HG-deroute? {{forumTopicSubject}}
Jeg har mere en en gang oplevet, at der er lagt en ny stil for dagen hvad angår moderation af siden.
Jeg husker en periode her på stedet, hvor der blev reguleret på samme vis, og husker det som værende en kedelig, konfliktfuld og ærgerlig periode.
Jeg ærger mig over, at der fra HA's side nu slettes enkeltindlæg i debatterne, der vurderes til at være over, en for brugerne, udefineret grænse også selvom tråden i sig selv ikke er specielt højtkørende.
Er det mon sådan, man i virkeligheden ønsker HG i fremtiden?
For mig sætter det nogle tanker i gang om stedets værdi som debatforum.
Hvad med Jer andre?
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.765
Jeg har respekt for HA'ernes arbejde normalt, men må godt nok indrømme at jeg er blevet noget chokeret i de sidste par dage..
Jeg kan ikke forstå hvorfor man vælger at gå ind og slette en masse enkelte indlæg som måske ikke er super positive, men efter min mening heller ikke gå over grænsen for hvad der er tilladt ifølge HG's regler..
At det har udviklet sig på en sådan måde, gør at jeg de fleste af gangene helt lader være med at besvare i et opslag hvor jeg egentlig har en mening/holding, for jeg kan ikke længere finde ud af reglerne herinde, og gider ikke blive udstillet som en der træder over de usynlige grænser..
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Når det bliver for subjektivt, så bliver det også "farligt" for debatten og for freden - for der vil altid opstå konflikter i kølvandet på en subjektiv vurdering.
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.765
Igen helt enig!
Og det bærer de sidste dage jo tydelig præg af..
Brugerne blir meget oprevet over disse langt fra objektive handlinger, og føler sig trådt over tæerne på uholdbart grundlag..
Jeg synes det er en skam at så god en side skal køres mere eller mindre i sænk fordi man ikke kan forholde sig objektivt til sagerne der kører herinde.. For det blir altså noget rod når en HA ud af til ser ud til at tage side i debatterne..
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 52 Svar: 1.316
Regler er jo i dén grad også blevet omgået, her på siden i lang.
Jeg synes det er brand ærgeligt, at nye brugere bliver haglet ned og skræmt væk, efter deres første tråd..
vel er de måske uvidende, grønne, muligvis direkte dumme nogle gange, men det giver nu ikke "hylekoret" retten til at nedgøre dem, i god tone naturligvis
Jeg tænker der har været forsøgt med advarsler og henstillinger, de er taget til efterretning, sproget er i en grad blevbet modereret, men budskabet forbliver det samme.
Det ville jo også være træls hvis forummet ender med at være for en lille skare af enige brugere, hvor andre kan have mere end svært ved at følge det personlige fnidder, som her flyder med.. det kan være svært nok, hvis man blot har holdt et par fridage herfra
aug 2006
Vi har jo prøvet det - og den nuværende gruppe HA'er blev jo sammensat nærmest som en reaktion på det.
Så det er kedeligt at se det samme skidt udvikle sig igen :o(
aug 2006
aug 2006
Det ærgrer mig voldsomt, for jeg har virkelig været tilfreds...
jul 2009
Jeg ser ikke de mange repræsenterede meninger, mere en form for rettroenhed, som imo er mindst lige så farlig, som subjektive ha'er..
For lige at komme med et yndet kage metafor, er det at sammenligne med.. at alle synes kanelsnegle er mums..eneste forskel er, om man foretrækker brun, eller hvid glasur på sneglen
jul 2009
så får vi jo netop alt det personlige fnidder.
Kunne man ikke bare være enige om, at være åbne, positive, nysgerrige og oplysende om muligt..
Som min farfar engang sagde- "har man ikke noget godt at sige til et menneske, skal man overveje at holde sin mund"
aug 2006
Der da et ton af irrelevante indlæg hvor brugere nærmest bliver afhørt inkvisitorisk - noget jeg slet ikke fatter folk gider - men at lade en moderator vurdere ikke bare ord, men også hensigt er en virkelig farlig vej at gå, hvis man gerne vil opleve en smule meningspluralisme.
Ja, der er en slags holdningsmode herinde - eller rettere flere. Er det så slemt at man følger en kultur? Gør man ikke altid det, når man er i samvær med mennesker og IKKE bliver begrænset i sit udtryk?
Hvorfor er det så slemt, at der er forskel på os?
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1330 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.773
aug 2006
Det, der er nyt er, at det praktiseres som det gør.
aug 2006
Det, der har været sket de sidste dage har været voldsomt subjektivt og ikke noget, man lige umiddelbart kan finde belæg for i reglementet. Af den grund går jeg ud fra, at der heller ikke har været frysninger.
Det har ene og alene været en form for censur - og nogle gange steder, hvor det slet ikke har været nødvendigt.
Det er da kedeligt.
Jeg er IKKE enig med dig, at det har været nødvendigt.
aug 2006
Er der den mindste sandsynlighed for, at eventuelle stridende parter holder op med at strides ved at HA'erne begrænser deres ytringer (måske rettere nogles ytringer)?
Bliver der generelt ro på HG ved at man træffer subjektive vurderinger af hensigten bag folks indlæg og sletter dem uden varsel?
Jeg tror det ikke...
Som i hundetræning - man skal gøre det, der virker. Og det, der gøres nu virker stik modsat hensigten.
Vi har set det før, og det blev kaos.
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.362
aug 2006
jun 2004
Jeg mente - en TS kunne
aug 2006
aug 2006
Fortolkningen af reglerne har været hamrende gode i lang tid - man har nemlig IKKE tyet til at lave subjektive vurderinger, og det er for mig at se en meget kedelig deroute, som kommer til at koste en helvedes masse konflikter i fremtiden.
Er det det HA'erne og store Admin vil - be my guest. Jeg mener ikke det er gennemtænkt.
mar 2008
Følger: 77 Følgere: 75 Hunde: 9 Emner: 1.503 Svar: 10.017
sådan er det altid i perioder - og i de perioder bliver der efterfølgende slået hårdere ned på tonen - ytringer osv osv.
der er ikke nogen der er fredet og ikke nogen der har flere rettigheder - et af redskaberne er at slette enkelte indlæg -
og så vil jeg lige henstille til brugerbetingelserne.
1.10. Hjælpe-admins, hvad er det?
På HundeGalleri.dk er der et antal hjælpe-administratorer, som du kan kontakte for at få hjælp.
Hjælpe-administratorer er brugere fra HundeGalleri.dk, som hjælper med sidens drift samt kontakten til brugerne. De er her for at holde ro og orden og medvirke til at brugerbetingelserne overholdes. Hvis du har problemer eller spørgsmål til nogle af de ting, du ser eller oplever på HundeGalleri.dk, kan du derfor med fordel skrive til en hjælpe-administrator. Det kan f.eks. være vedrørende:
Dårlig opførsel
Fjernelse af uønsket indhold
Frysning eller lukning af brugerkonti, som ikke overholder betingelserne
Indlæg omhandlende administrator eller hjælpe-administratorer’s handlinger er uønsket i Forum. Vil man klage over en hjælpe-administrator kan man benytte kontaktformularen øverst på siden. Alle mails bliver ikke besvaret, men alle mails bliver læst og vurderet og vi foretager derefter de handlinger vi mener, er nødvendige.
Hjælpe-administratorer har dog ingen mulighed for at hjælpe brugerne med info og support til oprettelse og aktivering af profiler. Ved spørgsmål vedr. dette må der rettes henvendelse til administrator via kontaktformularen øverst på siden.
Du kan kontakte en hjælpe-administrator via linket ’Hjælpe-admins’ øverst på siden. Her kan du skrive beskeder til de enkelte hjælpe-administratorer. Undlad venligst at skrive beskeder under Hjælpe-administratorernes hunde da disse forbeholdes almindelig hundsnak.
aug 2006
Det bliver en hård tid ;o) - Mest af alt for Jer HA'ere.
mar 2008
men så an man jo skrive til en af de andre ha'er
husk lige på at det altså er frivillige der sidder på ha'pinden - med job - familier hunde osv ov der skal passe. derfor er en online ha ikke ens betydende med en aktiv ha.
ch - begrundet mistanke - ofte...
jun 2004
aug 2006
At slette enkelte indlæg er afsindigt ødelæggende og det er et radikalt værktøj at tage i brug.
Jeg undrer mig især over, at man forsøger at adfærdsregulere på baggrund af konkrete konflikter i tråde, der intet har med de konflikter at gøre...
Men igen - det er jeres sag, og det er også Jer, der skal tage arbejdet med konsekvensen af de beslutninger.
jun 2004
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.576
Hvis du har noget at udsætte på mine dispositioner så er du velkommen til at skrive til mig privat eller til admin. Hvad er formålet med sådan en dabat?
Ja jeg har været eneste aktive HA de seneste par dage, og ja jeg har slettet indlæg fordi de enten ikke har tjent andet formål end at sætte gang i en debat og tilbagevendende komme med referencer til andre tråde hvor brugerne har været uenige.
De indlæg har jeg slettet så tråden kunne bevares og fordi personlige intriger ikke vedkommer HG og det må folk altså tage indbyrdes som de voksne mennesker de nu engang er.
Jeg har også slettet indlæg, der har tolket på en persons opvækst manglende kærlighed og andre ytringer som bruger ikke har den mindste forudsætning for at udtale sig om, og derfor irrelevant for en dabat.
Det er ALTID HG´s regler der ligger til grund for vores beslutninger og de vil alltid være truffet på vores skøn/vurdering da der ikke ligger faste regler for hvilke gloser etc man må benytte sig af i en debat.
/ Trine
aug 2006
Formålet med debatten er at høre andre menige HG-brugere om, hvordan de forholder sig til den nye måde at moderere sitet.
"... og derfor irrelevant for en dabat."
Se DET er pointen... At nogen skal lave den bedømmelse er skræmmende....
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Det er klart at der strammes ind over for visse brugere når det ikke har virket at mægle i trådene eller advarsler ignoreres. Så viser man tydeligere at man altså mener det man skriver og ikke bare siger fyfy og lader tråden blive ødelagt. Det er altså for passivt, taget i betragtning at det er HA'erne der i princippet skal styre tonen. Når sagen kan droppes (eller diskuteres pænt) så er der hellere ikke mere HA-diktatur inde over.
Det er altså også lidt pudsigt at det altid er HA'erne der er aberne når der udbryder konflikter mellem parterne herinde, selvom vi ikke hverken deltager eller interesserer os for det emne der skændes om. Når begge sider beskylder den samme HA for at holde med "den anden" fordi der bevidst provokeres i en tråd så.. ja, hvad så.. velkommen til HA hvervet.
En smule selverkendelse fra brugernes side om at i altså IKKE ved hvem der får advarsler, eller hvad der snakkes om med admin og de andre HA'ere, kunne nok række temmeligt langt.
Og så er der også en forskel på hvad en HA ytrer i forum i form af meninger, og hvad HA'en rent faktisk bedømmer. Der er ikke noget skræmmende i at nogen synes at debatten er irelevant (det kan man hellere ikke få slettet en tråd for).
jan 2006
Min handlemåde er ikke anderledes end den har været hele tiden - jeg har dog forsøgt efter bedste evne, at efterleve brugernes ønske om at bevare en tråd og henstille til debattørerne til tråden fremfor at slette den, og tro mig min erfaring fortæller mig at det var en gevaldig fejl.
aug 2006
Men jeg tager da bestemt den nye måde at gøre tingene på til efterretning og vurderer, om jeg gider at lave indlæg, som senere af andre end trådstarter skal dømmes relevante eller irrelvante...
Nu er dette blevet en HA-tråd. En diskussion med HA'erne er IKKE relevant for mig og for den debat jeg har ønsket i denne tråd....
Så hvad gør vi ved det?
aug 2006
Det, jeg godt kunne tænke mig nu var, at de indlæg, der ikke er relevante for mit tema, som jeg vurderer det bliver fjernet...
Bliver nødt til at køre lidt.. Jeg er meget spændt på at se, hvad der er sket med min tråd, når jeg kommer tilbage.
aug 2006
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Derfor jeg også blev dybt forvirret da jeg åbnede en tråd for at læse og deltage i en debat og så finder at ALLE i tråden til at starte med er 100% enige selv om emnet ellers var et hvor der VAR lagt op til debat ...
Det er ikke en debat hvis udelukkende brugere hvor alle er enige må deltage ..
Først et stykke nede i tråden fandt jeg ud af at det var HA'erne der havde sikret sig at alle var enige ved simpelthen at slette alle indlæg der ikke var enige med TS ...
Og jeg blev såå ked af det for det ødelægger alt hvad HG er og har været for mig ...
Jeg tænker mange andre der heller ikke er med i nogen konflikt lige som mig åbner tråde og finder disse værdiløse nu og i fremtiden (såfremt der herinde skal herske censur) da der kun vil blive repræsenteret en bestemt lille gruppes holdninger som svarer til dem der udøver censur ..
Faktisk ser jeg det som en form for chikane at ytringsfriheden herinde tages fra en bestemt gruppe ellers meget aktive brugere ..
Det er de aktive brugere der holder forummet i gang og får flere personer til.
Da KatteGalleri gik ind og udførte stram censur og chikane af de mest aktive brugere forsvandt disse og dermed døde forum i forhold til hvad det havde været, fuld af liv ... Mange stoppede med at bruge sitet da dette ikke længere var et sted hvor man kunne tale frit og reglerne var for uklare ...
Jeg ønsker IKKE dette for HG !!
jan 2006
JEg har slettet mange indlæg og tråde de sidste par dag og det er på opfordring af begge grupper herinde, men sjovt nok er det i orden når man selv har rettet henvendelse till HA for at få slettet indlæg eller en tråd. JEG GIVER OP!!! SUK
okt 2007
Jamen hvad med at slette når der reelt er behov for det og ikke for at behage enkelte brugere?
Vær OBJEKTIV og lad være at lade dig manipulere til at handle af en bruger der i øjeblikkets hede er oppe at køre og handl. kun når der reelt er regelbrud.
jan 2006
Men som jeg har sagt det mange gange nu vil jeg ikke forsøge mig som børnehavepædagog mere for eftertiden sletter jeg tråden og fryser dem som overtræder hg´s brugerbeetingelser.
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
Og jeg skal gerne indrømme, at jeg har været en del af den konflikt, der har kørt/kører herinde. Og jeg ved godt med min fornuft, at det klogeste ville være at ignorere provokationer, men jeg er kun et menneske, og jeg bliver vred, når der bliver gået personligt efter dem, jeg holder af,- så kan det være svært at indstille hovedet på "ignorer". Og der konstant bliver smidt pytter af benzin på bålet. Og nej, jeg er IKKE hellig - jeg vedgår gerne min part i "svineriet".
Jeg er så ikke typen, der beklager min nød til HA'ere, men foretrækker at klare det som de voksne mennesker, som vi forhåbentligt alle sammen er?
Censur og forsøg på meningsdannelse - og helt subjektivt og set fra min synsvinkel - holden hånden over enkelte personer - er kun med til at optrappe konflikten og virker derfor stik imod hensigten.
Jeg finder det tankevækkende, at to neutrale og objektive personer, som CH og Sanne finder udviklingen bekymrende..
Hvis det er stilen fremover, at der slet ikke må være debat med kant, så vil jeg da overveje min brugerprofil.
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.040
har siddet lidt på sidelinjen det sidste stykke tid (har jo fået et liv DAMNIT ;O) )
men jeg må også erklære mig enig med CH og Sanne... og nu også Bente....
HG plejer at være så fedt et sted.... hvor folk tager det sure med det søde... der plejer at være plads til alle..uanset hvordan man udtrykker sig (næsten)
og det ER sq en trist udvikling
og jeg løfter nu også øjenbrynet og tager tingene lidt mere alvorligt, når brugere som Sanne og CH slår alarm...
det burde give stof til eftertanke, at to så neutrale brugere, åbner munden omkring dette emne...
og ovenikøbet starter debatten...
aug 2006
Vi må jo se, hvad fremtiden bringer - om ikke andet, så kan vi alle blive voldsomt gode til at google og sætte links ind, når der stiles spørgsmål i forum....
Så er der vel næppe indlæg, der bliver slettet...
jun 2004
Jeg syntes det er "hærværk" at henvende sig til HAérne med mindre det drejer sig om de klokke klare regler, børnelokkere og i den dur.
At der bliver luftet frustrationer og meninger - so what? Det gør der nu engang også IRL
jun 2004
mar 2006
At man ikke vil gå til HA'erne må man helt selv om, men man kan ikke forvente at HA'erne ser passivt til hvis der er belæg for en reaktion - og er man selv med til balladen, så kan man ikke bagefter komme og brokke sig over at man også får en løftet pegefinger. Man får også sjældent lov at holde råbekamp på offentlig gade ret længe før politiet kommer og skiller det ad - selvom man selv synes at det gik fint nok. Her må man lære at verden ikke kun drejer sig om os enkeltpersoner, men at vi faktisk også kan være generende for andre.
Trådene er ikke de deltagendes private domæne, så hvis man vil slynge med mudder er man velkommen til det et sted hvor de titusindvis af andre brugere herinde kan blive fri for det.
Kunne folk holde sig til meningerne kom HA'erne nok sjældent på bane, hvilket også er tilfældet indtil de store intriger rammer forum. Støvet når ikke engang at lægge sig før der oprettes tråde om regelændringer og HA-ernes magtmisbrug. Så går der et par dage, tingene falder stille og roligt ned, alt går tilbage til som det plejer, og folk klapper hinanden lidt på ryggen over at opråbstråden fik sat HA'erne på plads.
Ikke at det slet ikke gør nogen forskel, men reglerne ændres kun ovenfra, og det har HA'erne ikke indflydelse på. Dvs at sletningerne fortsætter så længe fnidderindlæggene gør.
Det her er sket op til flere gange i løbet af min tid som HA (og også en del gange før - jeg ved ikke om i kan huske dengang vi allesammen havde censur-avatarer?), og der er ikke noget nyt i hverken den konflikt som tråden bygger på eller selve tråden. Dog vil jeg sige at tonen er væsenligt pænere, så der kan nok rent faktisk komme noget konstruktivt ud af denne tråd.
Så når i skriver om hvordan HG har været indtil nu, skal i lige huske at dette ikke er noget nyt fænomen. Det sker jævnligt, men vi kommer på en-eller-anden måde ganske fint igennem det allesammen.
Hvad det er for nogle holdninger i mener at man ikke må ytre kunne til gengæld være interessant at høre om. Mig bekendt kan man være for eller imod lige det man vil, bare man kan sige det på en ordenlig måde (altså, uden at drage personfnidder ind i det). Folk er fint sluppet afsted med at tale for/imod diverse slags avl, import, trlningsmetoder, og endda også dyresex. At man ikke må kalde sine moddebattører "k*lling" eller beskylde dem for dyrplageri fjerner ikke retten til at sige sin mening om emnerne.
Hvad er det helt præcist der censureres, og hvordan finder vi balancen så vi kan få styr på tonen, stoppet det offentlige personfnidder, og bare generelt kunne holde ud at være her allesammen?
jun 2004
mar 2006
Man kunne evt lave en karantænegruppe, hvor man kommer i stedet for at blive frosset. Så kan man KUN skrive i den gruppe, og man lukkes først ud når man har fundet et kompromis med "modstanderen".
LOL.. Så skulle folk nok passe tonen. Sikke en straf.
Alfisten
OK. Jeg kan nok ikke hjælpe dig med en forklaring der, da jeg ikke var online - men måske er konteksten relevant. Hvis en tråd opfattes som en fortsættelse af en slettet tråd bliver den ofte slettet herinde. Mere tror jeg desværre ikke at jeg kan bidrage med til det konkrete eksempel.
jun 2004
aug 2008
Så måske er en løsning "De udstødtes gruppe" - ha ha
mar 2008
det husker jeg nemlog tydeligt da det var en af mine første hg nedsmeltninger som ha'er..
som flere af de andre ha'er skriver - så er der intet nyt under solen - måsen eller stjernerne - tror bare at denne gang har der været flere involveret og derfor er flere ''ramt'' når hammeren falder..
aug 2008
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 1.369
ved slet ikke hvad den nye konflikt der har været her går ud på ..
okt 2007
Men der var konstant nogle som slettede sig for at oprette sig igen og det gav slettede indlæg.
aug 2008
maj 2010
mar 2008
maj 2010
jun 2004
Vil du så være præsident? ;))))
aug 2006
At der nu - i tråde, der er uafhængige af konflikten - bliver slettet indlæg, hvor HA'eren vurderer relevans.
Og det er nyt. Det mener jeg dog, jeg har været længe nok og meget nok på HG til at konstatere.
Jeg mener kun der er EN der kan vurdere hvad der er relevant for en tråd, og det er trådstarter. Denne kan så bruge forskellige midler til at styre debatten, og er det ikke muligt, ja så må man jo kontakte en HA'er.
Hvis det skal være en HA'er, der styrer en debats forløb ved at slette indlæg, der for denne ikke synes relevante, så må man sige, at debatterne bliver væsentligt indskrænkede og ualmindeligt kunstige.
aug 2006
Og hvis der for alvor er noget der styrer en debat, så er det når der fjernes indlæg, der af den ene eller anden årsag vurderes til at være irrelevant af mennesker, der ikke deltager i tråden.
Trådstarters opgave er at styre en debat. Kan vedkommende ikke det, så kan denne henvende sig for hjælp.
Det andet er sgu galt. Og det bliver dyrt for HG, hvis det fortsætter.
jun 2004
jun 2004
aug 2006
I andre, nej.
aug 2006
Peter og Poul skriver ok trådens emne mundkurve.
Frida og Olga tager sig en afstikker til at samle hundelorte op, afledt af, at folk ikke altid gør det, de bør gøre som ansvarlige hundeejere...
VUPTI - så så forsvinder Frida og Olgas indlæg, for det har ikke relevans.
Det er lidt abstrakt, for det er jo præcis sådan, en almindelig sludder udvikler sig.
Men det er måske ikke det, man ønsker længere på HG.
I så fald, så er det famøse link til google rigeligt, når man svarer på et spørgsmål.
Eller et simpelt ja eller nej.
Nemt.... kedeligt. Upersonligt.
aug 2006
aug 2006
mar 2008
der er ingen tvivl om at de indlæg der er blevet fjernet er fra brugere der igennem en periode ikke har kunnet opfre sig ordentligt - og hvor det har været vurderet at de muligvis vil kunne medvirke til at køre uroen videre.
og hvordan vil det kunne blive dyrt for hg.
aug 2006
Mennesker, som ingen part what so ever i noget som helst har fået slettet deres indlæg i flere forskellige tråde.
Desværre er det lidt svært for mig at bevise, eftersom indlæggene er væk - og også en enkelt tråd, så vidt jeg ved.
Jeg husker navnet på en af profilerne fordi jeg skrev det forkert i tråden, men jeg går ud fra, at det ikke er tilladt at skrive dennes navn, da vedkommende ikke er med i denne tråd.
mar 2008
aug 2006
Hvorfor lave om på en strategi, som I dælme har kørt flot og med hård hånd ihvertfald et år fra nu? I har været skidegode. Der har været en balance - men den tipper da fuldstændig over.
Og jeg mener det kan blive dyrt for HG, for det kommer til at koste det, der gør det sjovt at være her for mange af de faste brugere.
Medmindre det da er formålet? At der skal luges ud?
mar 2008
nu prver jeg lige at trække lidt tal frem over hvor ''omfattende'' det problem du henviser til er.
det tager nok lige ti min - skal lige ind i ha systemet og tælle sammen.
mar 2008
men altså - set bort fra de seneseste dage er det med at slette forumsvar altså ikke noget der bruges særlig ofte ved mindre det er på brugernes opfordring.
aug 2006
Hvis det er sådan i fremtiden, at hvert et indlæg bliver scannet af en HA'er for enten slette hensigter eller relevans, så vil det være ødelæggende for rigtig mange herinde.
Så længe det hele beror på subjektive vurderinger og personlig hukommelse i forhold til hvad folk tidligere har gjort, så bliver det en opgave, der kun kan skabe uro. Ligesom den vi så inden den nuværende gruppe HA'ere kom til.
Det handlede også om, at specielt en HA'er havde svært ved at holde sig nogenlunde objektiv og slettede på må og få - ikke når folk overtrådte regler, men når det måske kunne tænkes at vedkommende en gang i fremtiden kunne finde på det.
ELLER at vedkommende måske tænkte noget ulovligt.
Og det er det, jeg ser sker igen.
Det var IKKE sjovt at være her i den periode, og et kostede en bunke rigtig gode medlemmer.
Og uden at være spåkone, så gætter jeg på, at det sker igen, hvis en samlet HA-gruppe tager den metode i brug.
mar 2006
Nu ved jeg ikke hvilken konkrete sag du tænker på, men sidst jeg var inde over en offentlig konflikt var der ikke mindre end 3, og jeg får stadig pb'ere om hvor elendigt et menneske jeg er - den episode vil jeg dog ikke betegne som nedsmeltning, så måske skriver vi ikke om det samme. De tråde kan du ikke se fordi de blev slettet. Forskellen fra dem og denne tråd er tonen, ellers var denne tråd også slettet.
Som udgangspunkt er det ikke i orden at diskutere HA'erne da det kan ligestilles med udhænging, men i dette tilfælde kan i se at vi er i hvert fald 3 der har vurderet at tråden er saglig nok til at stå som en decideret debat. Vi står dog af hvis vi skydes motiver i skoene eller der begynder at tilsvines.
CH
Ja, bestemt kedeligt og upersonligt, men også temmeligt langt fra realiteten. Hvis noget fjernes fordi det er irelevant, så er det gerne fordi der er noget andet bag. TS kan have ment at det var så irelevant at trådene ikke vil mangle - og at det lige så godt kunne være sit eget emne. Det kan også ske at indlægget er borderline tilsvining eller et forsøg på at genoptage en lukket diskussion, altså en fortsættelse af en slettet tråd (hvilket er en form for genpostning).
Der kan også ligge en en overtrædelse af en personlig henstilling bag. F.eks hvis en bruger er blevet bedt om specifikt ikke at bringe emne X op i et par dage (pga at det har medført konflikt flere gange), så vil der blive reageret hvis brugeren gør det alligevel.
Der er forskel på at tråden tager en drejning fordi samtalen følger en naturlig udvikling, til at en bruger hijacker tråden til at køre en personlig kampagne for/imod et-eller-andet som ikke har noget med emnet at gøre. Men ja, vi kommer ikke udenom at HA'erne også, som de dødelige mennesker vi er, har frustrationstærskler der kan nåes når en bruger/gruppe gentagne gange trykker på HA'ens knapper.
Som det er lige nu kan man nok godt sige at det er dyrt for HG, for tonen, og den måde nogle brugere tillader sig at skrive til andre på, gør at der er en del der benytter sig af deres fortrydelsesret inden de rigtigt når at lære forumet at kende (den gælder i 14 dage).
Man kan godt argumentere for at så var det nok også for det bedre hvis de ikke kan tåle mosten, men jeg kan absolut ikke forstå at et hundeforum skal være et sted der kræver hård hud. Der er ingen problemer i at nogle debatter får høj bølgegang - de tråde er fede og giver noget at tænke over så længe det ikke kammer fuldstændigt over. Der er bare ikke nogen grund til at gøre de mere banale emner til katastrofer.
Jeg synes bestemt også at der er en del brugere der ligefrem leder efter undskyldninger for at blive fornærmet, der ikke læser indlæggene ordenligt, der ikke kan argumentere og folk der ikke bør spørge hvis de ikke vil have folks ærlige mening, men det er i min verden ikke nødvendigt at så mange af trådene herinde skal have høje bølger og drama som lige pt. - så bliver det netop et problem i forhold til nye medlemmer. De tør simpelthen ikke vove sig ud i forum af frygt for at en formulering kan misforstås og hele galleriet går til angreb.
Så synes jeg ikke at midlertidige fokus på emner/personer der har skabt problemer er nogen større tragedie. Som sagt, det blæser over så snart der kommer ro på, og det virker lidt som om der ikke har været ret meget gang i den de sdste par dage, så man kan altid håbe.
aug 2006
Og nej - denne tråd skal IKKE være en tilsvining af nogen, hverken HA'ere eller andre.
Det mener jeg slet ikke er relevant, det her er ikke personligt, men en reflektion over de ting, som er hændt, og hvordan jeg og andre opfatter dem. Ikke andet.
Om I vil bruge tråden til noget er jo helt op til Jer - mit naive håb og ønske er, at I ihvertfald overvejer strategien ;o)
mar 2008
det som falder mig for brystet er at du får det til at lyde som om det er en tendens --- altså noget der sker oftere og oftere - og over en længere periode. når jeg har kigget i vores ha log - så er største delen af de svar sletninger der har været foretaget over to dage - efter nogle meget urolige dage..
det passer simeplthen ikke. som du også selv skriver har det jo fungeret rigtig godt i lang tid. også kommer der de her perioder hvor der er en masse uro - også slår vi hårdere ned - også falder der ro på igen og vi luller alle videre med hygge - diskutioner - sjov og ballede - og deler glæder og sorger..
men ja det er da skide træls hvis man ikke får sin vilje - eller får ret hvis man brokker sig til en ha - husk på vi sidder midt i mellem de to parter - og sjovt nok så mener begge parter at vi mangler lige meget opjektivitet. alle føler sig uretfærdig behandlet - og alle syntes ha'erne er nogle dumme k...... der holder hånden over de andre.
lad mig sige det kort -- opfør jer ordentligt - så er der ikke noget der bliver slettet..
har forresten overvejet om det forholder sig sådan at den lige skal have en ekstra gang gas lige her før sommerferien.. synt es altid det er lige før og lige efter sommeren at der er de her tumle uger. *lol*
aug 2006
Jeg har - ud fra de par dages sletninger oprettet en tråd, hvor jeg beskriver min bekymring om den måde at moderere på.
That's it.
Jeg har ikke skumle hensigter med noget som helst, tværtimod.
mar 2008
husk mig lige på det når vi kommer hen omrking slut november
mar 2008
mar 2008
prøver lige igen...
go weekend til jer alle.. vi ses måske i valby i weekenden - opfør jer ordentligt.
aug 2006
Eller måske mest af alt fise af og holde et par dages velfortjent HG-pause ;o)
mar 2006
Jeg synes også at det er fint nok at emnet kommer på bane - denne gang i en tone så man "gider" diskutere med. Det er sundt at der er fokus på tingene, for det er hellere ikke meningen at HA'erne skal føle sig hævet eller bedre end brugerne. Mig bekendt gør vi det hellere ikke, men jeg kan godt forstå at det nogle gange kan virke sådan.
I sådanne tilfælde som nu hvor der ikke bliver lavet en offenltig forklaring på hvad der sker og hvorfor kan man hurtigt komme til at tænke sit, men vi har heldigvis/desværre ikke mulighed for at komme med den slags udmeldinger da det i så fald også bliver udhængning... Og det må vi hellere ikke.
Der er nogle fora der offentliggør hvorfor brugerne er frosset eller smidt ud, men det gør man ikke her netop pga den regel. Her er det op til brugerne selv om verdenen skal vide hvad de har gjort og hvad de har af advarsler.
Det er både godt og skidt. Godt idet brugeren har ret til lidt privatliv, men skidt fordi det giver anledning til at folk selv forbinder prikkerne - med varierende resultater.
(Jeg kæmper en brav kamp for at holde mine indlæg i læsbar længde nu.... Jeg er godt nok frygtelig.. Og jeg taler næsten lige så meget IRL. De af jer der rent faktisk får læst det hele fortjener en medalje)
aug 2008
jan 2006
Vi kan hurtigt blive enige om, at det aldrig er rart nå HA skal gå ind i en tråd og agere mæglere , og det ville være dejligt om man kunne finde ud af at løse sine konflikter indbyrdes uden at skulle indblande hele HG, som jeg ser en tendens til, eller for dens sags skyld HA, men det er nu engang også vores job.
Ja det er muligt jeg har begået nogle fejldispositioner, men da jeg er i korrespondance med de brugere, der er blevet berørt af mine evt fejldispositioner så synes jeg det er nærliggende, at man tager den os imellem fremfor at inddrage hele HG, men det er jo en smagssag.
Nu mener jeg så helt bestemt ikke jeg har slettet indlæg a la dit eksempel, og jeg synes da det ville være rart, at vide hvad du, CH, mener jeg burde gøre, hvis jeg ikke skal tage de henvendelser seriøst som brugerne retter til mig. (Det gælder også begge grupper i sidste tids konflikt herinde)
- Jeg må ikke slette en tråd for så går alle de brugbare råd fortabt.
- Hvis jeg henstiller i en tråd om at man holder tonen (hvilket en bruger herinde engang foreslog mig så trådene kunne få lov at stå) så skal jeg bestemme, hvem der må ytre sig eller ej. Præcis de samme anklager som dem du tager op her har været brugt når jeg har forsøgt mig med den metode.
- Jeg må ikke fryse en bruger, hvilket jeg sjældent gør brug af da der som regel ligger mere til grund for en debat end lige netop den tråd eller sekvens jeg bliver præsenteret for, og dermed vil kunne opfattes som uretfærdigt af den som bliver frosset, men jeg vurderer ud fra det jeg bliver præsenteret for og handler ud fra det (kræver det en tur i fryseren ja så er det sådan det må være).
Jeg har slettet indlæg og tråde fra begge grupper, og dog er det den gruppe der har fået slettet flest indlæg og tråde der har forståelse for mine dispositioner (ikke at det gør mine dispositioner mere rigtig eller forkert, men blot en konstatering).
Desuden står jeg uforstående overfor, at man kan sidde offentligt og debattere og være uenig i mine afgøresler når man selv beder mig om at slette indlæg/personer/ tråde, eller fryse brugere som man er uenig med, og iøvrigt selv gør brug af samme metoder som man har haft oppe til debat i flere af de tråde som jeg enten har slettet indlæg fra eller hele tråden. Det må gå begge veje, synes jeg...
Hvem skal iøvrigt sætte dagsorden for hvad som er i orden at debattere herinde og vurdere om en grænse er overskredet, hvis ikke HA?
Iøvrigt har man rig mulighed for at få indflydesle på hvordan sitet køre ved at melde sig som HA, eller man kan skrive til HA/ Admin med forslag.
CH...
Hvilke konkrete tiltag vil du mener er nødvendigt for at HG kan køre uden konflikter?
Hvordan mener du vi som HA skal tackle situationer hvis vi ikke skal gå ind og vurdere om HG´s brugerbetingelser er overskredet?
Det er ALTID et vurderingsspørgsmål så derfor vil det altid være subvjektivt, men vi bestræber os meget på at lægge en linje der er ens så det kommer alle bruger til gavn.
Derfor debatterer vi også meget ofte i vores HA gruppe de problemstillinger der er herinde.
/ Trine
jun 2004
MJaa - det stiller jeg mig sandlig også uforstående over for - dælme ikke noget let erhverv at være HA -
HG-deroute?