14.668 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

Løn hos Telia Løn hos Telia

Nogle der har nogen idé om hvordan lønnen ligger, når de skriver: 'Du får en udfordrende hverdag i en travl virksomhed, hvor du ud over ansvaret for dit eget salgsbudget også kan se frem til en lønpakke bestående af en god grundløn og provision uden loft. Med andre ord: Du kan selv bestemme, hvor meget du vil tjene.'?
Jeg har ingen idé om hvordan en god grundløn er, og hvordan og hvor meget provisionen er.

Håber der er en der kan hjælpe smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løn hos Telia
  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Svar: 1.068
    #1   28. jun 2011 Er det hos Telia selv eller hos nogle af deres eksterne sælgere?

• #2   28. jun 2011 Det er f.eks. Telia i Holbæk der har en forretning.

• #3   28. jun 2011 Provision = Du tjener småpenge på at sælge. Sælger du ikke, får du ikke provision.

• #4   28. jun 2011 Og en grundløn er vist nok en 18.000 kr før skat.

• #5   28. jun 2011 Øv, det var ikke meget alligevel.
    Gad godt vide hvor meget provision man får og hvordan og hvorledes det foregår.

• #6   28. jun 2011 Provision ligger på mellem 30 og 50 kr pr salg. Det foregår ved at du ringer til en kunde, spørger om de vil købe. Ja = Provision. Nej = Ingen provision.

• #7   28. jun 2011 Suzy - Der står også ovenover at det er forretning, er bare mig der kun kender til tlf salg smiley

• #8   28. jun 2011 Det er også butikssalg smiley

• #9   28. jun 2011 Hmm... det er en 37 timers stilling, så mon ikke at man er der når der sker lidt?

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#10   28. jun 2011 Jeg kender ikke noget til deres ordning i butikkerne, men kender flere der har arbejdet i Telia og har været glade for det, så længe det har været hos Telia og ikke deres eksterne sælgere.

Men der findes forskellige provisions ordninger, så jeg vil da råde til at kontakte dem. Nogle hedder grundløn + provision, nogle hedder grundløn eller provision hvis den overstiger grundlønnens størrelse, og den kedelige helt uden grundløn og 0 kr, hvis ikke du sælger - hvilket ikke lader til at være tilfældet her.

Men jeg ved da at det kan lade sig gøre at lave gode penge med en ordenlig provision, for mig er det motiverende og jeg trives med at ansvaret er mit...og at de dovne ryger ud eller falder fra, for det er usandsynligt demotiverende at skulle holde gejsten oppe i en flok der ikke gider smiley

• #11   28. jun 2011 Når i siger eksterne sælgere, er det så de små forretninger der ligger rundt omkring?

• #12   28. jun 2011 Jeg prøver lykken og må jo så tage den med lønnen til samtalen, det er vel okay at spørge ind til(hvis jeg ellers kommer så langt)?

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#13   28. jun 2011 Jeg mener de virksomheder som Telia bruger til deres telefonsalg, hvoraf flere ikke er en del af Telia men bare varetager deres telefonsalg, så nej, ikke butikkerne smiley

Held og lykke til samtale, og husk de dersen sælgertyper er elle vilde med at høre hvor god du er til at motivere dig selv, hvor glad og udadvendt du er, hvordan du glæder dig til at varetage virksomhedens interesser som deres ansigt udadtil, hvor fedt det bliver at kunne sælge et så anderkendt produkt for så vel renommeret en virksomhed, du elsker teamwork og er enormt engageret, du er en god menneskekender og forstår at sætte dig i kundens sted og ikke alene genkende deres behov, men også skabe dem, hvilket Telia jo er den helt rette udbyder til, med deres individuelle løsninger...bla bla bla...alle klicheerne...det vigtigste salg du kommer til at lave der, er trods alt til den jobsamtale smiley

Og pas på trick spørgsmålet om hvad der er vigtigst, gode kollegaer eller god løn...gode kollegaer er altid dejligt, men som en vaskeægte sælger, så lønnen og gode salg mindst lige så motiverende, også af hensyn til Telia!

Og de er ret aggressive hos Telia, sammenlignet med andre teleselskaber, både deres forretningsmetoder og salgsteknikker, forstået på den måde at de er noget mere opsøgende og på. Jeg har arbejdet både for dem og senere med sælgere der har været hos dem længe, og jeg kan love dig for at der er sælgere i blandt, der kunne sælge sand i Sahara...og få dig til at betale med din gamle bedstemor! Så jeg tror godt man må være sådan lidt frisk i det smiley
    Meeen, de har vist omlagt stilen og koncept lidt, efter lidt hug, så måske man skulle rose sin meget servicemindede og løsningsorientere side lidt også!

Jeg er vist lidt miljøskadet...det blev en længere smørre smiley

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#14   28. jun 2011 Og ja, jeg synes sagtens du kan spørge til lønnen, det kan man sagtens gøre på en pæn måde, eventuelt bare hvordan lønordningen er og hvilke muligheder provisionen giver - de fortæller sikkert selv hvad deres sælgere gennemsnitligt hiver ind.
    Min oplevelse er helt klart at en kommende arbejdsgiver reagere positivt på at man selv har spørgsmål og viser interesse, så jeg ville forberede et spørgsmål eller to under alle omstændigheder.

• #15   28. jun 2011 Hehe tak for det smiley
    Må sige at der var en masse jeg kunne bruge i dit indlæg!
    Men altså, der er jo garanteret mange der søger de stillinger sådan som tiderne er. Jeg håber bare på det bedste ... ellers kunne jeg jo altid fortsætte med skolen, gider bare ikke mere.

• #16   28. jun 2011 Perfekt, så gemmer jeg det til spørgsmål smiley

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#17   28. jun 2011 Ja, garanteret, der er rift om pladserne jo smiley

Men lige med den type jobs, som sælger, og måske i særdeleshed Telia, der er der bare nogle ting de bliver ekstra glade over at høre, og jobsamtalen - uden at lyde slibrig - er i høj grad en salgssituation. hvor uglamurøst det end lyder, så er man virkelig nød til sælge sig selv og vise hvor nem man er at gå til.

Nu får jeg det da vist til at lyde som et helt andet slags job, men hvis de får oplevelsen af at du bare kan det der og samtalen bare kører, og måske ikke engang omhandler det du er der for, så ved de, at det er en egenskab du har og kan bruge i dit salg, for du vil helt sikkert opdage, at det er der de nemme salg ligger, der hvor du har en god kontakt med kunden - som min kloge lærer siger, det er ikke produktet de køber!

Læs lidt om koncernen og måske især det her, så du kan slynge nogle guldkorn ud, måske spørge hvordan kunder har taget imod rebrandingen og hvor meget du glæder dig til at være en del af den nye udvikling:

http://telia.dk/omtelia/rebranding og http://telia.dk/omtelia/teliasonera/

De lapper det i sig. De vil så gerne høre om hvordan du ser muligheder osv, i deres virksomhed. Mange rigtig gode sælgere kører i et hurtigt tempo og har et ego der matcher smiley
    Intet negativt, det er jo nok derfor de har succes!

Men jeg har arbejdet med den slags nogen tid nu og har siddet i den der situation et par gange efterhånden, så hvis du skal have en hånd til noget, så skriv bare!

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#18   28. jun 2011 Jeg glemte at tilføje, at jeg godt ved at alle de her klicheer lyder ret i overkanten, men det er helt klart min erfaring, at job som disse og de typer der har succes på den front, skal gåes til, på en helt anderledes måde end måske andre jobs eller brancher...for nogle af dem ér virkelig typer smiley

• #19   28. jun 2011 Uha pas på smiley arbejder selv som telesælger, og det er ikke med min gode mening, de er super til at sælge jobbet, og lover en masse. Grundlønnen er nogen steder kun en garranti hvis du er mødt på arbejde hver dag, og til tiden, et besøg hos lægen, eller et forsinket tog, så ryger den. Du før så evt 500 pr dag du mødt op.

• lillian m
    lillian m Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Svar: 54
    #20   28. jun 2011 selvfølgelig skal man spørge til lønnen det er det du lever af.

• #21   28. jun 2011 I telebutikken i Telia Hillerød mener jeg grundløn en er 16500

• #22   28. jun 2011 Jeanette B:
    Det var sku godt nok ikke meget for en 37 timers stilling.

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#23   28. jun 2011 Suzy:

Ja, ah og til møder man nogle hvor man bliver helt forpustet bare af deres nærvær og fatter ikke at de ikke selv kan følge med!

Egentlig bryder jeg mig selv ikke om de vilde af slagsen, men det er alligevel imponerende at se, når de folder dig ud, for det virker jo åbenbart. "Brugt-vognhandle"-typer er dog den værste, ha smiley

Men jeg tror nu ikke de er heeeelt så på i butikker over for kunden, at formidle gennem telefonen kan nogle gange kræve lidt for meget at det gode, når de er begrænset til at kunne bruge stemmen.

Og hvis de lyver om produktet, så er det ikke sjovt længere jo smiley

Men der findes virkelig nogle personligheder når man beskæftiger sig med salg, det gør der jo alle steder, men wow smiley

Mette J:

Det lyder som en meget normal grundløn, men fat mod, nogle steder giver de nærmest provision for hver kunde du siger hej til.

• #24   28. jun 2011 Blah B:
    Okay, jeg synes bare ikke at det lyder af ret meget smiley

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#25   28. jun 2011 Mette:

Men hvis du kan lave et par hundrede om dagen, så render det også op smiley

• #26   28. jun 2011 Blah B:
    Ja det er selvfølgelig rigtigt nok. Men det skal der vel også betales skat af?

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#27   28. jun 2011 Jo det skal der, og er man provisionslønnet er det nok en god ide lige at tage en snak med skat om det, da det jo kan variere hvad der ruller ind. Jeg ved ikke om det er nødvendigt i den her størrelses orden.

Men i de jobs er det der lønnen ligger, det er sjældent jeg har set en grundløn højere end 18.000 kr.

Men jeg synes helt sikkert at du skal spørge dem ad, så du har en fornemmelse af hvad man hive ind på en dag. Men med en provision der skal man være indstillet på at yde hele tiden, det kan både være motiverende og for nogle enormt demotiverende, men når først de står på kontoen, så kommer den ekstra indsats helt af sig selv smiley

Og så er det jo bare om at få de produkter med højst provision til at være de mest fordelagtige for kunden smiley

• #28   28. jun 2011 Blah:
    Jah, man kan vel altid få en bestemt mobil til at være "den helt rette" til kunden, i bund og grund kan de fleste jo det samme efterhånden.

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#29   28. jun 2011 Mette:

Ja, men jeg kan ikke forestille mig andet end at du får for sim-kort og abonnementer også.

Men jeg ved ikke hvordan de gør i butikkerne.

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#30   28. jun 2011 Suzy:

Ja, meget ligger pludseligt i rutinen...og teknikken. Det er faktisk fascinerende at se de simple virkemidler man kan bruge for at få folk i ja-mode.

Men ja, der er forskellige måder at gøre det på, jeg bryder mig heller ikke den personlige type, du ved, dem der gentager ens navn igen og igen og igen....

Jeg synes de gode er dem der genkeder, at du fx foretrækker den menneskelige type og hvad du går efter i et køb, om de skal være teknisk omkring produktet, fokusere på prisen, funktionerne eller hvad det måtte være.
    Kunderne er jo langt fra ens, og man skal jo ikke stå og lege brugtvognsælger i mega højt gear og snakke tekniske specifikationer hvis du kommer ind og spørger efter en billig lyserød mobil der bare kan ringe.
    Men det er jo de små ting der afsløre folk, og ofte kommer salget af at lytte og observere, og ikke at kunne ævle og bævle.

Men ja, der er helt klart en forskel på hvor og hvordan salget foregår...og folk ville løbe skrigende bort hvis jeg var i telefonsælgermode på en messe, tror jeg...jeg synes der er en mega forskel på at have folk i røret og foran sig smiley

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#31   28. jun 2011 Hov...at de genkender hvad du foretrækker og så lige laver kameleonen smiley

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#32   28. jun 2011 Suzy:

Arh ja, de er en pestilens! Forstå noget ven, run along now...

Jeg fatter så ikke at de sælgere gider spilde deres tid og dermed penge på at jagte og plage, videre i programmet smiley
    Man bør bare tage et klart nej for et nej, for utroligt nok er de fleste for "høflige" til bare at afvise en blankt, så kommer de lige igen senere, eller vil have en mail, ring om en uge (når de alligevel er bortrejst), bla bla bla...men min erfaring siger mig til gengæld også at der i blandt NEEEEEJ-sigerne, er nogle der godt vil og det er også de sjove at vende. For lige såvel som man selv køre på rutinen, gør "ofrene" det jo også når det kommer til opsøgende salg.
    Dem der siger ja tak inden man har talt ud, er sgu også dem der ikke betaler, hehe smiley

Men det kan virkelig være sjovt og faktisk også ret lærerigt, selvom det også kan være det STIKMODSATTE!

Og ja, nogle burde lære og lytte...da jeg skulle have ny telefon for nylig går jeg ind og beder om den model med den lille hukommelse samt forlængelse af mit abonnement, det nemmeste salg i verden, men nej, han havde travlt med at ville sælge mig den store model, som jeg forklarede ham at jeg ikke ville have...øv ven, jeg ringer til dine kollegaer i stedet smiley

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#33   29. jun 2011 Jeg har takket ja en enkelt gang, han var sgu så lækker ham sælgeren, haha smiley ...han behøver jo ikke vide at jeg gik hjem og afmeldte det førstehjælpskursus igen.

Lige med ham der med telefonen, han var bare træls altså, så ja, med den viden jeg alligevel har, der skulle han ikke tjene på mig.
    Og det er det jeg mener med brugtvognshandler typen...relaaax maaan!
    Men det er jo også bare et tydeligt eksempel på at det ikke kun er produktet man køber, man gider sgu da ikke støtte en sælger der er en pestilens eller en virksomhed man ikke kan forene sig med, hvad enten der er foretningsmetoder, værdier eller noget tredje.

Jeg tror også vi er ganske enige.

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#34   29. jun 2011 Haha, nej, nej smiley

Ja, det var måske lidt tarveligt...jeg burde ikke have snydt ham...jeg burde have smidt mig på gulvet og bedt ham demonstrere produktet med lidt mund-til-mund!

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#35   29. jun 2011 Haha, nej, men jeg var nok ikke blevet huske for mit kærestepotentiale!

Jeg kan lige se mig selv ligge i en forvredet stilling, lukkede øjne og en forventningsfuld trutmund...og to Falck-reddere der pakker deres bod sammen, hurtigere end en pusher på staden kan præstere!

Havde han nu bare spurgt efter mit telefonnummer i stedet for, til eget brug og ikke hans blanket, så havde jeg ikke behøvet at lade som om jeg gad købe hans førstehjælpskursus...så man kan sige, at det var hans egen skyld i virkeligheden smiley

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#36   30. jun 2011 Ja, det er det nemmeste...eller vent, det ved jeg jo ikke, eftersom jeg aldrig fejler og skylden aldrig ér min, så det er lidt svært at forholde sig til smiley

Hehe, det lyder ikke som jeg er den eneste her der lurer på Falck-sælgere!

Det kunne have været en god historie at fortælle børnebørnene, "det startede alt sammen en dag jeres bedstemor smed sig ned på gulvet midt i det store center foran alle de handlende...".

Arh, jeg skulle have taget chancen!

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#37   30. jun 2011 Jah jah, skyd skylden på manglende kunder, haha smiley

Kunne de da i øvrigt ikke sælge i noget uniform lignende gear i stedet! INGEN hensyn overhovedet, altså!

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#38   30. jun 2011 Naaarj, sådan er jeg ikke, det er det indre der tæller...men måske nogle kunne, vi kunne kalde det salgsfremmende påklædning smiley

• blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

#39   30. jun 2011 Suzy:

Ja, det var skam også bare fis...jeg vil godt stå at jeg en meget sjælden gang i mellem bliver ramt af lidt overfladiskhed og lader mig lokke af en lækker sælger smiley

Men, men, en tilsvarende personlighed, gør dem ikke mindre lækre, men det kan jeg ikke bekymre mig om når jeg bare skal glo jo...så skal vi ikke komplicere tingene med at snakke eller lade som om jeg rent faktisk er interesseret i hvad han har at sige smiley ...Shut up and stay handsome, boy!

Kommentér på:
Løn hos Telia

Annonce