608 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

DNA på hundelorte, for meget? DNA på hundelorte, for meget?

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-41240364:dna-skal-afsløre-hundelortens-ejer.html

Jeg læste lige dette her og jeg kan forstå at man bliver utrolig irriteret over at der er lort overalt på sin ejendom. Men er det ikke lige i overkanten?

Nu kender jeg ikke loven i USA, men er det ulovligt derovre? For ellers har hun vel ikke rigtig hold i det hun gør?

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• I need someone for the connection of (Induction Stove, Oven, Washing Machine, Dryer, dishwasher) 1.000 kr.
  • Grave arbejde 5.000 kr.
  • Havearbejde 1.000 kr.
  • Installation af kombi/vaskemaskine til kraftstrøm og afløb. 500 kr.
  • Klippet hæk . Fælde 3 små træer 2.550 kr.
  • Tilslutning af gaskomfur 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DNA på hundelorte, for meget?
  • #1   28. jul 2011 Synes det er helt okey og som der står så er hundeejerne i bebyggelsen helt med på ideen

• #2   28. jul 2011 Måske liiige i overkanten.

Vidste i egentlig at her i Danmark behøver man ikke samle op efter sin hund.
    Det er derimod boligejerens ansvar at holde sit fortov rent, men det er nu nok en god idé at samle op alligevel. smiley

(Det er vel anderledes når det er hendes eget boligkompleks kunne jeg forestille mig...)

• #3   28. jul 2011 Helle R: Ja det har jeg set, men tænker bare at det er meget at sætte i gang hvis det nu f.eks. er udefrakommene hunde.. Så er det spild af tid og penge... og tænk at skulle gå og samle prøver op fra gaden... Ja det måske bare mig smiley

Helena: Ja det var jeg faktisk godt klar over og synes faktisk det er skammeligt. Jeg bor selv ud til et fortov og samler dagligt op efter andres hunde... Det så ulækkert!

• #5   28. jul 2011 Synes det er lige i overkanten...

• #6   28. jul 2011 Det kræver vel, at man også tjekker alle hunde i områdets DNA...
    Kan jo også være en der bare bor i området, der lufter hund på boligkompleksets grund...

Jeg synes det er temmelig overdrevent... Selvom det er irriterende med folk der ikke samler op.

Men igen - Jeg er før kommet afsted uden poser, så smutter jeg en tur til til samme sted, når jeg har været hjemme og vende, så jeg kan rydde op efter hunden. Trist hvis man bliver taget i den tid det tager at hente en pose :b

• #7   28. jul 2011 Altså, jeg synes også det er lidt i overkanten.
    Men jeg forstår det godt, hvis det ligger på åben gade fra en eller anden enorm hund, bare et eksempel o.o

Nu samler jeg ikke selv op efter Vaks, fordi han altid skal mase sig ind i en eller anden busk, og desværre, men jeg kravler ikke ind i en busk, bare for at samle det op o.o
    Men hvis det er på fortov eller midt på en cykelsti, så kan jeg ikke se, hvorfor folk ikke samler op o: Det ville jeg i hvert fald gøre.

• #8   28. jul 2011 Sandra H

Det må jeg også sige, jeg kravler heller ikke ind under en busk efter en lort.

• #9   28. jul 2011 Indfør forbud mod -

De skal jo alligevel samles op, så de giver vist ikke så meget ekstra arbejde

• #10   28. jul 2011 Mette; Nej, synes virkelig det er for besværligt xD

• #11   28. jul 2011 jeg bliver nu mere irriteret over folk der samler op og smider posen bagefter! det er virkelig miljøsvineri .. så heller lade den ligge.

Jeg samler ikke op inde i buske og krat smiley

• #12   28. jul 2011 Sandra: Ja nemlig! Man gider da ikke kravle rundt på knæ under en busk, bare for en lort! *G*

• #13   28. jul 2011 Well, ved os er det sådan at cykelstierne er omgivet af buske, som vores boligforening har fået plantet, og Vaks maser sig altid ind i dem xD
    Og jeg gider virkelig ikke til at samle det op, når det ikke generer nogen alligevel o.o Man må jo ikke rode rundt i buskene, hvilket er derfor de nu har fået det hele ''hegnet ind'' med et form for stakit ^^

• #14   28. jul 2011 Nemlig ^^

• #15   28. jul 2011 jeg ville ønske at der fandtes et dna register for hunde, for det er fandme irriterende når der ligger en lort 2-3 meter inde i ens indkørsel.. vi bor ude på landet og her er der ingen der samler op, åbenbart... der kunne man godt ønske sig at man kunne finde ejeren og sige, "hey, kunne du ikke lige sørge for at din hund IKKE går ind i min indkørsel når den skal skide?"

vi har ca 10 meter fra den ene indkørsel til den anden, og 5 meter på hver side af indkørslerne som er markstykker, og alligevel vælger største delen af hundene i byen og gøre det på vores 10 meter..

• #16   28. jul 2011 Måske i overkanten

Men ville sgu ønske man havde det herude....

Det flyder med lorte alle steder, på i parken og på fortorve..

Kommentér på:
DNA på hundelorte, for meget?

Annonce