{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Fyldt mad" (til mennesker ;))
  • #2   22. jun 2011 Fyldte svampe smiley det skulle være sigende at det ville være godt, godt nok kan man købe dem færdiglavet mange steder

• #3   22. jun 2011 Daisie - Vær så artigt ;o) Jeg putter dog ikke ost eller noget ovenpå og servere det med tomatsauce eller brun sauce smiley
    http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift-hverdagsmad.php?id=9872%5C

Jean H - Ja det smager super godt. Plejer lave champignoner med hvidløg og tomat på griller :o)

• #4   22. jun 2011 Fyldt squash kan også anbefales! Man kan evt. bare skære dem over, udhule dem, og så fylde dem med frikadellefars. Det kan varieres ved at putte fx. feta, hakkede tomater o.lign. i farsen, og jeg kan godt lide at komme noget ost ovenpå smiley

• #6   22. jun 2011 ej karina det lyder nemt og lækkert smiley

• #7   22. jun 2011 Det er det også smiley

• #8   22. jun 2011 Légumes farci aux herbes de Provence

4 tomater
    4 løg
    4 røde peberfrugter

Til farsen
    3 courgetter
    200 g champignon
    4 fed hvidløg, knust
    150 g rasp
    200 g hk kød (okse, kalv eller svin)
    150 g parmesan, friskrevet
    75 g frisk basilikum, finthakket
    50 g persille, finthakket
    2 stilke estragon, finthakket
    salt og friskkværnet peber

Skær toppen af tomaterne og fjern saft og kerner, men gem både saft og top. Salt tomaterne indvendigt, vend dem om og lad dem dryppe af. Sæt løgene og peberfrugterne på en bageplade og bag dem 20 min. i ovnen. Skær toppen af løgene og udhul dem forsigtigt. Skær peberfrugterne over på langs og fjern stilk og kerner.

Skyl champignonerne og skær dem i skiver. Skyl courgetterne og skær dem i tern. Opvarm olivenolie i en sauterpande og brun kødet. Tilsæt champignon, courgetter og det inderste af løgene. Brun det hele. Skru ned for varmen og hæld tomatsaften i. Lad blandingen småkoge i ca. 25 min. Tag den fra varmen og lad den køle af. Rør parmesanosten i sammen med hvidløg, de friske urter og rasp. Smag til med salt og peber.

Smør en bageplade eller et ildfast fad med lidt olivenolie. Fyld tomater, løg og peberfrugter med kødfarsen og læg toppene på. Sæt de farserede grøntsager på bagepladen, stænk dem med lidt olivenolie og bag dem i ovnen ved 190 C i ca. 30 min. til de er møre.

Retten er lidt besværlig, men smager super godt, hvis man er lidt overskudsagtig smiley

Af nemmere retter er fyldt courgette/peberfrugt også et hit her smiley

• #9   22. jun 2011 Sarah - Det lyder svært hehe :o) Jeg elsker dog at lave mad, så det må jeg servere for nogen gæster en dag jeg har lidt overskud ;o)
    Hvor mange personer er opskriften beregnet til?

• #10   22. jun 2011 Sarah - de første 20 min er det også ved 190 grader

• #11   22. jun 2011 Uh, Sarah, det må jeg absolut prøve engang!! :oD

• #12   22. jun 2011 Karin - Ja, det er det.

Opskriften er til 4-6 personer.

Kommentér på:
"Fyldt mad" (til mennesker ;))

Annonce