Epileringsmaskine til hårfjerning Epileringsmaskine til hårfjerning
Hej alle.
Jeg er allergisk overfor skrabere (fordi der er nikkel i metallet på skæret), og jeg vokser derfor hårene på min krop væk. Jeg har sådan en voks maskine, hvor man putter en vokspatron i, varmer det op, ruller det på huden, og hiver det af med strips bagefter. Det fungerer egentlig fint, men det er DYRT jeg bruger mellem 165-300 kr. om måneden.
Nu vil jeg altså prøve at investere i en epileringsmaskine, men hvilken?
Mine hår er ikke så kraftige længere, da jeg har vokset længe... Men tænk hvis man bruger omkring 1000-1500 kr på en maskine, som så ikke virker...
HJÆLP, gode erfaringer modtages med kyshånd!!
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 409
Jeg skriver gerne at jeg har super erfaringer med epilerings maskiner.. braun og phillips kender jeg og har god erfaring med begge. Sidstnævnte er nu min yndlings..
Når du er vant til at vokse vil du sikkert ikke synes at det gør alt for avs, men ellers så bliver smerten mindre for hver gang man bruger maskinen. Man kan få maskiner med indbygget kølings system, men min erfaring siger mig at det bare er at holde ud de første gange man bruger maskinen i stedet for at bruge så mange ekstra kroner på den kølede version. Så slemt er det altså heller ikke..
Epileringen holder ca. samme tid som en voksning, men du kan have overset et par hår så måske synes du at du lige vil fjerne en ekstra gang her og der..
Der er et par tips til at bruge maskinen. Det er en god ide at bruge den efter bad og scrub. Når man epilerer så er der større risiko for indgroede hår hvis du ikke bruger en god scrub af og til. Lad ikke hårene blive alt for lange for så skal du epilere igen et par dage efter for at opnå godt resultat, fordi hårene knækker under epileringen. Brug først lotion dagen efter du har epileret for at undgå for mange indgroede hår.
Håber rådene nytter
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.237
Når man først har gjort det nogle gange gør det heller ikke nas mere :o) Men du er jo vant til "smerten" når du voks'er :o)
Får dog med jævne mellemrum lidt indgroet hår, så ca 1 gang pr mdr gennemgår jeg lige stengerne med en pincet.
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 235
Tror jeg vil ønske mig en philips så... Og lige holde øje med om den evt snart skulle komme på bud...
Jeg bruger skrub og handske jævnligt i forvejen, og har en tea-tree creme jeg bruger efter voks, som skulle være god til at forebygge indgroede hår. Dem døjer jeg nemlig desværre en hel del med
jul 2008
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 86
jul 2008
Syntes godt nok bare at 1800 kr er meget at skulle hive ud af budgettet!!
- men vil da holde øje med den
feb 2008
http://www.elgiganten.dk/product/hjem-pleje/personlig-pleje/barbering-harfjerning/SE7281WD/braun-epilator-ladyshaver
899,- det er lidt en anden pris jo
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
lige meget hvordan fabrikanterne forsøger at markedsfre deres maskiner kan jeg kun sige en ting.. der findes ikke nogen skånsom metode.. det gør herre nas lige meget hvilken model man vælger
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.120
(link fjernet)
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.807
Jeg har overvejet sådan et monster i laaaaaaaaaaaang tid, men alle siger jo det gør NAS, og synes jeg har tendens til at være lidt ekstra følsom på mine tusher..
Så ved ikke helt om jeg er frisk på at "vænne mig til smerten" når jeg nu har et helt lår der er tushet til *G*
feb 2008
mar 2008
Følger: 24 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 346
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.034
Epileringsmaskine til hårfjerning