Godt naboskab???? {{forumTopicSubject}}
Ja det er en god ting, har jeg altid ment....Meen nu har jeg på den ene side en familie, som bare hader alt hvad der er natur......Så de har en ligusterhæk og en græsplane og så en masse fliser....Nu har vi så fælles plankeværk...Dette blev skiftete forrige år fordi børnene spillede fodbold med et mål lige op til hegnet...Hver gang de skød forbi målet ja så bragede bolden ind i hegnet, som selvfølgelig ikke kunne klare belastningen....
Nå nyt hegn, jeg købte materialer naboen sørgede for håndværkere....Jeg var væk da de gik i gang i 3 timer, og da jeg kom hjem, ja der var enhver form for buske savet ned til jorden....De fleste er aldrig kommet op igen, de var savet for langt ned.....
Det var ikke en del afaftalen, men jeg tænkte så pyt da....Der var så også lige et dejlig birketræ det var så også lagt ned....
Så her forleden kommer naboen igen og spør om det ikke er i orden de lige fælder det aller sidste træ jeg har tilbage på grunden ......fordi det tager solen fra deres taresse...staves??? Nøøj siger jeg ikke nu for der er reder med solsorte unger i....
Nåh men så om nogen uger....Så har jeg så gået og kigget på mit smukke solitære trå, og ja det er rigtigt der kommer skygge på den bagerste del af deres have, hvor de aldrig sidder, og det en lille time inden solen så helt er væk-------
Skal jeg gå med til at de fælder mit smukke træ, fordi de vil have en time mere sol, hvor de alligevel aldrig er???
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 3.981
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 1.069
De burde erstatte de planter som de har ødelagt og så slet ikke brokke sig længere.
Det kan da ikke være rigtigt at du skal fjerne alt din natur.
aug 2005
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 583
feb 2009
Følger: 17 Følgere: 6 Hunde: 6 Emner: 29 Svar: 608
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.164
feb 2009
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 574
De vil bare bruge truslen hver gang der er noget der ikke passer dem.
Kan du ikke finde et eller andet på dem ( ved godt det er en skidt måde ), så hvis de truer med noget, kan du smile sødt og komme med en indskudt bemærkning om det.
Det rager ikke dem hvilke træer du har i din have, hvis de ikke kan lide natur hvorfor bor de så ikke bare på 5 sal.
Føler med dig, har selv haft en nabo i samme stil.
aug 2006
feb 2009
aug 2006
Det med dårligt selskab tror jeg skyldes, at de har konstant ca. 3-4 indbrud hvert år...De har nemlig en stor lokal virksomhed, så alle ved de har penge...Og en masse elektronik, og dyre biler, mmm.
Jeg forhindrede iv inters et indbrud som var igang, da jeg skulle ud med hundene.....Men de fik så et nyt indbrud nogle måneder senere, hvor deres garage blev tømt mens jeg ikke var hjemme.
mar 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 22 Svar: 475
Vil lige sige at de fleste gamle grundejerforeninger ikke har tinglyst deres servitutter, og hvis de gær det efterfølgende så gælde den først fra den dag den er tinglyst, hvilket betyder at du ikke vil blive omfattet af den.
alt hvad der står på din grund af træer har de intet at skulle have sagt om, så jeg ville endelig lade træet stå
mar 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 22 Svar: 475
aug 2006
Det er bare meget usædvanligt at det tinglyste skal overholdes....
Men det skal det så i dette lille samfund.
maj 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 110
feb 2008
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 163 Svar: 1.190
okt 2005
Følger: 3 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 135 Svar: 2.311
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 574
Og hvad er konsekvensen af at overtræde reglerne, at man bliver smidt ud af grundejerforeningen..........
Ville nok be dem om at klappe i, vi fik i hvertfald intet ud af at være flinke naboer, tværtimod.
Måske du kan få andre med på ideen, nogen gange er tiden løbet fra de der gamle vedtægter, og så må de jo revideres....
Held og lykke:)
aug 2006
Og jeg vil ikke finde mig i at jeg har købt og snart betalt min ejendom, og så skal begrænses sådan i mit liv.....
så det.....Meen på den anden side er jeg jo desværre ikke længere nogen vårhare, og gode naboer kan jo ikke undværes...Så hvis jeg ikke kan argumentere mig ud af det med den 1 time i skyggen træet er skyld i, Ja så ryger det nok....
Takker for jeres meninger....
Godt naboskab????