3.301 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Svar
Celleforandringer i livmoderen? Celleforandringer i livmoderen?
Hej alle.
Jeg fik igår brev fra lægen om at de har fundet celleforandringer ;(
Er der nogen herinde, der har haft det? Og måske kan berolige mig lidt??
Er så ked af det ;(
0 synes godt om
jun 2007
Følger: 51 Følgere: 49 Hunde: 2 Emner: 142 Svar: 3.624
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 266 Hunde: 2 Emner: 162 Svar: 5.585
Det er i forskellige " stadier " Nogle gange skal der ikke gøres noget, og man skal til et tjek ca ½ år efter.
Andre gange, skal man til yderlige undersøgelser, og måske have en lille operation, et keglesnit.
jeg har selv fået fortaget et keglesnit. Jeg mærkede intet til det efter operationen, og har været til kontroler siden, og alt ser normalt ud. Nu skal jeg kun til kontrol hvert år som normalt.
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.827
Jeg gik så med den skræk i 3 uger, hvorefter jeg blev kaldt til yderligere undersøgelse. Og mens jeg ventede på at komme ind til den, sagde en jævnaldrende sygeplejerske; "Nårh, celleforandringer, ja, det er jo meget normalt i vores alder.." Der faldt en kampesten fra mit hjerte og nøje undersøgelser og yderligere kontroller afslørede intet alarmerende.
Nu 25 år senere, har jeg stadig en sund og rask livmoder:-D
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 377 Svar: 3.127
Men tag det ganske roligt.
Celleforandringer er ikke kræft - blot noget man lige skal have tjekket op på. Det er et forstadie og som oftest ikke spor at være bekymret for.
Jeg fik foretaget et keglesnit og har intet mærket til det - har været til 2 kontroller nu og alt ser helt fint og normalt ud.
Så tag du det bare roligt.
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 56 Svar: 811
jan 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 83 Svar: 192
Jeg har fået en akut tid allerede imorgen. Så nu er jeg mere nervøs ;( Men Håber på det bedste og at det bar var et afbud, som jeg så kom ind til istedet, fordi jeg ringede derned. ;(
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.204
Jeg fik foretaget et keglesnit, og i de næste 4 år, var jeg til kontrol en gang om året. Nu er jeg nået ned til almindelig kontrol hvert 3. år.
Der har aldrig været noget siden.
Matilde, tror du kan tage det helt roligt med lægen, hun vil sikker blot forklare dig, hvad der skal ske. Det er en gynækolog, som foretager et keglesnit.
jan 2008
;( ??
Jeg kan bar ikke lade være med at blive nervøs. Men kan godt høre der er mange der har prøvet det ;(
apr 2008
For mig gjorde det ikke ondt, hverken før eller efter.
Stod der i brevet noget om, om det var svage, moderate eller stærke celleforandringer?
feb 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 148
Men som ALLE de andre siger, så er celleforandringer i livmoderhalsen (ikke livmoderen) "bare" et forstadie, det er altså IKKE kræft, men hvis man ikke får det fjernet eller får det undersøgt kan det på længere sigt udvikle sig til kræft.
Jeg syntes du skal tage det som noget positivt at du allerede har en tid i morgen, mange går og venter flere uger inden de kan komme til lægen og få ordentlig besked, og den ventetid er den værste.
Jeg har ikke selv haft celleforandringer (7,9,13) men jeg ved at det er en meget kendt problem som mange kvinder har været igennem.
Jeg har en veninde der var igennem den store tur med keglesnit og derefter en yderligere operation og kort tid efter blev gravid og den dag idag har den sødeste lille søn og trives selv ganske fint.
Så det er heller ikke ensbetydende med at det ændrer på fertiliteten, det kan det i nogle tilfælde gøre, men langt fra alle:)
Jeg håber på det bedste for dig!!!!
jan 2008
Sekretæren nede ved gynækologen sagde at det var atypiske celler og skulle undersøges nærmere. Hun sagde ikk noget om noget stadie ;S
Tak for alle beskederne, Det hjælper faktisk en hel del.
apr 2008
Da jeg var det igennem, fik jeg nemlig af vide efter første undersøgelse, at det være moderate til sværre celleforandringer.
Men krydser fingre for dig, det skal nok gå
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 161
jun 2007
jun 2007
jun 2007
jan 2008
Undersøgelsen vede gynækologen gik rigtigt fint. Jeg får svar på onsdag, hvor slemt det er.
Men jeg må indrømme at jeg har grædt meget. Har grædt mig i søvn hver aften i snart en uge nu ;(
Men jeres svar hjælper meget. Og BIRGITTE, din historie er rigtig fin.
Jeg vil også invistere i den såkaldte HPV vaccine, så jeg måske kan forebygge det
Celleforandringer i livmoderen?