{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.055 visninger | Oprettet:

Jeg har været i Harzen :o) {{forumTopicSubject}}

På ferie.
Jesus mand.. Kæresten og jeg har snakket om det i årevis, fordi der er bjerge og kønt.
Så vi bookede et luksushotel i Wernigerode i Harzen, og kørte de 565 km derned.

Hold da k... mand. Gennemsnitsalderden var vel 70.
Det var også min fordom, men læste på nettet at alle typer tog til Harzen, så tænkte jeg tog fejl. Meget muligt, men de er altså ikke i Wernigerode..

Samtlige mennesker gik rundt med små digitalkameraer og tog billeder af ALT.
Jeg skal da også indrømme at både kæresten og jeg gik med hver sit kamera, men her snakker vi altså et Canon 7D og et 5D, plus div. objektiver - og jeg følte mig sku også lidt turist, men vi tog nok ikke billeder på samme måde som de andre hehe.

Efter 2 dage var jeg sådan set klar til at køre hjem igen. Hvad skulle vi lave?
Der er ikke voldmeget at se i Werningerode.. Og vi havde været på Brocken, hvor gennemsnitsalderen også var 70.
Som min kæreste sagde " de fleste kommer ikke levende hjem herfra, de bliver dræbt under stenene og begravet ude i skoven". Det har jeg grint meget af, for jeg optog det på video smiley

Jeg er bare glad for at vi kunne gå op i vores fotopassion, ellers havde vi da kedet os ihjel smiley

Ej men altså.. Overvejer i at tage til Harzen, så vent til i bliver 70. Så bliver det måske sjovt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg har været i Harzen :o)
  • #1   2. jun 2011 Jeg har været der 2 gange som barn, og syntes egentlig at det var hyggeligt - dengang.
    Jeg var så også bedre til tysk dengang. Jesus mand, det er sku da frustrerende ikke at kunne tale med folk.
    "Wernigerode er en attraktiv by der primært lever af turisme". Min bare..
    De kunne ikke engelsk og de tog ikke Visa. Hvad f.....

    Det må jo så være fordi at alle de gamle nisser ikke tør betro deres penge til et lille plastickort, og derfor stadig får vekslet valuta i banken. Det er jeg lige som vokset fra..

    MEN intet er så skidt at det ikke er godt for noget. Nøjs, jeg er blevet hurtig til at rive et 2 kg tungt kamera op i en hånd og skyde løs hehe.


  • #2   3. jun 2011 Jeg syntes ikke man skal tale ned om steder at tage på ferie. Hvis man er til naturoplevelser, vandreturer og hyggeligt og afslapning er det et super sted. Men nej.. hvis man have lidt gang i det og der skal være noget at se så tager man ikke der hen.

  • #3   3. jun 2011 Jeg synes nu, at det lyder meget hyggeligt...;0)

    Ville jeg have gang i den, havde jeg nu heller ikke valgt, at tage til Harzen...;0)))


  • #5   4. jun 2011 Jeg tager ikke på ferie for at få gang i den. Men derimod heller ikke for at kede mig dekvist ihjel og blive frustreret over at de ikke kan engelsk og tager visa. (når nu de slår sig på at leve af turisme).
    Første dag gik vi rundt i byen, om aftenen op på et bjerg til et slot, og ned igennem en skov.
    Dagen efter med damptog op til Brocken om dagen.
    Aftenen ud i til Thale i Okerdalen.
    Dagen efter op på slottet med lille bumletog, og ind og se det hele, derefter til Goslar (og så styrtede det ellers ned fra kl. 18).
    Så jeg vil da mene at vi fik gået de km vi skulle smiley
    Hyggeligt ja, men savnede mere at lave. De sidste 2 dage var lidt kedelige. Jeg kunne godt have brugt nogle flere vandreturer i bjergene, men syntes ikke at jeg kunne finde det, og vejret var ikke til det den sidste dag - plus solen jo går ned smiley
    Jeg gider ikke kører 200 km til en attraktion.

    Men nu har vi været der, og så behøver vi ikke det igen smiley


Kommentér på:
Jeg har været i Harzen :o)

Annonce