{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
777 visninger | Oprettet:

Latterlige uddanelsessystem!! {{forumTopicSubject}}

Må lige rase lidt ud!

Fik i går udarbejdet en realkompetencevurdering med henblik på at starte som lægesekretær voksenelev. Jeg er uddannet sproglig student og markedsføringsøkonom og pga mine uddannelser samt erhvervserfaring kan jeg få merit for en HG. MEN!! Selvom jeg har fået merit for ALT skal jeg stadig 4 uger i skole på HG (2 uger IT da jeg ikke har IT på papir kun i praksis. Dette skal jeg dog ikke i eksamen i, bare have en standpunktskarakter). Men derudover skal jeg gå på skolen i 2 uger for at komme til eksamen i fag som jeg allerede HAR bestået på en højere uddannelse! Men fordi mine uddannelser ikke er adgangsgivende til en elev plads skal jeg.

Det er da fuldstændig til grin at jeg skal ned på lavere niveau og gennemføre de samme fag bare fordi min uddannelse ikke er adgangsgivende!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Latterlige uddanelsessystem!!
  • #1   30. jun 2011 Ja tingene er lidt underligt skruet sammen ind imellem, her i dagens Danmark.....;;--))

• #2   30. jun 2011 Ja det lyder sku lidt mærkeligt .. men vær glad for det kun 2 uger smiley

• #3   30. jun 2011 Det er jo så fire uger ialt... Lidt det der er det værste... For hvordan får man lige fri fra sit arbejde i 4 uger uden at afsløre hvad man skal? Og hvordan reagere arbejdspladsen på at man fortæller man har tænkt sig at sige op indenfor det næste år?.........

• #4   30. jun 2011 Det er godtnok synd for dig du lige skal i skole i 4 uger hva.... og desuden er det ikke uddannelsesen problem hvad du siger til arbejdet og hvad de tænker smiley

de 4 uger skal nu nok gå hurtigt.. og ja det er da dybt latterligt men sådan er det.. man må heller ikke gå overfor rødt selvom der ingen biler kommer...

• #5   30. jun 2011 Ja jeg synes faktisk det er synd for mig! Måske kommer de 4 uger nok til at gå hurtigt, men hvorfor i al verden skal jeg bruge 4 uger på at tage fag som jeg allerede har?!

Og nej måske er det ikke uddannelsens problem hvad jeg siger på mit arbejde, men prøv lige at se sådan her på det: Jeg informere min chef om mine planer om at sige op om et år -> min virksomhed har derefter ikke den store interesse i at beholde mig -> næste gang der er fyringsrunde går det formentlig ud over mig! -> jeg går arbejdsløs og kommer til at koste samfundet en formue!
    Så Ja, jeg synes faktisk det er et stort problem...

• #6   30. jun 2011 Du behøver da ikke sige du forlader dem, du kan bare sige du gerne vil bygge mere på din uddannelse til hvis du en dag skulle komme ud for fyring problemet og du så den vej har lettere ved at søge nyt.
    -Bare en tanke smiley

• #7   30. jun 2011 Du må jo evt bruge dine feriedage på de uger så.

• #8   30. jun 2011 Kristine: Ja måske... Men jeg er bare så elendig til at lyve. Og kan ikke få mig selv til at sige det når jeg ved det er løgn...

Udenfor pædagogisk rækkevidde: Nej, for vi må ikke holde ferie 4 uger i træk....

• #9   30. jun 2011 ja så fanger bordet... du kommer jo til at bede om fri så, på egen regning.
    Om det så indebærer hvor sandru du skal være omkring årsagen, det er så noget andet.

Kommentér på:
Latterlige uddanelsessystem!!

Annonce