4.103 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

lammekølle til frokost lammekølle til frokost

Hvad kan man få til en lammekølle, hvis man gerne vil lave det til frokost - og hvordan kan lammet tilberedes?

Når jeg en sjælden gang i mellem får lammekølle, plejer jeg at smække bunker af hvidløg og rosmarin i, og får flødekatofler og tomatsalat til, og så selvfølgelig en god rødvin - Men når det nu er frokost, hvad så?? - Jeg kan ikke spise sådan et måltid midt på dagen!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lammekølle til frokost
  • #1   20. apr 2011 i en salat eller en sandwitch måske

• #2   20. apr 2011 Hjemmelavede grove pomfritter og hvidløgs mayo - mummmm

• #3   20. apr 2011 ÅRHHHHH.. Hvis man er så heldig at skulle have lammekølle til frokost - så SKAL man lave lammekøllesnadwich! smiley De smager som en himmelsk mundfuld..

Man gør som følgende:

Man sylter nogle rødløg.. Det er hurtigt og nemt, men skal dog minimum trække 24 timer - så det kræver naturligvis lidt forberedelse.. Opskriften kan du finde her: http://dinbaghave.dk/opskrifter/syltede-roedloeg/ (Der er masser af opskrifter på nettet, der kan også tilsættes chili hvis man er til den slags)

Så bager du nogle gode store ciabatta brød - aflange og brede..

Opskriften kan du finde her: (Det er den opskrift jeg plejer at bruge, og de blir gode hver gang) http://mariafaarvang.dk/2009/08/18/italiensk-langtidsh%C3%A6vet-ciabatta/

Hvis nu ikke man liiiige har små 36 timer afsat til at vente på ciabatta brød - kan man med fordel købe nogle færdiglavet og lune dem i ovnen..

Så steger du lammekøllen ganske som du ville have gjort det - med tonsvis af hvisløg, rosmarin, citron, groft salt og peber - MUMS!

Imens den steger laver du tzatziki.. 500g tyrkisk youghurt (kan købes i spande med 1 kilo) til 4-5 fed presset hvidløg og 1 agurk.. Agurken fintrives og kommes i en sigte med groft salt og trækker i 30-45min.. Hvidløgen presses i youghurten og stilles på køl mens agurken dræner.. Det hele blandes sammen tilsidst..

Så skyller du en ordentlig bunke ruculla salat, nogle tomatskiver - og luner brødet..

Og SÅ laver du en sandwich med alle de ovenstående ingredienser: Ciabatta brød, ruculla salat, tomat, syltede rødløg, lammekølle i tynde skiver - gerne et kværn groft salt og peber ovenpå - og en ordentlig klat hjemmelavet tzatziki...

Spises til man segner..

Hvis man lyster kan man jo lave nogle grove fritter i ovnen mens man steger køllen - et par store faste kartofler skæres i både - vendes i olie, rosmarin og groft salt/peber - og bages til de er crispy.. Så kan man dyppe dem i det tzatziki der falder ud af sandwichen!

Kommentér på:
lammekølle til frokost

Annonce