17.442 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Rødt hår, kan man neutralisere det eller lysne? Rødt hår, kan man neutralisere det eller lysne?

Sagen er den at jeg lige har farvet hår, som skulle være blevet brunt, men åbenbart havde noget rødt i sig, sådan at det er pænt brunt forneden i håret, men oppe i toppen er der et rødligt (næsten orange) skær...
Kan man gøre noget for at fjerne det røde skær?

Og kan man lave lyse striber, eller karamelfarvede striber i rød/brunt hår?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rødt hår, kan man neutralisere det eller lysne?
  • #1   7. jul 2011 altså det er formentligt kommet fordi, spidserne er meget slidte i forhold til din bund, så bunden suger bare alt farve og det gør dine spidser ikke smiley

• #2   7. jul 2011 Hmm... Tænkte godt at man ikke kunne lysne det sådan med rigtig lyst.. Men måske nogle karamelstriber eller lignende...
    Jeg vil helst ikke have det mørkere... egentlig ikke fordi det er meget rødt, men der er bare et skær i det, og det er mest tydeligt i toppen... er lidt træls synes jeg, når det er pænt i resten af håret jo... smiley

Har læst at man kan neutralisere det med askefarver, men hvad er lige en askefarve og virker det overhovedet? (hvis altså nogen har prøvet det)

• #3   7. jul 2011 Ok så der skal altså en brun (mørkebrun) farve til for at dække det røde???
    Hmm altså det røde er falmet en del efter nogle hårvaske så tror lige jeg ser tiden lidt an inden jeg farver det igen, vil jo som sagt helst ikke have det mørkere..

Men tak for svaret...

• #4   7. jul 2011 Sommetider skal håret vaskes et par gange før man kan se den rigtige farve man har puttet i.

Ellers skal du nok farve det mørkebrun eller vente et par måneder og farve det en lys brun igen (Uden rødligt skær) :O))

• #5   8. jul 2011 Hvis du skal have farven ud, skal du gå til en frisør og have håret renset. Derefter kan frisøren farve håret enten tilbage til din egen naturlige farve eller i den ønskede farve.
    Begynder du selv at affarve håret, kan det gå gruligt galt og blive en meget mystisk, uønsket farve.

• #6   8. jul 2011 Renee:
    Det er allerede falmet en hel del i forhold til da jeg lige havde farvet det så håber det med tiden bliver brunt som jeg ville have det...

Anne R: Jeg har skam ikke tænkt mig at affarve eller blege eller noget selv.. Tør jeg ikk... Og affarvning hos frisøren tør jeg heller ikke. Sidst jeg gjorde det (fordi frisøren havde farvet forkert) blev det grønt med orange skær... Gik med det i et år før det var blevet klippet af... Så det tør jeg slet ikke begive mig ud i... Så hellere beholde det som det er nu...

• #7   8. jul 2011 At dit hår blev grønt med orange skær, var formentlig fordi din frisør ikke havde renset håret inden hun farvede det i en ny farve.

• #8   8. jul 2011 Jo jo hun rensede det skam.... først farvede hun det i en MEGET mørk brun (selvom jeg bad om en lysbrun), den var næsten sort... Så rensede hun det og farvede det i en en mellem- eller mørkblond og vupti så blev det grønt/orange...

• #9   8. jul 2011 Okay - lyder ikke helt som om hun har vidst hvad hun lavede eller også har håret taget for meget skade af behandlingen.

• #10   8. jul 2011 Hun var elev så nej hun anede ikke hvad hun lavede.. Men uanset hvad så rensede hun det og farvede det igen og det gav altså en helt forkert farve smiley Så det ved jeg ikke rigtig om jeg tør igen... Ok min nuværende frisør er godt nok meget dygtig og erfaren så hun burde vide hvad man skal gøre og få det til at se ordentligt ud... Men det bliver jo bare DYRT!!!

• #11   8. jul 2011 Ja det er desværre ret dyrt. Alternativet er at vente til det er vokset ud - det gjorde jeg, altså ventede. Men ventetiden var laaaaang.

• #12   8. jul 2011 Ja det er jo det.. Håret er jo rimelig langt allerede og vil ikke klippe det kortere, så det kommer til at tage temmelig lang tid... Men må ned og spørge min frisør til råds en af dagene...

• #14   8. jul 2011 Bak:
    Ok, tak for det.. Jeg prøver lige at spørge min frisør hvad hun siger til det med ask farven, men har jeg jo også læst skulle virke... Så det er vel forsøget værd hvis hun siger god for det også smiley
    Så er det bare lige hvilken ask farve.. Er en mellemblond en ask farve?

• #16   8. jul 2011 Nårhhh.. Jamen så er det jo bare dit råd jeg skal bruge smiley
    Så er jeg meget mere sikker på det virker hehe...

Men hvilken farve skal jeg bruge hvis jeg nu skal gøre det selv? Hvad vil du foreslå? Det er ikke fordi det er vildt meget rødt jo, men der er bare det der skær i det og især der i toppen....

• #17   8. jul 2011 Har normalt sådan leverpostej/mellemblond farve (altså naturligt), er det så sådan en jeg skal bruge?

Kommentér på:
Rødt hår, kan man neutralisere det eller lysne?

Annonce