{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.075 visninger | Oprettet:

Børn, bleer og tis {{forumTopicSubject}}

Halløj. Jeg skulle her den anden dag passe en vens pige på lidt under et år. Inden hun skulle sove til middag ville jeg lige skifte hendes ble, men finder ingen puslebord/klude etc. og ringer til min ven og efterlyser det. Han spørger så, om hun har lavet stort, hvilket hun ikke havde. Nå, jamen så skulle jeg bare give hende ny ble på, uden at "rengøre". Hvis hun laver pølser, putter de hende under bruseren, og så er hun jo ren. Jeg har passet rigtig rigtig mange børn, og der har jeg altid puslet, tørret, rengjort osv, uanset om det var vådt eller stort, så jeg blev lettere forvirret over dette. Jeg kan bare ikke rigtig forestille mig det er sundt at være fugtig dernede så længe hver dag.. ? Er der nogen der ved noget konkret om dette herinde? Jeg siger hverken jeg eller de har ret, jeg vil bare gerne vide noget mere. smiley

God weekend herfra

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Børn, bleer og tis
  • #1   1. jul 2011 Jeg ved at de gange min pige ikke er blevet vasket ordentligt af, hvis vi feks er på tur og ikke har vand eller vådservietter, så er hun hurtigt blevet rød. ( Ja det BØR man altid huske, men... )
    men hun er også meget sart... det mener dagplejemoren også

• #2   1. jul 2011 Tine...synes det er dybt uansvarligt! Min datter bliver altid vasket med vaskeklude når hun har lavet både stort og småt. Det andet gir rød rumpe og det gør da ondt efter ret kort tid

• #3   1. jul 2011 Altså, i de børnehaver og vuggestuer jeg har været i bliver de heller ikke tøret af hvis det kun er tis.. så er det bare af med gammel ble -på med ny -Næste..

• #4   1. jul 2011 Tina - ja, det er jo ikke altid lige nemt at huske det hele smiley .. Der har aldrig rigtig været rødme hos hende her når jeg har skiftet hende.. Er det så fint?

• #5   1. jul 2011 Jamen hvis hun ikke bliver rød, så er det vel fint...
    det var ikke en model jeg ville bruge, men det er jo forældrenes valg

• #6   1. jul 2011 MT - jamen jeg synes også det virker så underligt.. Jeg havde hvertfald ikke lyst til at gå rundt med tis på mig, indtil jeg lavede stort. Men jeg har heller ikke rigtig lyst til at indlede mig på en diskussion med dem om det, hvis ikke jeg kender lidt mere til "normen". Mine erfaringer bygger jo udelukkende på, hvad jeg selv plejer, og har aldrig haft grund til at diskutere min metode, så har altid set det som en selvfølge.

Wil - hmm okay smiley .. Men jeg synes måske også lidt der er forskel på institutioner og hjemme i privaten. Der har man som oftest en enkelt, måske to blebørn, og der skulle man da hvertfald have tiden til det.

• #7   1. jul 2011 Jeg har aldrig arbejdet med børn .- har ingen små søskende -Men for mig er det da logik at et fugtigt miljø ( som en våd ble ) kan give nogle udslet og kløe der er meget ubehageligt :S ?

• #8   1. jul 2011 Tina - Men jeg tænker lidt, om det måske kunne gå hen og blive et problem? At pludselig en dag er det nok, og så hun bliver rigtig sart.. Hvilket jo ville være ærgeligt, når hun ellers virkelig ikke er sart med hensyn til meget andet?
    Hvad med bakterier? Kan der ikke samles bakterier i urin, der er mange timer gammelt og har fået ilt og sådan?

• #9   1. jul 2011 Min niece bliver ALTID vasket ved hver bleskift. Derhjemme er det med en fugtig engangsklud, og så duppes, og ligge og lufttørre lidt, og ude er det med en vådserviet.

I de institutioner jeg har været, har man også altid tørret efter, selvom det kun er en tisseble..

jeg ville personligt ikke bare skifte uden at vaske - heller ikke selvom forældrene sagde det..

Jeg husker når jeg som lille pige ikke fik tørret mig ordentligt efter toiletbesøg - det var altså ikke rart :S

• #10   1. jul 2011 Det er vist et emne men delte meninger. Har ikke selv børn, men kender flere der ikke vasker ved tisseble i løbet af dagen, men om morgen og ved afføring. Ingen af dem har haft ualmindeligt røde numser, og så vidt jeg husker, har de alle fået at vide ved sundhedsplejersen at vask ved tissebleer ikke er nødvendigt.

• #11   1. jul 2011 Freja - ja ikke? Nu skifter de jo bleen, når der er noget, men hvis de ikke tører kroppen bagefter, bliver det jo aldrig rigtig tørt og rent?

Hedam - Ja, tis er jo ikke helt milde varer :S

• #12   1. jul 2011 Nej, jeg synes ikke der er den store forskel på hjemme i privatten eller på en institution. Barnet tisser jo ikke anderledes bare fordi det er hjemme. Man vasker ikke i institution fordi nutidens bleer har så høj sugeevne at barnet ikke bør være fugtig, hvis bleen sidder rigtig og bliver skiftet regelmæssigt.
    Fristes næsten til at spørge om forældrene er pædagoger, for så kan de jo have været blevet miljøskadet.. smiley

• #13   1. jul 2011 Hedam, nu går du jo vel heller ikke med ble der suger din tis hvis du kommer til at lade vandet i bukserne, så det er klart du vil være mere fugtig..

• #14   1. jul 2011 Det undre mig da en ny ble jo så bliver lidt "ikke ny" af at få "gammelt" tis på sig allerede når den komemr på smiley :S

Meget meget mærkeligt ?

Måske de forsøger at spare på klude eller noget ?

• #15   1. jul 2011 nu går jeg heller ikke ud fra at man lader sine unger rende rundt med en våd ble en hel dag.

• #16   1. jul 2011 de vasker nu også i den børnehave min datter går i...undtagen ved de børn der er store nok til at gå på wc. De bliver tørret med toiletpapir..

• #17   1. jul 2011 Tine : Det er som sagt heller ikke en model jeg vil bruge..
    Synes også det ville være lidt underligt at hive tøsen under bruseren når hun har lavet stort..
    Bevarres.. de gange hvor der har været bæ langt op ad ryggen, der er hun da kommet i bad, men det hører heldigvis til sjældenhederne

Jeg vil også mene at det kan give hudirritation ikke at få vasket og tørret ved hvert bleskifte..

• #18   1. jul 2011 Vi tørrre altid efter med vådservietter uanset om det er det ene eller det andet, de vil vi jo også gøre ved os selv..

Min datter er så begyndt at gerne ville på toilet, der bliver hun også tørret

Hvis man ikke har vådservietter kan alm. toiletpapir eller en våd klud bruges

• #19   1. jul 2011 Anja - Jeg vaskede også, selvom de sagde jeg ikke skulle. Men jeg passer jo ikke pigen hver dag, og så kunne jeg ikke lade være med at tænke på, om jeg burde sige noget til dem. Ikke som kritik, men måske er det noget de ikke har tænkt over.. Men hvis det er normal kutyme, har jeg jo ingen ret til at sige noget.

Moster - jeg tænkte nok der var forskellige synsvinkler på det (ellers ville vi jo nok ikke handle forskelligt). Jeg ønsker også bare mere indsigt i emnet, da jeg som tidligere beskrevet aldrig har tænkt over, det kunne være meget anderledes end jeg plejer at gøre det

• #21   1. jul 2011 Wil - Det var skam heller ikke ment som jeg synes det var forskelligt om de tissede i hjemmet eller institutioner.. Men at der var mere tid i hjemmet. Jeg siger slet ikke det er mere rigtigt, men at forældrene hvert fald har mere kontrol med hvad der sker hjemme, end i børnehave/vuggestue/dagpleje. Med hensyn til, at vi "ikke går med ble der suger".. Men suger de det hele? Jeg synes da de ser fugtige ud alligevel, når bleen kommer af.

Freja - En ny, gammel ble smiley Det lød sjovt. Men jeg tror ikke de gør det af sparetanker eller noget i den stil. Jeg tror simpelthen bare, de synes det er den rigtige måde at gøre det på.

Chrisina - Det med det sociale aspekt af det, er også et helt andet aspekt som jeg faktisk slet ikke havde med i tankerne. Det er da klart egentligt!

Tina - Jeg ville også blive skør, hvis jeg havde barn og intet puslebord. Vi kan vist alle blive enige om, at det er vigtigt at gøre godt rent, hvis barnet har lavet stort i hvertfald. Hvordan man så vælger at gøre det, tør jeg slet ikke lægge mig ud med smiley

• #22   1. jul 2011 Wil - tak for linket. Men synes, jeg kunne forstå på det, at hun (der svarer) ville tørre i hvertfald?

• #23   1. jul 2011 Rotte - Nej, det virker ikke som det mindst tidskrævende at gøre det på den måde. Men der bliver heldigvis altid gjort godt rent og så videre.

• #26   1. jul 2011 Moster - tak for linket. Jeg har også lige selv siddet og søgt lidt i diverse baby-debatter, og der er faktisk rigtig mange der er på kun ny ble/lufttørring ved tissebleer.

• #27   1. jul 2011 Der er også mange steder, hvor SP har sagt, at det kunne give irriteret/sart hud, at vaske for meget.

• #28   1. jul 2011 der er også foreskel på at tørre og direkte vaske smiley

• #29   1. jul 2011 Tine, som jeg forstår det så ville hun kun vaske hvis der lugtede af gammel tis. Men jeg mener stadig ikke at man i daginstitutioner undlader at vaske pga tidsmangel. Jeg er ikke et sek. i tvivl om at man ville vaske/tørre ved hvert bleskift, hvis man vidste det gav gener at lade være. Vi har haft enkelte som var sarte i numsen, så de blev tørret/vasket og smurt, selvom de andre ikke gjorde.

• #31   1. jul 2011 Jeg ville så heller aldrig bruge en vådserviet derhjemme. Det ville jeg holde mig til på farten, hvor det er lidt for besværligt med vand og klud..

• #33   1. jul 2011 Puha, der er godt nok delte meninger om dette emne. Nogle siger det ene, nogle det andet, og jeg tror ikke, jeg vil gå for meget videre med det, med hensyn til forældrene. Jeg har aldrig bemærket dårlig lugt, rødme eller andet, så jeg tror bare lige jeg nævner det overfor dem, og så må de selv tage den derfra. Jeg tror dog stadig selv, at jeg, når jeg (hvis er er så heldig) får børn, vil gøre det ved hver bleskift, for det har jeg det nu engang bedst med. (og jeg synes virkelig heller ikke om idéen med de går rundt med tis på sig, selvom det sagtens kan være mig der er sart)

Kommentér på:
Børn, bleer og tis

Annonce