328 visninger
|
Oprettet:
Job som støber. {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Sagen er den at jeg lige er blevet ringet op af min morfar som var blevet tilbudt job af sin gamle arbejdsplads, men grundet hans skulder og alder ville han ikke tage det og anbefalede i stedet mig.
Så jeg vil høre om der er er nogen af jer der har erfaring som beton støber og eventuelt kan komme med nogen fifs osv ?
Det skal lige siges at jeg slet ikke har nogen erfaring inden for den slags arbejde, jeg har bare sagt ja til en jobsamtale
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 390
Der er en masse man finder ud af gennem erfaring, så det er bare at prøve.. kommer også an på hvilke emner du skal støbe...
gulv, piller, stolper, trapper... der er så meget forskelligt....
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 22 Svar: 423
mar 2009
Præcisions arbejde med "flydende" ting.. det gør det lidt mere besværligt hvis man ikke lige ved hvordan..
Det kan være en rigtig god idé at søge om et kursus der hedder nivellering og afsætning.. der lærer du en masse om koter, højder, vandret, lodret osv...
Jeg mener det tager en uges tid... (kan ikke huske det præcist fra da jeg tog det)
hmm ellers en god idé er at læse lidt om beton, styrker, bindingsevner, armering... galjer... mål (kubikmeter og areal)...
selvnivellerende / ikke selvnivellerende beton....
MEGET af det, kan du bare tage som du kommer og lære det hen ad vejen.. men hvis du gerne vil vide bare lidt om det inden du skal til samtale, så er det en meget god idé at få læst lidt om det da det er et meget bredt emne
mar 2008
Tusinde tak skal du have
mar 2009
Dybden, højden, trin-bredde, trin-afstand osv...
jeg synes personligt det er et godt job.. man får brugt kroppen og hovedet.
man ser hvordan ting bliver bygget op..
men det bedste efter min mening er, at når du er færdig med noget, og det ser pisse godt ud.. så bliver du bare stolt og tænker, hold da kæft, det lort der har jeg sgu bygget
og kunderne er glade og tilfredse.. det er bare super...
Har arbejdet som jord/beton / entreprenør-slavedreng i en del tid..
Men jeg synes det er et fedt job.... og meget alsidigt...
mar 2009
Råb endelig højt hvis der er noget du vil vide
mar 2008
mar 2009
mar 2008
mar 2009
Pythagoras og alt det der hejs...