{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

skallet kat {{forumTopicSubject}}

jeg mangler lidt hjælp...

jeg har en dejlig hankat, han er bygyndt at få nogen skallet områder omkring halsen...

først troede jeg det var fordi han havde været oppe at slås, men en dag i haven, så jeg at han klør sig en del, det er kun omkring halsen men hele vejen rundt han har de skallet områder.
der er begyndt at komme små kræs sår nogen af stederne.

jeg har givet ham en frontline for nylig, tror i det kan være allergi...

andre der har oplevet noget lignende

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skallet kat
  • #1   24. apr 2011 Nu ved jeg ikke om din kat er langhåret, men min mors kat har det med at klø sig hvis hun har fået en knude i pelsen .. og hun bliver simpelthen ved indtil knuden er faldet af om det så skal tage hende hele dagen (de fjerner den selvfølgelig, hvis de ser det inden), men derefter begynder hun at klø sig rund om stedet, fordi "såret" begynder at klø ..
    Ved ikke om det kunne være en mulighed?
    Ellers kunne det også sagtens være noget allergi over for loppekuren..

• #2   25. apr 2011 han er ikke langhåret, det var ellers et godt bud.
    han har ca 10-12 bare pletter, og klør sig som sagt en del.

jeg har også tænkt på ringorm, men så undre det mig at ingen af de to andre katte eller hunden har noget, så helder mest til allergi...

• #3   25. apr 2011 Nej okay, så er det nok ikke det :O) .. Men det kunne jo være ..
    Han har ikke blæner der, hvor han er skaldet vel? .. For så tænker jeg måske nældefeber kunne være synderen.. Det har mors kat nemlig også haft (hun har alt) ;O)

• #4   25. apr 2011 Hvis det er ringorm burde de andre katte næsten også have fået det .. Og måske kunne i også selv have været smittet alt efter hvor meget i er i kontakt med katten ..
    Men ved ringorm kommer der jo også en eksem agtig afmærkning smiley

• #5   25. apr 2011 Orm eller øremider kan faktisk fremkalde pletvis skaldethed men vil da sige afsted til Dyrelægen

• #7   25. apr 2011 Det kan også være skab. Det ligner vidst nok noget eksem. det er skabsmiderne der sidder lige under huden. Og skab er meget meget smitsomt og kan også smitte både hunde og mennesker!! Men jeg tror du skal kontakte dyrlægen. For det kan være mange ting.

• #8   25. apr 2011 Min ene staldkat mistede en del pels i hovedet meget pludseligt...
    Det var allergi overfor øremider og lopper. Og da det "kun" var en staldkat, anbefalede min dyrelæge at hun blev aflivet:o( Så det blev hun.
    Og ja, vi behandler mod lopper osv... Det er bare næsten umuligt at komme helt til livs, når de har kontakt til så mange andre katte.

Så synes du skal komme til dyrlæge med den, så snart du kan

• #9   25. apr 2011 tak for alle jeres svar.

katten er "kun" en vild kat der kommer her, dvs jeg har gjort ham tam, og han er også inde i huset hvis han har lyst, men det er ikke en kat jeg sådan vil bruge penge på i den forstand.
    han kommer til dyrlæge og så ser vi hvad det er.
    hvis det er noget mere alvorligt så får han lov at sove ind.

han er kommet fra et sted hvor han bare ville være en af mange killinger der nok havde endt sine dage i en pap kasse, men heldigvis kom missemor med ham, hun er nu indleveret på dyreinternat, og får ikke flere killinger, og hans liv er redet, og forbedret en hel del.
    så jeg vil ikke ha de store kvaler ved at aflive ham, for så ved jeg det er sket på en human måde.

men vi håber nu det bare kan klares med en salve eller noget, han er en dejlig kat

Kommentér på:
skallet kat

Annonce