717 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Operation (hund) + ejer Operation (hund) + ejer

Hej Hg

Min venindes hund har problemer med sit ene bagben.
ha har forstrukket et eller andet (kan self ikke li huske hvad det hedder)
han skal så under kniven, hvis han ikke skal rende rundt med serter.
men min veninde er lidt frustrert og synes det ser sort ud.
det kommer til at koste 13.000,- for operationen, og hendes forsikring dækker 90 % af det.
men hun skal selv ligge de 13.000,- ud, og dem har hun ikke.. hun kan ikke lave nogen afbetalingordning med hospitalet og hendes bankdame ville ikke låne hende penge "bare" til hendes hund.

er selv helt blank for ideer.. er der andre muligheder for hende at hun kan låne pengene? kunne være i kender nogle steder hvor man kan ta en slags lån ??

Mvh Louise

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Operation (hund) + ejer
  • #1   27. apr 2011 Det spurgte jeg hende også om og det har de sagt St de ikke kan.
    Er ikk rigtig nogen i familien der kan hjælpe hende da hendes mor skal giftes nu her og hendes søster skal holde barnedåb og hendes far for snart et barn mere, så deres budget er ikke til at de kan låne hende penge ..;/

• #2   27. apr 2011 Medmindre det er fordi hun har en meget dårlig økonomi, og derfor at banken ikke vil yde dette midelertidig lån, ville jeg da helt klart kontakte andre banker...

Hun kan jo få skrifteligt fra forsikringen hvor meget de betaler og have det med i banken... Når de dækker 90% er det jo kun et meget lille beløb hun i princippet skal låne..

Og så vil jeg råde hende til fremover at lave en "hundekonto" så hun slipper for at stå i sådan en situation fremover..

• #3   27. apr 2011 Kan hun ikke lave en aftale med sin bankdame om at det bliver et aftalt overtræk?!
    Det fungere lidt anderledes end et lån… Og det er sikkert dyrere for hende, men det plejer at være lettere at få lov til.. Hvis banken stadig siger nej må hun gå dem lidt på klingen… Det kan ikke være rigtigt at de lukker kassen i for ”sølle” 13.000! Det er ikke et særlig stort lån, så enten har hun for meget rod i sin økonomi til hverdag eller så skal hun skifte bank, for så er det nærmest hvad jeg vil kalde chikane!!!!

• #4   27. apr 2011 Ej hvor træls smiley men kan ikk forstå hvorfor banken ikk vil låne hende de penge.. Da de jo får dem igen kort tid efter og hun har vel beviser på at de dækker det så banken vil jo helt sikkert få de penge igen men hvis hun står i rki eller noget så er der ingenting At gøre smiley

• #5   27. apr 2011 For resten kan banken være HELT lige glad med hvad pengene skal bruges til – det skal de slet slet ikke blande sig i! Enten kan hun låne eller også kan hun ikke. Det er det eneste de skal/bør tage stilling til!

• #7   27. apr 2011 Kan li prøve at hører hende ad om det ikk kunne være mulighed at få det på skrift fra forsikringen ìg så tá en alvorlig snak med hendes bankdame.
    Grunden til hun ikke må låne dem er pga af hendes nuværende lån, hun har haft en tidl hund som fik hd og der ville hun ikk låne hende så mange penge og derfor blev han aflivet da det var i en meget slem grad og dyrlægerne ikk kunne love noget. Og der sagde banken at de synes hun skulle vente med at få hund igen. Ved ikk om det har noget med det at gøre, at hun har lånt penge til tidligere hund pga hans hd ..
    Men synes også selv det er til grin de ikk hjælper hende når hun for de 90 % dækket af forsikringen og hun har de sidste 10 % selv.

Må li kigge på alle muligheder for han skal snart ha ordnet det ben for det er synd han skal gå med de smerter. smiley

• #9   27. apr 2011 Har hun snakket med dyrlægen om at vente med at betale til pengene er gået ind for forsikringen!? Det gjorde vi da vi skulle ligge 15.000kr for en hofte operation til vores gamle rottweiler.. De opererede - velvidende at vi ikke kunne betale regningen - men de vidste vi havde forsikring på, og der blev lavet aftale med forsikringen om at pengene blev overført direkte til dyrlægen - det var der ingen problemer i.. Så betalte vi "bare" restbeløbet..

• #10   27. apr 2011 Kirstine n
    det vil jeg lige prøve at snakke med hende om smiley
    kan heller ikke forstå, at det ikke er muligt på nogen måde .

Kommentér på:
Operation (hund) + ejer

Annonce