5.738 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

husråd om rensning af gulvtæppe i bil? husråd om rensning af gulvtæppe i bil?

Hej alle sammen..

Jeg er kommet i den uheldige situation at gulvtæppet i bilen er kommet til at lugte grusomt af sure sokker.. jeg rengøre bilen en gang om ugen, eller hver 14 dag, da jeg ikke er god til bilen roder og er snavset smiley

Men efter i vinters hvor der er blevet slæbt sne osv ind i bilen, som ikke er blevet fjernet straks er gulvtæppet selvfølgelig blevet vådt. jeg brugte aircon hver gang jeg kørte for at tage en masse fugt, da jeg havde fået fortalt det skulle virke..

MEN MEN MEN , nu er sommervarmen kommet, og i takt med temp. stiger stinker bilen mere og mere for hver dag der går !

jeg har søgt google tomt for tips og råd, men kan ikke rigtigt finde noget som virker, det skal siges jeg ingen tæpperenser har, og er for nærig til at gå ud og få et klargøringsfirma til at ordne det smiley

jeg har hørt fra en kammi man kan bruge danskvand med citrus smag til at løsne skidt og fjerne lugt, og så derefter kartoffel mel udover, når det så er tørt kan man støvsuge, og så skulle gulvtæppet dufte rent igen, og dejligt friskt, er der nogen af jer der har erfarring med den metode ? tænker om der ikke er sukker og diverse ting i sådan en danskvand som kan få det til at klistre ? eller om brusen kan lave grimme mærker ??

kender i evt. andre gamle råd som kan hjælpe, må i MEGET gerne komme med dem, da jeg gerne vil have den lugt væk..

til sidst vil jeg lige tilføje at jeg HAR tjekket der ikke ligger et par sure sokker og stinker et sted smiley

fortsæt god dag smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  husråd om rensning af gulvtæppe i bil?
  • #1   24. maj 2011 tror ikke der er noget der virker har søgt og skrevet flere gange med alm af sådan nogle stue tæpper om man ikke kunne gøre et eller andet for at rense dem..

• #2   24. maj 2011 rodalon fjerner dårlig lugt, men så skal du sikre dig at det er vasket godt ud igen bagefter, og selvfølgeligt at det er ordentligt tørt smiley

• #3   24. maj 2011 Drys noget af det her på og lad det ligge nogle timer.. gerne natten over.
    det misfarver ikke og er uden kemi.

(link fjernet)

• #4   24. maj 2011 Der er ikke sukker i danskvand så det klistrer ikke..
    Om det kan give misfarvning ved jeg ikke

• #5   24. maj 2011 jeg ved du kan få noget til ar rense din bil indvendigt med og det er til tæpper og stoffer i bilen det er fra basta af og du kan købe det ved mekenomem. fo ca 70 kr og det virker..

• #6   24. maj 2011 Nemmeste for dig er at leje en tæpperenser til et par hundrede kroner inkl shampoo og så få renset det tæppe op en gang for alle, dvs sæder ud og så ellers rense i bund flere gange og lade den tørre op i 2 døgn - gør dette kun på høj solskinsdage så det tørrer hurtigst muligt.
    Du kan også bruge en rodalon opløsning i tæpperenser maskinen for at sikre dig mod den jordslåede/mugne lugt.

Min kærestes projekt bil havde stået med vand i bunden uden vi havde set det pga en utæt forrude. Det resulterede i at tæppet stank frygteligt og at sæderne var blevet jordslåede. Jeg gjorde det at jeg åbnede alle dørene og så gik jeg ellers igang med at spraye hele bilen med rodalon opløst med vand. Gjorde det hele sjask vådt, sæder, tæpper, hatte hylde ja alt og lod den tørre. Lugten gik væk og det samme gjorde de jordslåede pletter på sæderne.

Det et klargøringsfirma gør er at rense tæppet med en tæppe sæbe med hjælp af en ganske almindelig tæpperenser med et smalt hovede på, sådan en kan man leje snart alle steder nu om dage.

• #7   24. maj 2011 tak for alle de gode råd smiley

nu er der mange der har sagt tæpperenser, men kunne sådan en fætter her være en mulighed ?

(link fjernet)

det er ganske vidst en damprenser, men den gør vel nogenlunde det samme ? derudover er den jo til at komme til for penge, og man har den jo længe ? istedet for at bruge flere hundrede kr. på at leje en ??

• #8   24. maj 2011 FROGGY!! hahahaha
    Froggy kan alt, husk det..

Det er den grønne universal froggy på spray..

Er desuden også god til pletter i alle afskygninger (og duften er ret god)

• #9   24. maj 2011 @Steffan N

Damp er fantastisk til at fjerne uønskede ting (såsom maling osv.) men hvis du bruger den i bilen, skal du nok alligevel have fat på en vandsuger - så er en tæpperenser alligevel noget smartere, da det jo er indbygget smiley

Kommentér på:
husråd om rensning af gulvtæppe i bil?

Annonce