545 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

hjælp med at vælge... hus.. hjælp med at vælge... hus..

Aner ikke hvad jeg skal vælge... Har ledt efter hus i snart et år, og står nu med 3 emner på hånden, hvoraf et af dem er tilsidesat lidt. Kan ikke afgøre om jeg skal vælge med hjertet eller hjernen...:-) - og det kan I heller ikke, men søger alligevel råd:_)

Det ene hus er et umiddelbart drømmehus. Det ligger i en landsby, hvor det tager 7 min til mit arbejde i Viborg. Byen har købmand... Huset er et moderniseret bindingsværk med stråtag på 110 kvm og kun 1 værelse. Huset har 12000 kvm grund, så mine drømme om geder, høns og en gigantisk køkkenhave kan lykkes - og jeg kan starte op på mit fremtidsprojekt om en gårdhave med salg.... Desuden er halvdelen af grunden henlagt i egen skov, og er komplet tilbagetrukket fra alt - men alligevel kun 2 min fra købmand på gåben og 7 min fra arbejde i bil. -Der er fantastisk!!!

Det andet hus er et gigantium af et hus på 200 kvm + 230 kvm erhvervsareal. Der er masser af plads - 5 værelser, kæmpe stue og køkken. Der er plads til at manden kan makke i biler, at jeg kan få rum til kontor (har MANGE bøger og papirer), og at jeg kan få et rum til alle mine ret så pladskrævende interesser - og manden ligeså. Ligeledes kan jeg få plads til alt mit køkkenlort... Grunden er 3000 kvm henlagt i.... en græsplæne og en gårdsplads med grus - det ligger åbent ud til vejen, som imidlertid ikke er særligt trafikkeret - ingen købmand her, og 9 min til arbejde... Huset er særdeles grimt og ucharmerende, og indervægge såvel som ydervægge er af gasbeton...

Sikke et luksusproblem... Hvad dælen skal jeg vælge???

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere fatning 400 kr.
  • Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Hækkeklipning 500 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp med at vælge... hus..
  • #1   29. apr 2011 Hvad med priserne? Det spiller også ind syntes jeg.....

Hvis det første hus er meget billigere end det andet, er der måske mulighed for at kunne lave en tilbygning eller simpelthen banke nogle ekstra kvm op ved siden af det andet til alle jeres hobbyer.

Men ingen tvivl om, at det første lyder mest idylisk...

• #2   29. apr 2011 Hvorfor overhovedet vælge et af dem?
    Du er jo i tvivl.

1 hus - glem det! Jeg har et med stråtag - du får alt for mange bekymringer med vedligehold - forsikringspriserne er vilde og stiger hele tiden - der skal rygning på hvert 3-4 år m halm - 8-10 år med lyng - men det er udgifter du hele tiden skal være obs på. Ikke mindst hvis det skal tækkes om.

2. det lyder ucharmerende - du har allerede minusser i bogen....så mon ikke du kommer til at fortryde det? Det er jo ikke sådan at sælge igen som tiderne er.

• #3   29. apr 2011 Det er jeg så ikke enig i smiley

De omgivelser hun beskriver hænger ikke på træerne smiley

• #4   29. apr 2011 Det er lige præcis det der med omgivelserne:-)

-Alene det at få et hus med en større grund end et frimærke (7-800 kvm) er sgu svært nok....

Husene koster ca. det samme -men det store er 100000 dyrere end det andet.

• #5   29. apr 2011 Det må da være et ordentligt rum i det første? 110 kvm er da ok med plads synes jeg. Ville der være mulighed for med tiden at indrette det anderledes, hvis i får brug for en anden opdeling? Og vil man kunne bugge til eller bygge noget ved siden af?

Ud fra dine beskrivelser er jeg næsten ikke i tvivl om, at jeg ville vælge nr. 1. men hvad siger manden? Eller har han ikke noget at skulle have sagt? smiley

• #6   29. apr 2011 Jeg synes hus og omgivelser i nr.1 lyder FANTASTISK!

• #7   29. apr 2011 Jeg ville vælge nr 1, presse dem lidt i pris, og få lagt nyt tag..

• #8   29. apr 2011 Mit bindingsværk måtte udskiftes rundt stuehuset.
    Nyt tag på 2 af siderne.
    Reperationer på hele 1. salen efter
    Pris: 575.000.- kr

Kommentér på:
hjælp med at vælge... hus..

Annonce