Latterlige uddanelsessystem!! {{forumTopicSubject}}
Må lige rase lidt ud!
Fik i går udarbejdet en realkompetencevurdering med henblik på at starte som lægesekretær voksenelev. Jeg er uddannet sproglig student og markedsføringsøkonom og pga mine uddannelser samt erhvervserfaring kan jeg få merit for en HG. MEN!! Selvom jeg har fået merit for ALT skal jeg stadig 4 uger i skole på HG (2 uger IT da jeg ikke har IT på papir kun i praksis. Dette skal jeg dog ikke i eksamen i, bare have en standpunktskarakter). Men derudover skal jeg gå på skolen i 2 uger for at komme til eksamen i fag som jeg allerede HAR bestået på en højere uddannelse! Men fordi mine uddannelser ikke er adgangsgivende til en elev plads skal jeg.
Det er da fuldstændig til grin at jeg skal ned på lavere niveau og gennemføre de samme fag bare fordi min uddannelse ikke er adgangsgivende!!
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 247
mar 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 662
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 137
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 169 Svar: 3.616
de 4 uger skal nu nok gå hurtigt.. og ja det er da dybt latterligt men sådan er det.. man må heller ikke gå overfor rødt selvom der ingen biler kommer...
sep 2010
Og nej måske er det ikke uddannelsens problem hvad jeg siger på mit arbejde, men prøv lige at se sådan her på det: Jeg informere min chef om mine planer om at sige op om et år -> min virksomhed har derefter ikke den store interesse i at beholde mig -> næste gang der er fyringsrunde går det formentlig ud over mig! -> jeg går arbejdsløs og kommer til at koste samfundet en formue!
Så Ja, jeg synes faktisk det er et stort problem...
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 125 Svar: 778
-Bare en tanke
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 103 Hunde: 2 Emner: 364 Svar: 6.228
sep 2010
Udenfor pædagogisk rækkevidde: Nej, for vi må ikke holde ferie 4 uger i træk....
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 103 Hunde: 2 Emner: 364 Svar: 6.228
Om det så indebærer hvor sandru du skal være omkring årsagen, det er så noget andet.
Latterlige uddanelsessystem!!