{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.770 visninger | Oprettet:

Mistanke til lungebetændelse - lægevagten?? {{forumTopicSubject}}

Kære HG'er,

Normalt skal der meget til før jeg søger læge ( forstå mig ret ), men det skal virkelig stå rigtig skidt til før jeg går til lægen og bliver tjekket..
Så nu vil jeg egentlig gerne høre jeres mening...

Jeg startede med at ligge mig syg i onsdags, med snotnæse, og alm. utilpashed. Tænkte at det nok bare var en ganske alm. forkølelse. Natten til torsdag bliver min søvn afbrudt af hosteanfald, og torsdag har jeg den her smerte i lungerne/brystkassen, og har vejrtrækningsproblemer i den forstand at, jeg har svær ved at trække vejret helt ned i lungerne uden at det gør ondt. Jeg var desværre for sent ude mht akuttid hos min egen læge, så jeg fik kørt nogle citroner indenbors ( presset i en kop varm vand ) og tog noget mucosolin ( staves ?? ) som er et slimopløsende hostemiddel. Jeg har ikke haft mulighed for at tage min temperatur, men har haft feber lign. syptomer såsom ondt i hele kroppen, utilpas, skiftevis svede- og fryse-ture, og fuldstændig sløv og uoplagt.

Fredag føler jeg så at jeg er i bedring, da jeg ikke synes at mærke smerter i lungerne længere. Feber symptomerne, hosten, og løbende næse er der dog stadig.

Lørdag føler jeg igen en form for bedring, men stadig det samme som fredag. Lørdag aften får jeg så nogle kraftige smerter i lungerne/brystet igen, som føles som sidestik. Det går i sig selv igen efter kort tid, og nu idag, søndag, har jeg igen smerte i lungerne. Ikke så voldsom som igår aftes, eller i torsdags, men det kan da mærkes, specielt når jeg trækker vejret dybt.

Kan dette være tegn på lungebetændelse, og ER jeg virkelig i bedring ( som jeg prøver at "bilde" mig selv ind ) eller bør jeg kontakte lægevagten?? Det er jo helligdag imorn, så jeg kan først komme til min egen læge igen tirsdag.

På forhånd tak.

Cecilie :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mistanke til lungebetændelse - lægevagten??
Kommentér på:
Mistanke til lungebetændelse - lægevagten??

Annonce