{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
737 visninger | Oprettet:

Godt naboskab???? {{forumTopicSubject}}

Ja det er en god ting, har jeg altid ment....Meen nu har jeg på den ene side en familie, som bare hader alt hvad der er natur......Så de har en ligusterhæk og en græsplane og så en masse fliser....Nu har vi så fælles plankeværk...Dette blev skiftete forrige år fordi børnene spillede fodbold med et mål lige op til hegnet...Hver gang de skød forbi målet ja så bragede bolden ind i hegnet, som selvfølgelig ikke kunne klare belastningen....
Nå nyt hegn, jeg købte materialer naboen sørgede for håndværkere....Jeg var væk da de gik i gang i 3 timer, og da jeg kom hjem, ja der var enhver form for buske savet ned til jorden....De fleste er aldrig kommet op igen, de var savet for langt ned.....
Det var ikke en del afaftalen, men jeg tænkte så pyt da....Der var så også lige et dejlig birketræ det var så også lagt ned....
Så her forleden kommer naboen igen og spør om det ikke er i orden de lige fælder det aller sidste træ jeg har tilbage på grunden ......fordi det tager solen fra deres taresse...staves??? Nøøj siger jeg ikke nu for der er reder med solsorte unger i....
Nåh men så om nogen uger....Så har jeg så gået og kigget på mit smukke solitære trå, og ja det er rigtigt der kommer skygge på den bagerste del af deres have, hvor de aldrig sidder, og det en lille time inden solen så helt er væk-------
Skal jeg gå med til at de fælder mit smukke træ, fordi de vil have en time mere sol, hvor de alligevel aldrig er???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Godt naboskab????
  • #1   4. jul 2011 Næh.. Det synes jeg ikke, du skal. smiley

• #2   4. jul 2011 Bestemt NEJ!

De burde erstatte de planter som de har ødelagt og så slet ikke brokke sig længere.

smiley

Det kan da ikke være rigtigt at du skal fjerne alt din natur.

• #3   4. jul 2011 Nej det skal du ikke smiley

• #4   4. jul 2011 Nej det synes jeg heller ikke du skal, hvis du selv er glad for træet. Hvis du derimod ikke selv er glad for træet kan du alternativt sige at det er ok, hvis de kommer med x antal buske/træer og planter dem for dig

• #5   4. jul 2011 Jeg ved så på forhånd, at de vil klage over jeg har mere end een hund på grunden....Det gjorde de, da jeg spurgte om deres mål ikke kunne blive placeret et andet stede end op af vores fælles plankeværk...

• #6   4. jul 2011 Må du da ikke have mere end 1??

• #7   4. jul 2011 Nej du skal ikke, og trusler skal man altså helst ikke kunne komme nogen steder med.
    De vil bare bruge truslen hver gang der er noget der ikke passer dem.

Kan du ikke finde et eller andet på dem ( ved godt det er en skidt måde ), så hvis de truer med noget, kan du smile sødt og komme med en indskudt bemærkning om det.

Det rager ikke dem hvilke træer du har i din have, hvis de ikke kan lide natur hvorfor bor de så ikke bare på 5 sal.

Føler med dig, har selv haft en nabo i samme stil.

• #8   4. jul 2011 Her er en gammekl servitut, som siger, at der kun må være eeet husdyr på parcellen.....Og der er en gammel grundejerforeningsformand, som ikke har andet at lave end at holde øje med at vi alle overholder div. servitutter... Og han hader bare dyr....

• #9   4. jul 2011 Øv det er træls, men holder med Karin J, du skal ikke lade dem true dig, så vil de bare gøre det hver gang der er noget de ikke bryder sig om, hvis de finder ud af det virker denne her gang.

• #10   4. jul 2011 Karin...Jeg har faktisk for en del år siden spurgt, dem om hvorfor de ikke bor i lejlighed....Meen nej der kunne børnene jo ikke rende og spille fodbold i haven....Spurgt om børnene ikke kunne spuille ned på den der til indrettede fodboldbane...Neej, de skulle være hjemme, så de ikke kom i dårligt ´selskab....
    Det med dårligt selskab tror jeg skyldes, at de har konstant ca. 3-4 indbrud hvert år...De har nemlig en stor lokal virksomhed, så alle ved de har penge...Og en masse elektronik, og dyre biler, mmm.
    Jeg forhindrede iv inters et indbrud som var igang, da jeg skulle ud med hundene.....Men de fik så et nyt indbrud nogle måneder senere, hvor deres garage blev tømt mens jeg ikke var hjemme.

• #11   4. jul 2011 Servitutten skal være tinglyst for at gælde, og hvis du ikke er medlem af grundejerforeningen, så kan ingen kræve at du efterlever en ikke tinglyst servitut.

Vil lige sige at de fleste gamle grundejerforeninger ikke har tinglyst deres servitutter, og hvis de gær det efterfølgende så gælde den først fra den dag den er tinglyst, hvilket betyder at du ikke vil blive omfattet af den.

alt hvad der står på din grund af træer har de intet at skulle have sagt om, så jeg ville endelig lade træet stå smiley

• #12   4. jul 2011 Glemte lige at skrive at det kan du tjekke på tinglysningskontoret smiley

• #13   4. jul 2011 Den gang jeg købte grunden...25 år siden,,,.Der fik jeg skam alle de tinglyste servitutter....Det er både forbudt med mere end eet dyr. Det er også påbudt at man er medlem aF grundejerforeningen.
    Det er bare meget usædvanligt at det tinglyste skal overholdes....
    Men det skal det så i dette lille samfund.

• #14   4. jul 2011 Tja, du må kun have en hund, men beholde dit træ, når du har vidst du kun må have en hund er det da også lidt tankeløst at du har anskaffet dig 2 uden at søge om dispensation. Men sket er sket, så bestem dig for om du vil beholde dit træ, og giv dem så dit svar.

• #17   4. jul 2011 Jeg altså også ret sikker på at når du Ejer et hus uanset om der er en grundejerforening kan de ikke bestemme hvor mange husdyr du må have. Der gælder den danske lovgivning med at du max må have 4 medmindre du er en kennel.

• #18   4. jul 2011 der er noget med de tinglyster servitutter man skal være opmærksomme på - desværre ........

• #19   5. jul 2011 Hvad med at foreslå en ændring til vedtægterne, at det er tilladt med mere end 1 husdyr, det kan da være der er andre end dig der synes det ville være en god ide.

Og hvad er konsekvensen af at overtræde reglerne, at man bliver smidt ud af grundejerforeningen..........

Ville nok be dem om at klappe i, vi fik i hvertfald intet ud af at være flinke naboer, tværtimod.
    Måske du kan få andre med på ideen, nogen gange er tiden løbet fra de der gamle vedtægter, og så må de jo revideres....

Held og lykke:)

• #20   5. jul 2011 Ja jeg må tilstå, at for 25 år siden da jeg købte grunden havde jeg ikke forestillet mig at så tåbelige servitutter skulle overholdes.....Jeg havde haft ejet hus 4 andre steder før dette lille sted....
    Og jeg vil ikke finde mig i at jeg har købt og snart betalt min ejendom, og så skal begrænses sådan i mit liv.....
    så det.....Meen på den anden side er jeg jo desværre ikke længere nogen vårhare, og gode naboer kan jo ikke undværes...Så hvis jeg ikke kan argumentere mig ud af det med den 1 time i skyggen træet er skyld i, Ja så ryger det nok....
    Takker for jeres meninger....

Kommentér på:
Godt naboskab????

Annonce