{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

hvor kunne det bare gået galt (barn og hund) {{forumTopicSubject}}

ja overskrift giver vidst meget godt et indtryk af hvad jeg vil skrive nu.
Jeg har jo en søn på 20 måneder lige i øjeblikket, der er fart på ham og han har krudt i røven, så jeg valgte at tage ned på vores lokale legeplads for at få brandt noget energi af.
Det første stykke tid løber jeg med rundt og udforsker legepladsen sammen med ham, men min dårlige kondi bød mig at sætte mig lidt ned og lade ham løbe lidt rundt selv, hvilket der ikke er nogle problemer med overhovedet.
Da min søn er længest væk fra mig og jeg er ved at rejse mig op for at hente ham tilbage, kommer der pludselig en labradr agtig hun løs rundt om et busskads. min søn som har noget misforstået godhed overfor dyr lige nu sætte i løb imod den, hunden kigger heldigvis kun på ham da han begynder at ae den på ryggen, men da jeg kender min søn ved jeg at jeg ret hurtig er nødt til at få ham væk fra den hund, da han har det meget med at hive i hår lige nu. Men inden jeg når derhen har min søn allerede fået taget en lille tot.
Hunden bliver selvfølgleig forskrækket over første at blive kælet og så midt i det hele lige få revet en tot af, så den kigger lidt overrasket men faktisk ret roligt på ham, hvor min søn så tager fat i snude og mund partiet af hunden. der er jeg heldigvis kommet hen til min søn og får hevet ham væk uden at skabbe for meget uro da min søn jo havde hænderne faretruende tæt på tænderne så jeg ikke lige ville skabbe en alt for urolig situation.
Der kommer hunde ejeren så også rundt om hjørnet og bliver meget overrasket over at hans hund faktisk har stået alene med et barn.
Jeg fortæller ham hvad der skete og at hans hund faktisk tog det meget pænt, det var han meget overrasket over for hunden havde aldrig rigtig mødt børn før.
Han fortalte mig også at han var vant til at kunne lufte hunden her, for der var aldrig nogen der rigtig havde brugt den legeplads før og det var så ærgeligt at den aldrig var bleve brugt rigtigt. så vi aftalte at det vidst bare var uheldigt at både hundeejer og mor her havde været uopmærksomme på samme tid.
Så nu skal jeg lige havde vænnet min søn til ikke at være så udadvendt også overfor fremmed dyr vidst.
Men jeg tør slet ikke tænke på hvor galt det kunne havde gået


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor kunne det bare gået galt (barn og hund)
  • #1   1. aug 2011 Jeg syntes du reagerede helt rigtigt! Thumps up til dig.
    En rigtig god snak du og hundejeren havde..
    Men ja.. man kan altid tænke sig til hvor galt det kunne være gået


  • #2   1. aug 2011 tusind tak for jeres kommentarer.. ja det var nu med ret meget hjertebanken og sved på panden især da jeg også opdagede hvor lang tid det egentligt føltes som om selvom det var et forholdsvis kort møde de to havde

  • #3   1. aug 2011 Lige præcis den slags situationer er årsagen til at jeg lærer mine hvalpe (og mine egne hunde) at finde sig i at blive "kælet" lidt hårdhændet af børn.
    Det kan gå rimeligt stærkt når et barn bestemmer sig for at ville klappe en hund.
    Mine hunde reagerer ikke på at få knusere og blive rykket lidt i pelsen. Højst med et vådt hundekys. Mine søger endda børn og bliver der selvom der rykkes lidt i pelsen og stikkes fingre i munden på dem. De har altid muligheden for at gå og vi forsøger selvfølgelig at lære barnet at det kun må ae


  • #4   1. aug 2011 Kan godt forstå hvis dit hjerte lige "skipped a beat" smiley
    Super godt du reagerede sådan og så hurtigt, og godt der ikke skete mere! smiley


  • #5   1. aug 2011 Ja det kunne være gået galt, men jeg forstår ikke hvorfor ejeren ikke har mere styr på sin hund. Den skal jo ikke rende løs og da slet ikke på en legeplads.

  • #6   1. aug 2011 Anette -Byens Bedste Bordere- - det lyder da som en super smart ide.. ikke fordi at hunde skal være vant til at man river dem i pelsen og holder dem om snuden, men ideen er rigtig god til sådanne situationer.

    Volkodav V: nu er jeg kun på besøg i området i en uges tid (sommerferie i sommerhus) så jeg er ikke så kendt i området, men jeg kunne frstå på hundeejeren at jeg sådan set har været den eneste der har brugt den legeplads i de 3 år legepladsen har eksisteret nu,



  • #7   2. aug 2011 Jeanette
    OK, men en legeplads er vel til for børn og ikke for hunde uanset om den ikke har været brugt i 3 år, men syntes du gjorde det godt med dit barn.


  • #8   3. aug 2011 Ja det kan vi godt blive enige om, men ville ikke gøre mig til den bissede og fortælle hundeejeren det

Kommentér på:
hvor kunne det bare gået galt (barn og hund)

Annonce