{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.858 visninger | Oprettet:

Det spøger - eller gør det?? {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke om det er mig der har set lidt for mange gyserfilm, eller om jeg faktisk har en ubuden gæst herhjemme...

Jeg har altid fået at vide, at dyr kan fornemme mere end mennesker, og den tror jeg nu altså stadig på, skrøne eller ej. ;o) Og der sker altså nogle mystiske ting herhjemme...

Jeg får tit et følelse af, at der er nogle inde i soveværelset sammen med mig, eller iagttager mig når jeg skal sove... Og igen igår var følelsen der, som resulterede i at jeg faktisk blev vildt bange, og ikke nok med dét, så ville Capone ikke være inde i soveværelset, hvor han altid ligger på sit tæppe ved siden af min seng...

En anden aften da jeg går i seng sidder Capone og ryster ualmindelig meget ved siden af sengen, og han sidder og stirer ud i gangen... Jeg falder dog i søvn efter at have tjekket lejligheden igennem, og konstateret at der ikke var noget galt hverken i lejligheden eller med Capone. Jeg vågner så op om natten, hvilket jeg sjældent gør, og der sidder Capone stadig og kigger skrækslagen ud i gangen. Jeg tager dynerne og smider mig på sofaen med Capone, og vi falder da begge til ro igen... Underligt nok er det mest Capone der reagerer, min kat gør ikk, udover at den også indimellem stirer ud i gangen eller køkkenet...

Der kommer også en masse lyde, som jeg altid tjekker op på.. Kan lyde som noget der vælter, eller blir sat på et bord eller lign, men når jeg tjekker er der intet! Har også oplevet i sidste uge at emhætten tændte af sig selv, og den kan en kat altså ikke tænde for, da knappen er lidt "stram" og skal skubbes.

En svævehylde er faldet ned midt om natten inde i stuen, og det er altid om aftenen og natten der sker mystiske ting...

Er det mig der "gejler" mig selv op, eller hvad tror I?? Og er der andre der har oplevet lign. situationer hvor jeres dyr har reageret på noget I ikke kunne se??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det spøger - eller gør det??
  • #1   9. aug 2011 Der blir også ofte is koldt selvom ingen vinduer er åbne..

  • #3   9. aug 2011 Jeg har slet ikke en dyt forstand på det, men det lyder som om, du har de samme "problemer", som man oplever i diverse programmer i fjernsynet smiley

    Det kan jo rent faktisk godt være, det "spøger" i dit hjem - det er jo trods alt oplevet tidligere - og de ting du beskriver lyder altså lidt spøjse i mine ører.

    Vores hund er ret vågen om aftenen. Hvis naboen rumsterer ude i garagen stiller han sig hen til havedøren og knurrer/gør - og kan i sjældne tilfælde løbe ud til døren. Men aldrig oevr noget inde i huset ...


  • #4   9. aug 2011 Jeg har aldrig selv oplevet noget. Men jeg er SIKKER på at det findes. Og jeg ville ikke være et sekund i tvivl hvis jeg oplevede det du fortæller. Så ja det spøger.

  • #5   9. aug 2011 Nej puha, nu tør jeg da snart ikk tilbringe en nat mere her.. :o( Jeg har boet i her i 1½ år snart, og det er først indenfor de sidste 6-8 månder jeg virkelig har lagt mærke til det.. Og den nat med Capone rystede mig virkelig meget.

    Hva kan jeg gøre ved dette?? De mangler godtnok deltagere til "Ånderne vender tilbage", men jeg vil gerne undgå at blande heeele danmarks befolkning ind i mit spøgelseshus.. ;o)


  • #6   9. aug 2011 Man kan vidst godt få nogle ud, som har forstand på det, men det koster jo sikkert noget smiley

    Ej, hvor er det irriterende for dig! Én ting er sikkert, jeg havde fået en ud, så det kunne stoppe. Jeg ville være skræmt fra vid og sans ellers ...


  • #7   9. aug 2011 det kan godt være, jeg er en kylling, men jeg kan slet ikke have den slags xD

  • #8   9. aug 2011 Uh hvor spændende! ELSKER sådan noget! Ville selv ryste i bukserne af skræk hvis det skete for mig, men elsker at høre om det smiley
    Synes du skal melde dig! smiley


  • #9   9. aug 2011 Jeg blir faktisk også selv ret skræmt over den slags... Feks. en indbrudstyv kan man jo "tag og føle på", et ånd eller spøgelse ved man bar ikk konkret hvad er, og hvad de vil.. Om de er onde, eller gode.

    Jeg har heldigvis endnu ikk oplevet at miste et familiemedlem, eller en god ven, min oldemor døde for 9 år siden, men hende var jeg ikk tæt med som sådan, og jeg var ej heller så gammel dengang...

    Jeg har snakket med en veninde om det et par gange "lidt i sjov" og vi har da grint af det, men i nat vågnede jeg og var så bange at jeg begyndte at græde faktisk. :o( Er bange for at folk vil tro jeg er blevet tosset eller skør hvis jeg nævner det verfor nogle, såsom min familie...


  • #12   9. aug 2011 Ja jeg blir skræmt fordi jeg ikke kan se hvad og hvem det er, og det bekymrer mig, så et eller andet skal jeg da have gjort ved det...

  • #13   9. aug 2011 Nu kan jeg ikke huske hvad dem de bruger i Ånderne vender tilbage hedder, men hvis du kan finde ud af det og så måske finde dem på nettet og få en af dem ud. Jeg tror da ikke de er bedragere?? Men der er nok mange bedragere desværre.....

    Bor du til leje? Hvis du gør ville jeg nok overveje at finde en anden lejlighed, hvis det var muligt.

    Kan godt forstå du er bange. Heldigvis er de vist ret fredelige, selvom de er spooky.....


  • #14   9. aug 2011 Jeg tror heller ikke, du ville være i tvivl, hvis det var en ond ånd. Men kan godt forstå, det er frustrende alligevel for dig smiley

    Men ja, du kan altid prøve at finde ud af, hvad der bliver brugt af folk i tv-programmer. De må da vide det smiley


  • #15   9. aug 2011 Hvor bor du henne af i landet, kender en der hedder Hanne der arbejder med det smiley

  • #16   9. aug 2011 En skam, du bor så langt væk - ellers ville jeg gerne have set på det for dig, også uden særlig beregning :o)

    Men så længe du ikke føler, at der er noget ubehageligt, men at du blot bliver skræmt over de ting der sker (det ukendte?), så tror jeg ikke, du har nogen grund til bekymring. Tænk, hvis det er en af dine egne afdøde, der kigger forbi for at hilse på og gøre dig opmærksom på, at de er omkring dig :o)
    Sker der nogle ting i dit liv i øjeblikket? Forandringer, svære ting, gode ting? For så kan man godt opleve, at der kigger nogen forbi for at være med i, hvad der sker i dit liv.

    Og ja, dyr har en mere veludviklet 6. sans end vi mennesker - min ene kat reagerer meget, når jeg har "usynligt" besøg, mens de andre to bare kigger, men ikke tager sig af det ;o)


  • #17   9. aug 2011 Hvis der ikke er sket andre ting ville jeg ikke være bekymret.

    Hvis det var noget der ville dig ondt, var det allerede sket..

    Når det bliver koldt i rummet mener man at det er fordi sjælen / ånden opsuger al energi og varme for at kunne for eksempel flytte ting osv..


  • #18   9. aug 2011 Når det er koldt/trækker, uden der er nogen forklaring på det, kan det bare være et tegn på, at nogen fra den åndelige verden er tilstede - uanset deres humør ;o)

    Hmm, jeg ved egentlig ikke, hvorfor det er sådan, men det er det. Uanset, om det er ens mormor, der kommer for at vise sin kærlighed, eller om det er en gal gammel gut, der er sur over, du er flyttet ind i "hans" hus ;o)


  • #19   9. aug 2011 du har da et sødt spøgelse,,,bare det ikk er sådan et som i panaromal activity(staves)) se ikke den film hvis du allerede er nervøs

  • #20   9. aug 2011 Selvom det er en god ånd (hedder det mon det?) ville jeg stadig få den fjernet... Du kan muligvis forklare dig selv at det ikke er noget at være bange for, men hvad med den stakkels hund? Den forstår det ikke og tilsyneladende bange. Ville helt sikkert kontakte nogen

  • #21   9. aug 2011 Min mor bor i et ældre hus og kender en der har boet der før.. Det er en ældre dame, hun siger det spøgte da hun boede der.. Vi har bare tænkt jaa ja og min mor har da heller aldrig oplevet noget.

    Hun har nu i en mdr haft min kusine, mand og deres 3 børn boende. De oplever så ting i huset.
    Manden har hørt lyde, fra værelset.. Som en lille pige der leger. Og ders egen pige lå oppe oven på og sov.
    Min kusine og mand var begge på badeværelset og hørte en forsigtig banken på døren, hun åbner med det samme, men der er ingen.
    Børnene har også hørt denne banken, som er lige så forsigtig..


  • #22   9. aug 2011 jeg har også prøvet i mit første hus at gentagne gange stå op til en åbnet dør...jeg skænkede det aldirg en tanke,,,men efterfølgende beborer oplevede mange andre ting indtil den blve fjernet af et medium
    jeg tror også det er et spøgrsmål om man "ser" det


  • #23   9. aug 2011 Vi er også overbevist om, at der er nogen herinde. Flere mennesker. Min søster kan se dem til tider o.o
    Pretty creepy. Det klammeste, jeg har oplevet er at nogen har aet mig på kinden, da jeg skulle lægge mig til at sove T_T

    Men ja, tror da klart, det spøger.


  • #24   9. aug 2011 For mig lyder det som om, at du har set for meget "åndernes magt".. At din hund reagere som den gør, er nok fordi den kan mærke at du er bange.

  • #25   9. aug 2011 Ja noget skal der hvertfald ske, og om ikk andet også for Capones skyld, for det er hans reaktioner der har sat mine tanker igang omkring det kunne være en ånd... Og så ved siden af de ting jeg har oplevet, så alt lagt sammen synes jeg altså det virker mystisk..

    Ja, jeg bor til leje, og har hele mit liv sagt at hvis jeg nogensinde kom til at bo i et hus hvor det spøgte, så var jeg den der var smuttet med det samme. Men det er bare ikk så ligetil når man nu står i dilemmaet, "Er der noget eller ej, og hvad gør jeg hvis der er??" Det er jo trods alt MIT hjem, og mine dyrs hjem, og vi vil gerne bo her uden ubudne gæster. ;o)

    Og den med Paranormal Activity, det er for sent, de film har jeg set. Og må indrømme 2'eren skræmte mig en del i og med at noget tid inden var jeg begyndt at lægge mærke til disse ting herhjemme, og set hvordan Capone reagerede...


  • #26   9. aug 2011 Ja, hunden ville jo reagere hvis JEG var bange, men jeg blir jo først obs når Capone reagere som han gør udaf den blå luft.

  • #27   9. aug 2011 Tak Karen. :o)

  • #28   9. aug 2011 Nogen er disponible for det og andre ikk

    Dem som ikke VIL se det gør dethellere ikk...


  • #29   9. aug 2011 Karen; undskyld, men det er noget fis at sige, at det er koldt, når den afdøde er vred!! Det er vist et resultat af, at for mange gyserfilm har taget den idé til sig...

    Jo stærkere den afdøde er i stand til at manifestere sig, jo koldere bliver det. Det har ikke noget at gøre med, at de er vrede! Desuden bryder jeg mig ikke om udtrykket "negativ ånd" - for de kan være forvirrede, sure, gnavne (ligesom levende mennesker kan) osv., men negative som i onde el. lign., er der ikke noget, der hedder. Igen et resultat af for mange gyserfilm og den slags...

    Cecilie; spørgsmålet er, om den tilstedeværelse, du føler, er knyttet til dig eller til stedet. Jeg ville helt ærligt ikke være bange, hvis jeg var dig! Sålænge dyrene kun stirrer (lægger du ikke for meget i, at hunden ser skrækslagen ud??), ville jeg ikke opfatte det som noget negativt. Mine katte stirrer også, og jeg har kun besøg af kærlige og rare afdøde.


  • #30   9. aug 2011 Karen; ok, så må du undskylde. Men min erfaring er bestemt, at de glade og kærlige bringer ligeså meget kulde med sig som de andre ;o)

  • #31   9. aug 2011 Måske har du en gæst på besøg? smiley
    Har også oplevet lidt, skygger ude i vores gård, sære "blob" lyde, trin på loftet, hunden der stirre, gøer, lys der dæmpes og kommer helt op i høj tone, kolde- selvom der ikke er træk, og som om nogle kigger på en smiley
    Men føler intet negativt over det, føler det som om det er en der "passer" på en smiley


  • #32   9. aug 2011 Therese : Jeg ved ikk om jeg lægger for meget i det, men uanset hvilken slags "humør" ånden er i blir der reageret på dens tilstedeværelse. Hvis der altså vel og mærket ER en ånd.

    Min veninde foreslog mit et af de der bræt, kan ikke huske hvad navnet var, noget med Q, eller ånden i glasset, og der melder jeg sq pas. For dét har jeg intet godt hørt om, udover nogle folk er blevet så påvirket af det, at de er blevet skizofrene eller angste bagefter, og krævede prof hjælp. Jeg vil helst ikke selv ligge og "rode" med det spirituelle, det lader jeg profferne om. ;o)


  • #33   9. aug 2011 Jeg er helt enig med Karen her!! Man skal virkelig holde sig fra den slags! Det har det med at tiltrække den forkerte type ånder (hvis der overhovedet viser sig nogen - det er i bedste fald), der kan finde på at rode med dit hovede.

    Hvis du ikke kan leve med det, ville jeg virkelig anbefale dig at få et medie ud og se på det - som sagt ville jeg gerne gøre det, hvis du boede lidt tættere på, men jeg er sikker på, at du nok kan finde nogen i det jyske.
    Ellers kan du prøve at bede vedkommende om at skride, pænt og bestemt, da det er DIG, der bor der.
    Hvis det er en, der er tilknyttet dig, vil vedkommende formentlig forstå, og dampe af, så at sige.
    Og hvis det er en, der knyttet til stedet, men som ikke vil have dig der, kan det hjælpe, hvis du viser, hvem der bestemmer.
    Men du bør gøre det i samråd med nogen, der har forstand på det, da problemet kan blive værre, hvis vedkommende ikke er samarbejdsvillig.


  • #35   9. aug 2011 Jeg ville skide i bukserne hvis det skete her ! Gyyyyys !

  • #36   9. aug 2011 Min søster rodede med den alternative verden og hun blev rigtig syg af det og er det stadig idag 10 år efter!!

    Nogen syntes det er latterligt at tro på disse ting men jeg syntes det er ligeså latterligt at sige det ikke findes,,for ingen ved det jo med sikkerhed

    Jeg har selv følt min mor efter hun døde...når jeg henter mine børn i skole kan jeg høre fodtrin bag mig...slog det hen savner hende jo...indtil den dag min dreng og jeg gik alene fra SFO"en og jeg hører det igen,,Emil vender sig om og kigger ,,kigger op på mig og siger,,jeg syntes det lød som om nogen gik bag os mor!!
    Ogjeg havde ingenting sagt til ham


  • #37   9. aug 2011 Ja hun har været indlagt mange gange....hun gik til alle mulige behandlere.det startede faktisk efter hendes pølsevogn eksploderet ,,og hun ved et mirakel intet kom til
    Hun var på sproø dengang og var derude og "lede"efetr en eller anden dame som skulle spøge derude? ved ikke om du kender til historien der husere derude.

    Hun ser ånder komme op af rediatoren osv,,,engang lagde hun sig helt nøgen i haven i regn og troden fordi hendes hus brændte(menet hun)...hun går rundt i snevejr på bare tæer osv,,,,


  • #38   9. aug 2011 Jeanette : Forfærdeligt med din søster, det gør mig virkelig ondt. :o(


    Nej jeg har absolut heller ikk tænkt mig at rode med de "bræt-spil" - som jeg skrev vil jeg lade de prof. om det.


  • #39   10. aug 2011 Jeanette: Det var da frygteligt med din søster. Jeg håber hun snart får det bedre.

  • #40   10. aug 2011 Jeg tror aldrig hun bliver ebdre,,hun har frasagt sig alt kontakt med os...

    Hun havde en pølsevogn på Sprgø da broen blev bygget


Kommentér på:
Det spøger - eller gør det??

Annonce