19.868 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Andeæg, udrugning?????? Andeæg, udrugning??????

Vi har på mit arbejde fået et par ekstra beboer i form af et andepar. Hun har for lang tid siden lagt æg, men er først nu begyndt at ruge på dem, så de har ligget kolde længe.

Er der overhovedet nogen chance for at vi får familieforøgelse, eller er det bare spildt arbejde for andemor?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Andeæg, udrugning??????
  • #1   29. maj 2011 hvis de ikke er blevet vendt 2 gange om dagen er de nok gået til da liv linen så sætter sig fast.. når de ruger vender de selv æggene mange gange om dagen..

• #2   29. maj 2011 det tror jeg ikke de er blevet smiley

Det kunne ellers være hyggeligt med sådan en lille andefamilie på terrassen.

• #3   29. maj 2011 men du kan prøve og lade dem ligge i 14 dages tid og så enten lyse dem eller lave vand testen.. Man kan også købe befrugtede æg til at lægge under hende..

• #4   29. maj 2011 hvad er vandtesten?

Synes det er så synd for hende hvis hun bare ligger der forgæves. Men de har i hvert fald ligget kolde i over en uge.

• #5   29. maj 2011 lægger æggene i lunkent vand, flyder de er de befrugtede, synker de er de ikke. Men dette kan først gøres omkring 14 dages rugning. For lige nu vil de alle sammen bare synke da der jo ikke er noget foster til at holde ægget flydende..

Jeg venter små kyllinger på tirsdag, og alle æggene flød i fredags så nu må vi se om der kommer levende kyllinger ud af dem alle smiley

• #6   29. maj 2011 Jeg er ikke sikker med ænder..... men jeg ved , at med kanariefugle ....der er det sådan , at hunnen faktisk ikke ruger på æggene de første dage..... så der er æggene også kolde.......
    Men starter først , når der er lagt 3-4 æg..... det gør de , for at ungerne kommer ud af æggene samtidig....og dermed er lige store.
    Det er for at de først udrugede unger ikke bliver fodret først ... og de mindste går til.
    Hvis hunnen starter med at ruge på de første lagte æg, fjerner jeg de første æg lægger dem i lidt vat ... og erstatter dem med porcellæns-æg... indtil hun har lagt de sidste...... så kommer ungerne ud samtidig.. :O)

• #7   29. maj 2011 Nittib: Jeps. det er også derfor man i hønse verden samler befrugtede æg sammen og går og vender dem 2 gange om dagen og så lægger dem under hønen når man har 8-10 stykker..

• #8   29. maj 2011 Så er der måske håb smiley Sidst jeg lurede i "reden" var der to æg, men ved ikke hvor mange hun ligger på nu.

Det er vilde ændre, så vil hun vide hvis jeg laver vandtesten, og kan jeg så risikere at hun ikke vil ruge mere?

• #9   29. maj 2011 Hmm så meget ved jeg ikke om ænder. Men så ville jeg ikke røre dem når hun er vild. Så skal hun nok selv finde ud af om der er noget i dem.. I naturen er der jo heller ikke nogle mennesker som kommer og samler æg ind indtil de kan ruges ud.. hehe

• #10   29. maj 2011 Nu ved jeg ikke hvor længe ænder ruger.... men jeg ville lade hende ruge færdig.....hvis man fjerner æggene inden rugetiden er færdig... vil hun lægge nye æg med det samme igen....... og det trætter hende meget... og æggene kan blive bløde ... og skallen er ikke blevet færdig... :O)

• #11   29. maj 2011 Nej, derfor kunne jeg heller ikke finde på at udskifte med udrugede æg, det er trods alt naturens gang hvis der ikke kommer ællinger.

Men de er blevet ret "tamme" og spiser nu af hånden. Hun er mere modig end ham og jeg har døbt hende Rasmine, for hun er lidt hård ved ham. De kommer helt hen til døren og står og venter på at vi kommer ud med mad og frisk vand.

• #12   29. maj 2011 Har lige Googlet....... ænder ruger 28-30 dage..... ... så du må vente 1 måned , med at få at vide , om der kommer ællinger..... :O)

• #13   29. maj 2011 Læste lige at alm. andeæg skal ruges 28-29 dage. Puha så skal jeg væbne mig med tålmodighed.

• #14   29. maj 2011 *NITTIB* *Lasse*&*Nanna * haha du var hurtigere end mig.

Kommentér på:
Andeæg, udrugning??????

Annonce