21.366 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Flæskesteg i varmluft ovn? Flæskesteg i varmluft ovn?

Hvordan får i en saftig flæskesteg med sprøde svær i varmluft ovn?

Udover at ridste, gnide med salt og putte laubærblade i flæskestegen og stege den på en rist over en bradepande med vand i har jeg tænkte at stege flæskestegen på 100grader (varmluft) i ca. 3 timer til kernetemp. er på 50 grader og skrue op på 225 grader (varmluft) indtil kernetemp. står på omkring 65 grader og lade den trække i 10 minutterstid?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flæskesteg i varmluft ovn?
  • #1   17. jul 2011 Jeg syntes aldrig jeg får et godt resultat med varmluftsovn, syntes de bliver helt tørre og smagen er derefter .. men kan du ikke sætte den på alm ovn?

• #2   17. jul 2011 læg den ned i bradepanden med sværen nedad i vand i ½ t ved 180 grader, vend den og steg videre i 1½t

• #3   17. jul 2011 Når jeg har lavet flæskesteg i varmluftsovn plejer jeg at ridse sværen og ligge den i et fad med sværen nedad. Jeg fylder fadet halvt op med vand, gulerødder, halve/kvarte løg, hvidløg og laurbærblade og lader den få 30-45 min (fra kold ovn).
    Så vender jeg den om og putter sølvpapir under hvis stegen hælder mere til en side end en anden. Altså så sværen er jævn opad og så salter jeg den. Så bliver den stegt til kernetemperatur er ok. De sidste par grader fyrer jeg evt lige op for grill-funktionen hvis sværen ikke er helt som den skal være.. Det plejer at bliver super lækkert. Plus der er lækker steg-vand til sovsen smiley Namme nam..

• #4   17. jul 2011 Til en steg på godt 1 1/2 kilo i varmluftovn giver vi den 1 1/2 time ved 150 grader og slutter af med en halv time på 180 grader.

• #5   17. jul 2011 Jeg er holdt op med at bruge varmluft - men det handler nok meget om min egen ovn, den er temmelig hidsig.

Når jeg laver steg sætter jeg den ind i ovnen ridset efter, saltet helt ned i ridserne, ned til kødet - eventuelt lige penslet med eddike - på 200 grader indtil den er færdig...

Tilsætter væde undervejs, om nødvendigt. Pøser ikke alt for meget på selve stegen, men holder øje med "dens behov"

• #6   17. jul 2011 Flæskesteg: 175° varmluft
    En halv time på hovedet i vand (der dækker sværene)
    Halvanden time med salt og ridset svær (stegens overflade skal være helt vandret, og skal evt. stables op nedenunder)
    Evt. grill til sidst så sværene kommer op

Sådan gør jeg, den er saftig og sværene er sprøde på den måde jeg kan lide dem (uden at de er helt puffede som de der ulækre købe svær.)

• #7   17. jul 2011 Takker mange gange for alle jeres input's ; )

Kommentér på:
Flæskesteg i varmluft ovn?

Annonce