Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Celleforandringer i livmoderen?
  • #1   8. jun 2011 det behøver slet ikke at være noget alvorligt, men sørg for at der bliver holdt øje med det eller få det behandlet. God bedring

• #2   8. jun 2011 Har lægen ikke skrevet, om der skal gøres noget ved de celleforandringer?

Det er i forskellige " stadier " Nogle gange skal der ikke gøres noget, og man skal til et tjek ca ½ år efter.
    Andre gange, skal man til yderlige undersøgelser, og måske have en lille operation, et keglesnit.

jeg har selv fået fortaget et keglesnit. Jeg mærkede intet til det efter operationen, og har været til kontroler siden, og alt ser normalt ud. Nu skal jeg kun til kontrol hvert år som normalt.

• #3   8. jun 2011 Jeg fik for mange år siden også sådan et brev,og var selvfølgelig skræmt fra vid og sans!!! Vi kan nemlig ikke lade være med at tænke kræft, død og ødelæggelse.
    Jeg gik så med den skræk i 3 uger, hvorefter jeg blev kaldt til yderligere undersøgelse. Og mens jeg ventede på at komme ind til den, sagde en jævnaldrende sygeplejerske; "Nårh, celleforandringer, ja, det er jo meget normalt i vores alder.." Der faldt en kampesten fra mit hjerte og nøje undersøgelser og yderligere kontroller afslørede intet alarmerende.
    Nu 25 år senere, har jeg stadig en sund og rask livmoder:-D

• #4   8. jun 2011 Jeg fik samme brev for 2 år siden og ligesom du blev jeg ked og nervøs.
    Men tag det ganske roligt.

Celleforandringer er ikke kræft - blot noget man lige skal have tjekket op på. Det er et forstadie og som oftest ikke spor at være bekymret for.

Jeg fik foretaget et keglesnit og har intet mærket til det - har været til 2 kontroller nu og alt ser helt fint og normalt ud.

Så tag du det bare roligt.

• #5   8. jun 2011 Min søster havde også celleforandringer. Så fik hun lavet et keglesnit mener jeg det hed, og det viste sig ikke at være noget farligt smiley

• #6   8. jun 2011 Tak for alle de opmuntrenen beskeder.

Jeg har fået en akut tid allerede imorgen. Så nu er jeg mere nervøs ;( Men Håber på det bedste og at det bar var et afbud, som jeg så kom ind til istedet, fordi jeg ringede derned. ;(

• #7   8. jun 2011 Jeg havde samme tanke som dig, da jeg fik en opringning fra min læge for 6 år siden. Men tag det helt roligt, mange kvinder oplever det. Og jeg blev faktisk overrasket over, hvor mange i min familie og vennekreds, som har fået lavet et keglesnit.
    Jeg fik foretaget et keglesnit, og i de næste 4 år, var jeg til kontrol en gang om året. Nu er jeg nået ned til almindelig kontrol hvert 3. år.
    Der har aldrig været noget siden.

Matilde, tror du kan tage det helt roligt med lægen, hun vil sikker blot forklare dig, hvad der skal ske. Det er en gynækolog, som foretager et keglesnit.

• #8   8. jun 2011 Det er netop en akut tid ved gynækologen jeg har fået allerede imorgen
    ;( ??

Jeg kan bar ikke lade være med at blive nervøs. Men kan godt høre der er mange der har prøvet det ;(

• #9   8. jun 2011 Jeg tror altså ikke du skal være nervøs. Du skal sikkert bare have lavet et keglesnit i morgen.
    For mig gjorde det ikke ondt, hverken før eller efter.
    Stod der i brevet noget om, om det var svage, moderate eller stærke celleforandringer?

• #10   8. jun 2011 Selvfølgelig er du nervøs, der er en forandring i din krop, og ja selvfølgelig bliver man bange og nervøs!
    Men som ALLE de andre siger, så er celleforandringer i livmoderhalsen (ikke livmoderen) "bare" et forstadie, det er altså IKKE kræft, men hvis man ikke får det fjernet eller får det undersøgt kan det på længere sigt udvikle sig til kræft.
    Jeg syntes du skal tage det som noget positivt at du allerede har en tid i morgen, mange går og venter flere uger inden de kan komme til lægen og få ordentlig besked, og den ventetid er den værste.
    Jeg har ikke selv haft celleforandringer (7,9,13) men jeg ved at det er en meget kendt problem som mange kvinder har været igennem.
    Jeg har en veninde der var igennem den store tur med keglesnit og derefter en yderligere operation og kort tid efter blev gravid og den dag idag har den sødeste lille søn og trives selv ganske fint.
    Så det er heller ikke ensbetydende med at det ændrer på fertiliteten, det kan det i nogle tilfælde gøre, men langt fra alle:)

Jeg håber på det bedste for dig!!!!

• #11   8. jun 2011 Nej der stod ingenting i brevet. Kun at der var cellerforandringer.

Sekretæren nede ved gynækologen sagde at det var atypiske celler og skulle undersøges nærmere. Hun sagde ikk noget om noget stadie ;S

Tak for alle beskederne, Det hjælper faktisk en hel del.

• #12   8. jun 2011 Matilde, så tror jeg faktisk bare, at de tager en ny prøve, for at være sikker på, at der nu også er celleforandringer. Det kan sagtens være, at en ny prøve viser, at alt er normalt så.
    Da jeg var det igennem, fik jeg nemlig af vide efter første undersøgelse, at det være moderate til sværre celleforandringer.
    Men krydser fingre for dig, det skal nok gå smiley

• #13   9. jun 2011 Jeg har haft celleforandringer 2 gang, og er blevet opereret for det. Den første gang, fik jeg foretaget et celleskrab på sygehuset. Jeg fik så et brev, fra sygehuset om at jeg skulle møde op, da der var fundet celleforandringer. Vel ankommet til sygehuset, møder jeg en mega sur pige som siger, at jeg skal sætte mig ind så vil lægen komme og tale med mig. Lægen siger så at der er fundet celleforandringer, men det er ikke noget jeg skal være bange for,oppe i livmoderen der laver det de kalder et lagkage snit, der hvor de dårlige celler er. Det er alt sammen noget der forgår under fuld narkose. Det er noget der tager en dag, og jeg vil få brev om hvornår operationen skal forgå. Efter 8 dage får jeg brev om at jeg skal indlægges, og jeg blev lagt i narkose. Da jeg vågner igen, kom lægen og sagde til mig at jeg skulle til kontrol hver 3 månede i et år, og så 1 gang hver ½ år, og så eller igen når jeg blev indkaldt til ny test hver 3 år. Anden gang fik jeg lavet prøven hos mig egen læge, og fik det fjernet . Nu køre jeg på 12 år uden cellefoandringer, men får stadig meddelse hver 3 år om at få lavet testen, og jeg siger med glæde ja. Celleforandringer kan på lang sigt ( hvis man ikke for det fjernet) med tiden udvikle livmoderhalskræft, så jeg får det tjekket med glæde, for at være sikker på der ikke er noget alvorligt galt. Så ta den med ro, og med opløftet pande, det er en god ide med sådan en prøve, så man er sikker på at man der ikke er noget galt den vej smiley

• #14   9. jun 2011 Livmoderhalsen er det jo smiley

• #16   9. jun 2011 Er bare glad for at kunne berolige, for der er mange incl mig selv, der gik med mange grumme tanker......Tak for rosen. smiley

• #17   9. jun 2011 Og nu når vi er ved det smiley Jeg har selv lige været indlagt 1 døgn, men det var ikke celleforandringer denne gang.Jeg havde mega kraftige menses i en periode på næsten 1 år. Så jeg blev sendt til gynægolog. Hun fandt så ud af at jeg havde en polyp oppe i livmoderen, og den skulle så opereres væk. Og så skulle jeg ha min slimhinde fjernet for det kan også formindske min blødninger. Jeg blev så indkaldt til sygehuset, og fik en rigtig god forklaring på hvad der skulle laves. Så fik jeg en injektion i mit maveskind, det var en pille/kapsel som skulle gøre at min slimhinde ville blive tyndere, for så var den nemmere at fjerne. Når jeg havde fået den fjernet , så ville jeg enten få en meget lille menses eller osse vil den helt holde op. ( Jer er kun 50 :p) Men jeg blev så opereret. Da jeg er oppe igen og gå ½ time efter operationen siger lægen til mig at de også havde fundet en muskelknude, men det var ikke noget jeg skulle værer bange for. Men jeg måtte gerne ta hjem, og jeg ville få svar på den polyp om der var noget i den. Og brevet kom, og der var intet i den ovehovedet.. og nu er der gået 1½ månede og jeg har ikke haft min menses endnu... så jeg håber og ber til jeg aldrig får det igen... :D.... Når man først er oppe og bruge 2 dobbelt pakker natbind i døgnet, og har 14 dage fri, ja så ender det dælme med, man går som om man har været ude og ride i 20 dag i træk.. Bare lige en lille historie om ... smiley

• #18   11. jun 2011 jeg vil godt sige TUSIND tak for jeres svar.
    Undersøgelsen vede gynækologen gik rigtigt fint. Jeg får svar på onsdag, hvor slemt det er.

Men jeg må indrømme at jeg har grædt meget. Har grædt mig i søvn hver aften i snart en uge nu ;(

Men jeres svar hjælper meget. Og BIRGITTE, din historie er rigtig fin.
    Jeg vil også invistere i den såkaldte HPV vaccine, så jeg måske kan forebygge det smiley

Kommentér på:
Celleforandringer i livmoderen?

Annonce