{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
572 visninger | Oprettet:

Ano K
Ano K
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Flytte skole med hurtig varsel? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg skal snart starte på HHX, jeg er kommet ind og det hele.
Men jeg kunne godt tænke mig at flytte langt væk (problemer med min kæreste)
Men jeg er jo kommet ind på HHX her i København. Jeg ville høre om der er nogen chance for at jeg kan få lov til at komme ind et andet sted i landet f.eks Århus, når der er under en mdr til start?

Er der nogen som ved noget om det herinde?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flytte skole med hurtig varsel?
  • #1   15. jul 2011 Hvis der er plads på skolen tror jeg ikke det er et problem.

Da jeg beyndte på gym, det er godt nok ved at være et par år siden:-)
    Men der besluttede jeg mig for det ca.1uge inden skolen startede, men der var plads så fik lov at begynde.

Men syntes da du skal prøve at ringe til den skole du gerne vil ind på, på mandag.

• #2   15. jul 2011 Min søn flyttede HTX i sommerferien sidste år, selvom han var kommet ind på en HTX et andet sted. Dette pga at vi flyttede.

I første omgang kunne han ikke komme ind på den skole der lå tættest på, pga der så blev for mange i klassen, men jeg gav ikke op og pressede på, talte med tre studievejledere, "truede" med at han jo så blev nødt til at tage et sabbatår osv osv, og så gav de sig. Jeg tror de startede 32 i klassen men ret hurtigt var de jo kun 25 og det ved studievejlederne også godt.

Du skal køre på den med et sabbatår, den kan de ikke lide, de vil fastholde de unge i en uddannelse og ved, at er man først ude, så er der større risiko for at man ikke kommer ind i uddannelsessystemet igen.

• #3   15. jul 2011 Man kan frit flytte mellem gymnasierne i det første halve år, hvis der er plads, på linjen/klassen, men ved ikke om det gælder over hele landet! smiley
    syntes du skal skrive en mail til dem i Århus, eller ringe til rektoren! smiley
    Husk der er tre HTX'er i Århus - Christiansbjerg, Viby og Midtby smiley

• Ano K
    Ano K Tilmeldt:
    jun 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #4   15. jul 2011 Mange tak for svar. det lettede mit tryk.

Puha hvor var jeg nervøs for der ingen chance var for at jeg kunne skifte skole.
    nu kan jeg jo roligt finde et andet sted at bo.

men vil nok lige finde ud af hvilken skole jeg vil starte på først smiley

Mange tak.

• #5   15. jul 2011 Ja, de har jo forskellige linjer, på de forskellige Htx'er, så du skal nok finde den, der har din linje.. smiley

• #6   15. jul 2011 Som et Ps kan jeg oplyse, at min søn skiftede HTX i Århus, så de kender til det og flytter gerne, hvis der er plads... og fylder også lidt ekstra op i klasserne, hvis man bare bliver ved at plage smiley

Kommentér på:
Flytte skole med hurtig varsel?

Annonce