Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 6x gardinstangsbeholder 1.000 kr.
  • Skift af blandingsbatteri 1.000 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Kenwood røremaskine. Blender har sat sig fast 500 kr.
  • Reparation af skriveborde 800 kr.
  • Græsslåning 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  av av av=( det gør så ondt min finger
  • #1   20. maj 2011 og jo i må godt kalde mig pylret hihi

• #3   20. maj 2011 en nål ville jeg mene...gør nas i det man prikker hul. men bagefter er der ro og ingen banken;)

• #4   20. maj 2011 Av for den da ok så må jeg jo bide i det sure og prikke hul i dem smiley men intet man kan smøre det med?:O ..

Dkk tavlesnob med DKCH basse...... Ja det glemte jeg lige alt om haha idag:( øv hehe

• #5   20. maj 2011 Angelina.. fik undervisning idag af en anden ridelære.. og hun sagde man skulle holde virkelig fast i tøjlerne ? min rigtige ridelære siger man skal holde løst ved ikke hvem jeg skal tro på?:(

• #6   20. maj 2011 sorry jean...det skal gøre ondt før det gør godt. det er det jeg altid gør når der er kommet en vapel listende efter en dag i haven...

• #7   20. maj 2011 Michelle...... ok jeg må jo prøve det smiley hehe selvom det jo bliver bedre bagefter

• #8   20. maj 2011 så langt tænke jeg nu ik....brugt blot en talemåde...har intet med hesten at gøre. nu talte vi vapler.

• #9   20. maj 2011 Angelina.... du kan tro jeg tænker meget på hesten, nu er det 5 år siden jeg sidst har reddet og mente jeg trængte til noget undervisning, normalt holder jeg tøjlerne løst og er også første gang jeg har fået vabler.. men hun mente jeg holdte for løst og skulle virkelig rive igennem men jeg kan godt se hvad du mener:(

• #10   20. maj 2011 Angelina..... jeg ridder heller ikke med spore eller pisk da jeg ikke mener det gavner hesten noget som helst, smiley

• #11   20. maj 2011 angelina O

Roooo på... Man kan altså godt få vabler på fingerene af at ride uden at hesten får sår i munden osv...

Og ja western ryttere har et meget løst greb i tøjlerne, men tilgengæld bruger i så også et bid der er mere skarpt :O)

• #12   20. maj 2011 Man behøver da ikke holde stramt for at få vabler smiley
    Jeg fik også tit vabler dengang jeg red, selvom jeg kun red med sæde....

• #13   20. maj 2011 angelina...... det er det nok jeg er først begyndt igen efter 5 års pause så jeg har da fået total børnefingre igen:) .

• #14   20. maj 2011 angelina... Ja det plejer ejg normalt slet ikke, plejer at ha bløde tøjler . . Ja præcis :O)

• #15   20. maj 2011 Jeg holder ikke hårdt i tøjlen, men jeg kan ikke ride uden handsker så får jeg gnavet hul i mine fingre, det hjalp meget efter jeg fik nye bløde lædertøjler i stedet for dem med gummidutter på, jeg kan kun ride med lædertøjler alt andet får jeg hul i fingrene af. Og jeg er dressur og hygge rytter der rider med ben og sædet og går ind for at man ikke behøver at tage igennem i tøjlerne for at få hesten til bidet.

• #16   20. maj 2011 angelina...... Dine heste er bare for lækre, hvordan dælen kan du få dem til alt det:) det er virkelig en god forbindelse du har mellem dem hold nu op det er dejligt at se og virkelig lækker måde at klippe dem på hihi:)

• #17   20. maj 2011 HVor irriterende du har fået vabler smiley
    Altså jeg har altid et løst tag på tøjlerne, og så har jeg dem i forskellig længde alt efter hvilken hest jeg rider.. hesten giver jo tydleigt udtryk for hvor lange tøjler den har behov for, til at udføre ønskede øvelse.. (:
    Og man kan sagtens ride med helt løse tøjler og få vabler, hvis man holdfer krampagtigt fast på dem,, det eneste dårligt ved at holde hårdt i korte tøjler er at hesten tit tager hovedet ned i et hårdt ryk for at få længere tøjle da det ikke et naturligt for den at være pakket sammen, og så flyver man altså frem!xD

Tror ikke du kan smøre dem, så kan altid prøve emd noget vaseline eller helosan men tør ikke garantere at det virker xD

• #18   20. maj 2011 cecilie........Ja det har du nok ret i, men ja det er bare så lang tid siden sidst jeg har reddet så kan ikke huske en kvadratmeter længere.. men jeg må lytte til min underviser fik faktisk det samme ud af det og hun gik heller ikke under bidet som hun gjorde meget idag:( stakkel ..

Ej tør så ikke prøve hehe jeg må bare prikke hul av av.

• #19   20. maj 2011 Godt det ikke er mig siger jeg bare... nåle er bare det værste!xD
    Har du egen hest?(:

• #20   20. maj 2011 Cecilie.... Nej har fået part på en dejlig lækker hest:) så er bare super glad igen:)

Ja nåle og mig er ikke en god ide hihi

• #21   20. maj 2011 Angelina - Fedt sammenhold i har! (: Og fed klipning!:b
    Jean - Det er nu også skønt at have part! Så er der ikke andet for end at få genopfrisket de gamle vaner ang. ridning og omgang af heste :b

• #22   20. maj 2011 Angelina...hold nu op det er god kontrol at ha:) dejligt forhold i har

Cecilie..... Ja det er virkelig lækkert vil øve mig op til at få min egen hestebasse men vil have en fra føl af, som jeg selv kan præge:)

• #23   20. maj 2011 Jeg syntes så det er skønt at have føl fra starten af.. (:
    Du har en chance for at få et helt unikt bånd, da du under fravænning kan blive som en ny mor for føllet.. men det kræver man kan sine ting og er god til opdragelsen (:

• #24   21. maj 2011 Ja desværre skal der jo laves love om alt... Men lets face it.. det meste avl er jo for at tjene penge eller opnå resultater, og så har man ikke dyrene rendene til de er 2+ .. Men ja det er stadig helt unikt at have et føl fra lille af.. især hvis føllet kan fravænnes helt naturligt uden de kampe man tit har med dem smiley

• #25   21. maj 2011 uha tror du misforstår mig....... Jeg ville ikke tage det fra deres mor før det er lovligt........ Så havde tænkt mig deromkring 1-2 års alderen

• #26   21. maj 2011 Jean H

Jeg er også lige begyndt efter 6 års pause smiley Jeg får dressur undervisning af en rigtig dygtig berider (synes jeg selv). efter så lang tids pause, er jeg da blevet utrolig dårlig til at sidde på en hest smiley altså jeg har utrolig svært ved at holde især mine hænder i ro. Jeg red også med forholdsvis løse tøjle. Men fordi tøjlerne var løse samt mine hænder er lidt urolige, blev det noget hakværk når jeg skulle bøje hende af. selvom jeg brugte bløde og stille bevægelser.

Forstil dig biddet ligge i hestens mund, mens man har lidt løse tøjler. så hver gang mine hænder hoppede lidt, så blev biddet rykket op af i munden, så slap igen og biddet glider ned og læg igen, og så hakker det lidt igen. Jeg fik en utrolig frustreret hest, som ikke rigtig ville noget og var lidt træls og dum. Jo mere hun ikke ville lytte til mine signaler jo svære er det for mig at sidde på hende, og så bliver det en ond cirkel. Det var ikke fordi jeg rykkede hårdt overhovedet, men det er ubehageligt for hesten.

Min underviser fortalte mig ovenstående, og jeg blev så ked af det, for det var jo bestemt ikke hendes skyld. han sagde så at jeg skal have mere støtte på tøjlerne. De må ikke være så løse og slet ikke når jeg ikke har fundet ro i mine hænder. så længe mine hænder er urolige skal tøjlerne ikke være stramme, men du skal have en god kontakt fra hånd til hestens mund. det giver mere ro i hænderne, hesten finder støtte på biddet, og bliver ikke frustreret fordi jeg sidder uroligt med hænderne, og pludselig bliver hun jo meget nemmere at ride. Filipa (hesten) har fået meget mere tillid til mig og hvad jeg laver på ryggen af hende, og der er en meget bedre kemi nu.

Som min ridelære siger, dine hjælpere skal være bløde og blide. Det skal være så behageligt for hesten som overhovedet muligt smiley

Så nu skal balancen, kondien og teknikken lige ind i kroppen igen smiley

Dog er jeg slet ikke enig i dit syn på pisken og spore?? Det er jo hjælpere og ikke strafferedskaber. (som mange desværre bruger dem som smiley )

En pisk er som en forlænget arm, ikke til at slå med, men fx hvis man øver shenkelvigninger, og hesten bagpart ikke er ordentlig med, kan man bruge den til at prikke hesten på numsen, ligesom du gør på staldgangen med din finger eller hånd når den skal flytte rumpetten smiley

Spore er for mig og Filipa rigtig vigtig i springning. Jeg har pga. min grundridning ikke er heeelt på plads endnu, utrolig svært ved at få energi i hende. Og da jeg ikke havde dem på, lykkedes det ikke, og hun fik en dårlig oplevelse og vi måtte gå et par skridt tilbage med springtræningen. Det er jo ikke meningen man skal sparke hesten med dem, eller prikke dem hårdt i siden. For filipa er det nok kun at røre med dem på, hvor hun ikke reagerede optimalt uden.

Kommentér på:
av av av=( det gør så ondt min finger

Annonce