erhverv at du skal bruge et cvr nr.....

Håber det har hjulpet dig lidt

• #15   7. apr 2011 Takker alle i kloge hoveder.

Tror jeg er ved at ha forstået det nu ;o)

Jagten fortsætter..... ;o)

• #16   8. apr 2011 Camilla>>> Så har de fejl informeret dig, for jeg har en gulplade bil til at holde herhjemme fra 94 der har papegøje plader på.... smiley

• #18   8. apr 2011 Kim min Previa var en 97 og der var gule plader på og ingen klistermærke.

Den jeg har nu er en 98 og der skulle skiftes plader.

• #20   8. apr 2011 lille og lille det som man ser på det.. det er en transporter

• #22   9. apr 2011 snakkede med skat igår i forbindelse med en anden bil og så kom vi lige ind på det med de papegøje plader..... og sådan her hænger det sammen... tidligere kunne man ik få de papegøje plader på ældre gulplade biler(før 98) men da flere og flere havde ønsket det i stedet for de alm gule plader(sikkert fordi alle tror man kører i en alm firmabil) så er reglen blevet lavet om så alle selv kan bestemme om man vil ha papegøje plader, hvis alle betingelser er opfyldt for at få dem.... det var sådan i grove træk hvad jeg fik af vide...

• #24   9. apr 2011 Maria>>> Det kommer an på hvad du skal bruge bilen til.. hvis det er privat så nej???? men hvis du udelukkende skal bruge den til erhverv så slipper du for misundelses afgiften

• Jan L
    Jan L Tilmeldt:
    apr 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #25   10. apr 2017 Er ved at købe varevogn til bla hundeudstilliger og privat til job, det vil så sige at de biler jeg ser på, brugte varevogne, dem skal jeg lægge 25% oveni for at få prisen med papegøjeplader (plus alt det med misundelsesafgift og grøn afgift) ?

Kommentér på:
momsfri bil...omregistrering.....

Annonce