Bur til hund!! {{forumTopicSubject}}
Jeps, næsten intetsigende overskrift, I know.
Men sagen er den, at vi skal jo på et tidspunkt have en hund mere ( og det bliver nok senere i år). For Jer, der ikke ved det, så skal det være en Dobermann...
Den vil jeg så gerne have, at den lærer at være i et bur, når vi skal ud og køre. Altså et bur omme bag i bilen.
Jeg har en stationcar, men har ikke lige fået taget målene i bagagerummet endnu.
Jeg ved osse godt, at jeg nemt kunne søge nettet tyndt efter et bur, men ville hellere lige spørge herinde, da det jo kunne være, at der var et klogt menneske, der lige kunne henvise mig til det helt rigtige bur.
Det kunne osse være at der var en herinde, der havde et bur, de ikke brugte og gerne ville af med.
Men hvor kan jeg finde det helt rigtige bur?? Det skal være nemt at få ind/ud af bilen og skal være stort nok til at hunden kan være i det.
Kom frisk!!
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.043
http://www.bigbullies.dk/shop/hundebure/variocage-enkeltbur-.aspx
Meeeen.. hvis det ikke behøver at være bur og han bare skal være bagi, så ville jeg vælge et gitter med låger i (har præcis samme effekt som et bur
http://www.bigbullies.dk/shop/hundebure/variogate-universal.aspx
Man kan også vælge denne løsning
http://www.bigbullies.dk/shop/hundebure/champion-hatch-back-gitter.aspx
det skal lige siges at alle de viste modeller, sagtens kan findes i billigere udgaver
Håber det hjalp
maj 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 374 Svar: 2.882
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.941
Kostede kun 1400 kr.
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.076
Men det er nu lidt mange penge at give.
Vil så dog sige, at den 3. mulighed er ikke noget, jeg vil have.
Det skal være et decideret bur, som hunden kan være i.
Medløber.
Hvor købte du dit bur???
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 405
feb 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 76 Svar: 4.076
-ja de er dyre men det er også kvalitet, og det er det der reder hundens liv hvis i bliver påkørt...
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Taler af erfaring, for jeg har kørt galt med hundene, inden jeg fik mit bur. Det var alm. billige bure, og det gør jeg ALDRIG mere.
Better safe than sorry, og det er trods alt levende dyr vi kører med. Så bur før pris i min verden. Pengene er godt givet ud.
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.011
...
Ja, de er dyrere, men nu skal du jo heller ikke have hunden lige nu, så smid et beløb af hver måned ind til du skal have hunden :o) Så er du da på vej (og de er også at finde brugte, rundt på nettet...
Ang at gøre hunden glad for bur.. Ha´et udstillingsbur stående inde, heri giver du hvalpen alle dens måltider, når den er godt træt, ligger du den derind og sover, når den skal have et lækkert ben giver du den i buret.... Når i skal ud at køre de første mange gang, sørg for at turen ender ud i noget der er klide sjovt for hunden(forskelligt fra hund til hund)
Sådan har vi gjort med alle vores, og de har absolut intet problem med bure, når vi kører langt, ser vi kun 4 poter der stikker lige i vejret og hører en højlydt snorken.. :o)
okt 2010
Ved nærmere overvejelse, så er sådan en variocage ikke galt dyr. Hunden skal jo beskyttes for alt i verden. Det skal som sagt bare være et bur, der er til at få hurtigt ind og ud igen, for den skal ikke være i bilen hele tiden.
Bare bilen er forberedt til buret...
Men ( med fare for at lyde arrogant), så er pengene ikke et problem, så tror nu nok det bliver en variocage til den tid...
M&R
Du "siger" faktisk noget godt der. De hunde, vi har pt, er jo nogle små nips i forhold til den, vi vil have. Og taget i betragtning af hvor meget, jeg vil gøre ud af den, så burde det ikke være noget problem at lade hundene spise sammen. Men lige det der med ben, der vil jeg nemlig have at doberen kan få lov at spise den i fred og ro - uden at de to andre kommer og stjæler den fra den. For den helt lille er simpelthen en heks, hvad det angår...
Så igen, takker mange gange for input...
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.941
aug 2007
Følger: 129 Følgere: 130 Hunde: 8 Emner: 70 Svar: 907
http://www.bigbullies.dk/shop/hundebure/variocage-enkeltbur-.aspx
okt 2010
Dejligt med en Dobermann ejers input. Du anbefaler den og så er det nok osse sådan en, jeg vælger til den tid...
Så mange tak - osse til I andre....
Bur til hund!!